StoryEditor
Producenci
28.07.2016 00:00

Kinga Rusin założyła firmę kosmetyczną. Wojna o markę Pat&Rab

Na początki lipca forma Aromeda poinformowała, że kończy produkcję kosmetyków Pat&Rab, a na polski rynek wprowadza swoją markę eksprtową Naturativ, która bazuje na tych samych co Pat&Rab recepturach. Okazuje się, że ten ruch był podyktowany sporem z Kingą Rusin, z którą Aromeda – jak twierdzi  Magdalena Hajduk, prezes firmy – jedynie współpracowała przy promocji kosmetyków Pat&Rab. –  Jeśli jakiś celebryta bierze udział w reklamie banku, to staje się jego współwłaścicielem? Aktorzy grający w filmach też nie mają do niego praw autorskich – skomentowała Magdalena Hajduk pod jednym z wielu artykułów, który omawia spór w internecie. Kinga Rusin dowodzi natomiast, że jej dotychczasowi wspólnicy są nieuczciwi. Według niej Aromeda jest jedynie firmą handlową, a nie produkcyjną i jest jej winna 1,1 mln zł z tytułu sprzedaży produkowanych przez nią od 8 lat kosmetyków. Strony spierają się o to, kto jest twórcą i właścicielem marki i na czyje zlecenie technolodzy tworzyli receptury kosmetyków.
Aromeda zapewnia, że zamierza zakończyć produkcję oraz sprzedaż Pat&Rub w ciągu dwóch miesięcy. Kosmetyki mają być dostępne w sklepie internetowym do końca wakacji lub do wyczerpania zapasów, a następnie zostaną zastąpione przez markę Naturativ w odświeżonym designie i z udoskonalonymi recepturami. Tymczasem Kinga Rusin poinformowała, że została prezesem zarządu nowej spółki Ecoidea, która zajmie się produkcją i sprzedażą kosmetyków należącej do niej marki Pat&Rub by Kinga Rusin. – Zmiany wiążą się głównie z dynamicznym rozwojem marki. Receptury znanych i lubianych produktów Pat&Rab zostały udoskonalone przez tych samych wybitnych i doświadczonych specjalistów w dziedzinie naturalnych kosmetyków, z którymi marka związana jest od początku swojego istnienia. W formulacjach zostały uwzględnione najnowsze odkrycia i osiągnięcia naturalnej kosmetologii. Wzięto również pod uwagę wszelkie opinie konsumentów z ostatnich ośmiu lat – czytamy na jej stronie ekoporadnikurody.pl. Nowa odsłona kosmetyków ma mieć swoją premierę we wrześniu. Ich głównym dystrybutorem detalicznym pozostanie sieć perfumerii Sephora. Na razie obie strony sporu zachęcają do korzystania z wyprzedaży na stronie www.patandrub.pl.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2025 03:19