
Kiril Marinov powiedział „Wiadomościom Kosmetycznym”, że kategoria kosmetyków będzie się zmieniać pod wpływem digitalizacji i e-commerce. – W Chinach już 40 proc. naszej sprzedaży jest realizowane przez internet, to specyfika tamtejszego rynku. W Polsce ten wskaźnik wciąż nie przekracza 2 proc., ale będzie rósł dzięki młodym, którzy są otwarci na nowe doświadczenia – uważa dyrektor zarządzający działem kosmetyków pielęgnacyjnych w Henkel Polska.
– Nigdy wcześniej do sprzedaży nie trafiało tak wiele nowych produktów i marek, a potrzeby konsumentów były kiedyś dużo bardziej przewidywalne. Dziś w branży nie ma dnia zastoju – cały czas dochodzą nowi gracze, a detaliści zmieniają strategie, niektórzy nawet co pół roku – dodaje.
Wywiad z Kirilem Marinovem już wkrótce w papierowym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych”.