StoryEditor
Producenci
13.03.2023 00:00

Kontigo wspiera kobiety i zachęca do tego innych

Sieć Kontigo w swoich sklepach kosmetycznych oraz w drogerii internetowej rozpoczęła akcję „Pomaganie Uskrzydla” na rzecz Domów Samotnej Matki prowadzonych przez Caritas w Polsce. Ruszyła także specjalna promocja „Siła Kobiet uskrzydla” mająca na celu wizerunkowe wsparcie marek kosmetycznych tworzonych przez wyjątkowe kobiety.

W Kontigo przez cały marzec, kojarzony z miesiącem kobiet, będą trwały akcje „Pomaganie Uskrzydla” oraz “Siła Kobiet uskrzydla”. Akcje mają na celu podkreślić siłę kobiecości oraz realnie wesprzeć kobiety najbardziej potrzebujące pomocy.

W celu pokazania kobiecej solidarności i siły wsparcia, sieć drogerii organizuje akcję przekazywania kosmetyków dla Domów Samotnej Matki, czyli miejsc prowadzonych przez Caritas w Polsce, w których schronienie znajdują samotne matki z dziećmi oraz kobietom w ciąży znajdujące się trudnej sytuacji życiowej.

– W ramach solidarności z kobietami w trudnych dla nich chwilach zdecydowaliśmy się na wsparcie Domów Samotnej Matki i organizację akcji „Pomaganie Uskrzydla”. Będzie ona trwała od 8 do 29 marca. W tym okresie nasze klientki będą mogły kupić wybrane produkty z naszego asortymentu za symboliczną kwotę 6 zł, które potem zostaną  przekazane potrzebującym kobietom, podopiecznym organizacji Caritas w Polsce. Dla osób, które zdecydują się wesprzeć akcję online oferujemy darmową dostawę na całość zamówienia – mówi Ewelina Idzikowska, młodszy kierownik ds. marketingu w Kontigo.

Więcej informacji na temat akcji „Pomaganie Uskrzydla” można znaleźć na stronie internetowej Kontigo.

Do końca marca będzie obowiązywała promocja do -40 proc. na polskie marki stworzone przez kobiety. Ponadto w marcu, już po raz trzeci, Kontigo będzie przybliżać w swoich kanałach komunikacji inspirujące historie twórczyń polskich marek kosmetycznych. Wśród nich znajdą się rozmowy z założycielkami takich firm jak GLOV, Affect, Orientana, Ava Laboratorium, D'Alchemy i Make Me Bio oraz marek autorskich Kontigo Biolove i Vegaya.

Kontigo to sieć drogerii należących do grupy Eurocash. Firma prowadzi także sprzedaż za pośrednictwem sklepu online oraz aplikacji, a także w salonach stacjonarnych w całej Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 20:45