StoryEditor
Producenci
13.09.2019 00:00

Kinga Rusin cieszy się z wyników marki Pat&Rub

Ponad 28 mln zł to przychody marki Pat&Rub w 2018 r. – podali jej właściciele Kinga Rusin i Marek Kujawa.

„PONAD 28.000.000 (milionów!) PLN br. sprzedaży, ponad 100.000 klientów, tysiące komentarzy w mediach społecznościowych miesięcznie! Tak wyglądał rok 2018 dla naszej marki Pat&Rub! (sprzedaż online: www.patandrub.eu a stacjonarnie Sephora). Ponieważ firmy publikują sprawozdania finansowe za poprzedni rok coraz więcej dziennikarzy, ale i fanów prosi nas o podsumowanie i pyta o źródła sukcesu, stąd ten osobisty komentarz” – napisała właścicielka marki, Kinga Rusin, na swoim koncie na Instagramie.

„Większość środków firmy przeznaczamy na ulepszanie produkcji, wyszukiwanie składników, poszukiwanie nowych technologii. Odpowiadając na pytanie: za firmą NIE stoją żadne fundusze inwestycyjne!” – dodała Kinga Rusin.

Przypomniała, że marka Pat&Rub jest na rynku od 11 lat i nieustannie się rozwija, będąc na bieżąco ze światowymi trendami i z najnowszymi odkryciami. Zaznaczyła, że jako właściciele, wraz z jej życiowym partnerem Markiem Kujawą, są silnie zaangażowani w życie firmy.

„Jako właściciele i zarząd jesteśmy z naszą firmą 24/7, gdziekolwiek byśmy nie byli w poszukiwaniu kolejnych fantastycznych komponentów czy kontrahentów. Na łączach z różnymi departamentami, partnerami, liniami produkcyjnymi. Wideo- i tele-konferencje to chleb powszedni” – pisze Kinga Rusin.

Pat&Rub to kosmetyki w 100-proc. naturalne do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Kinga Rusin jest znaną dziennikarką i prezenterką. Firmę Ecoidea prowadzi wraz Markiem Kujawą, prawnikiem i swoim partnerem życiowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
14.05.2025 10:32
Laetitia Toupet-Delon mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris
Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon obejmie stanowisko globalnej prezes marki L‘Oréal Paris shutterstock

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon, obecnie globalna dyrektor generalna marek działu dermatologii kosmetycznej L‘Oréal (w skład którego wchodzą m.in. marki Vichy i La Roche-Posay), zostanie globalną prezes marki L‘Oréal Paris – wiodącej marki w portfolio francuskiego giganta kosmetycznego.

Toupet-Delon zastąpi Delphine Viguier-Hovasse, która przejdzie na nowo utworzone stanowisko szefowej innowacji w grupie. Viguier-Hovasse została mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris w 2019 roku, jako pierwsza kobieta na tym stanowisku.

Laetitia Toupet-Delon dołączyła do grupy L‘Oréal w 1998 roku, pracując w dziale marketingu L‘Oréal Paris, a później Garnier. W 2008 roku przeszła do działu dermatologii kosmetycznej grupy. W 2015 roku została mianowana globalnym prezesem marki La Roche-Posay, a później została – globalnym prezesem wszystkich marek działu dermatologii kosmetycznej: CeraVe, Vichy, SkinCeuticals, Skinbetter Science i La Roche-Posay.

Toupet-Delon obejmie kierownictwo nad L’Oréal Paris, będącego częścią działu rynku masowego grupy L’Oréal, z przychodami szacowanymi na ponad 6 mld euro. L’Oréal Paris jest obecny na 150 rynkach.

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy L’Oréal wzrosły o 4,4 proc., osiągając 11,73 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 07:11