StoryEditor
Producenci
06.04.2020 00:00

Koronawirus anuluje światowe wydarzenia kosmetyczne. Czy to koniec targów, jakie znamy?

- W momencie, gdy nawet igrzyska olimpijskie w Tokio zostały przełożone na nieokreślony termin w 2021 r., należy rozważyć, czy w 2020 r. w ogóle będą miały miejsce jakieś międzynarodowe wydarzenia kosmetyczne? - zastanawia się Georgina Caldwell na łamach Global Cosmetics News.

Jak zauważa ekspertka rynku kosmetycznego, od tego czasu widzieliśmy już kilka odroczeń dużych wydarzeń branżowych, w tym Cosmoprof Worldwide Bologna, Cosmoprof India, In-Cosmetics Global, PCHi i wiele innych - gdy ogłoszono rezygnację z imprezy lub plan awaryjny. - Bardzo niewielu organizatorów wydarzeń kosmetycznych było skłonnych uznać, że może być problem z nową datą, nawet poza wiosną - przyznaje Georgina Caldwell.

Druga zmiana daty Cosmoprof w Bolonii, przenosząca już raz odłożone targi na nowy termin - tym razem z czerwca na wrzesień - została ogłoszona około trzech tygodni temu, China Beauty Expo uparcie trzymała się swojego terminu 19-21 maja, ale już wiadomo, że wydarzenie zostało przełożone, choć nowej daty jeszcze nie ma. Targi In-Cosmetics Korea są nadal zaplanowane w dniach 17–19 czerwca, podobnie In-Cosmetics Global trwa jeszcze przy 30 czerwca br. w Barcelonie. Od niedawna wiadomo, że Sustainable Cosmetics Summit Latin America nie odbędzie się w dniach 3-2 lipca w Sao Paolo w Brazylii, tylko 30 listopada -1 grudnia 2020.

Jak przyznał Yogesh Mudras, dyrektor zarządzający firmy Informa Markets, Cosmoprof India też przesunięto na koniec października. 

- Sytuacja COVID-19 przedstawia mieszany i ciągle zmieniający się scenariusz dla organizatorów targów na całym świecie. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszej stałej troski o dobro naszych klientów, partnerów i pracowników nowa data zapewni więcej czasu na powrót do normalności i pewności siebie na rynku, złagodzenie ograniczeń w podróżach oraz lepsze warunki dla wystawców i odwiedzających - powiedział.

Jedna piąta światowej populacji jest obecnie zamknięta w swoich domach, nie ma lekarstwa ani szczepionki na COVID-19, a eksperci ostrzegają, że ograniczenia mogą obowiązywać znacznie dłużej. I chociaż Chiny już powoli znoszą ograniczenia, czas pokaże, jak będzie wyglądać sytuacja, gdy ruch zostanie wznowiony. 

- Biorąc to pod uwagę, organizatorzy wydarzeń branży kosmetycznej muszą zejść na ziemię. Czy obecna fala komunikacji cyfrowej stanie się nawykiem? I czy po miesiącach pracy w domu i wideokonferencji będziemy w ogóle potrzebować tych wydarzeń? Co więcej, czy firmy będą miały na nie budżet? - pyta Georgina Caldwell. - Organizatorom targów zaleca się podążanie za wskazówkami Adobe i przestawienie się na dostawę cyfrową. Świat się zmienia i odtąd można uzyskać do niego dostęp za pomocą kliknięcia, a nie podróży samolotem - uważa ekspertka.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2025 10:21
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue za 48,7 mld dolarów – powstaje globalny Lewiatan beauty
Ten mariaż stworzy jedną z największych biznesowych grup na świecie.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent m.in. marek Huggies i Kleenex, ogłosił przejęcie spółki Kenvue Inc., należącej do segmentu zdrowia konsumenckiego, w transakcji gotówkowo-akcyjnej o wartości około 48,7 mld dolarów. Fuzja połączy dwóch światowych liderów w dziedzinie higieny osobistej i produktów zdrowotnych, tworząc jedną z największych grup w branży, z portfelem obejmującym 10 marek o rocznych przychodach przekraczających miliard dolarów.

Zgodnie z warunkami porozumienia, jednogłośnie zatwierdzonego przez rady nadzorcze obu firm, akcjonariusze Kenvue otrzymają 3,50 dolara w gotówce oraz 0,14625 akcji Kimberly-Clark za każdą posiadaną akcję Kenvue, co odpowiada łącznej wycenie 21,01 dolara za akcję. Po połączeniu nowy podmiot ma generować 32 mld dolarów rocznych przychodów oraz 7 mld dolarów skorygowanego EBITDA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Kimberly-Clark szacuje, że fuzja przyniesie 2,1 mld dolarów rocznych synergii operacyjnych, z czego 1,9 mld dolarów pochodzić ma z oszczędności kosztowych, a 500 mln dolarów z dodatkowych przychodów. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Kimberly-Clark będą posiadać 54 proc. udziałów, a akcjonariusze Kenvue 46 proc. w nowym, zintegrowanym koncernie.

Nowa struktura połączy doświadczenie Kimberly-Clark w segmencie dóbr higieny osobistej z naukowo opracowanym portfolio Kenvue w zakresie zdrowia konsumenckiego, obejmującym takie marki jak Neutrogena, Tylenol i Aveeno. Siedziba główna pozostanie w Irving w Teksasie, natomiast Kenvue zachowa znaczącą obecność operacyjną, w tym zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne.

Przejęcie ma wzmocnić strategiczne przesunięcie Kimberly-Clark w kierunku kategorii o wyższej marży i szybszym wzroście, integrując kompetencje w zakresie innowacji, marketingu i R&D. Połączenie potencjału obu firm pozwoli stworzyć jednego z największych światowych graczy na rynku zdrowia i pielęgnacji osobistej, o silnej pozycji konkurencyjnej zarówno w Ameryce Północnej, jak i na kluczowych rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 14:11