StoryEditor
Producenci
30.01.2019 00:00

Kongres Rynku FMCG 2019: Wystartowała rejestracja!

Przedstawiciele sieci handlowych i hurtowni, producenci z szeroko rozumianego rynku FMCG oraz dostawcy usług mogą już zgłosić swój udział do jednego z najważniejszych wydarzeń w branży handlowej, spożywczej, drogeryjnej i aptecznej w Polsce: Kongresu Rynku FMCG 2019. Wystartowała rejestracja na wydarzenie!

W tym roku Kongres Rynku FMCG po raz pierwszy potrwa nie jeden, lecz dwa dni. Wydarzenie odbędzie się 28 i 29 maja 2019 r. w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie.

Kongres Rynku FMCG co roku gromadzi w jednym miejscu najważniejszych reprezentantów sieci handlowych, hurtowni, firm produkujących żywność, kosmetyki i chemię gospodarczą, dostawców usług, analityków rynkowych i ekspertów, naukowców, polityków, pracowników instytucji publicznych oraz innych decydentów. Goście Kongresu to m.in. prezesi, członkowie zarządu, dyrektorzy oraz kupcy, zarówno z firm o ugruntowanej już pozycji na rynku, jak i mniejszych przedsiębiorstw, których czas dopiero nadchodzi - zarówno z Polski, jak i z zagranicy.

Dwa dni merytorycznych debat i prelekcji, uroczysta gala z podsumowaniem wyników konkursów Market Roku i Drogeria Roku, spotkania biznesowe, a także bogata część wystawiennicza - połączenie tych wszystkich części w jedną całość sprawia, że Kongres Rynku FMCG jest jedynym tego rodzaju wydarzeniem w Polsce, na którym po prostu nie może Ciebie zabraknąć!

Wśród najważniejszych kwestii, które zostaną poruszone podczas tegorocznej edycji Kongresu znajdą się m.in.: trendy konsumenckie i zdrowie, rynek pracy i automatyzacja, transformacja cyfrowa i technologiczna, środowiska naturalne i jego ochrona, w tym idea gospodarki obiegu zamkniętego, a także płatności bezgotówkowe, analiza Big Data i personalizacja oferty, mobilność i customer experience, rozwiązania omnichannel i e-commerce, idee handlu wysokiej prędkości i handlu bez granic, a także fundamentalne kwestie dotyczące strategii rozwoju, sprzedaży, marketingu, czy budowania łańcucha wartości.

KLIKNIJ I ZAREJESTRUJ SIĘ NA WYDARZENIE

Zobacz podsumowanie 11. edycji Kongresu Rynku FMCG (maju 2018 r.):

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 21:10