StoryEditor
Producenci
06.04.2020 00:00

Koronawirus anuluje światowe wydarzenia kosmetyczne. Czy to koniec targów, jakie znamy?

- W momencie, gdy nawet igrzyska olimpijskie w Tokio zostały przełożone na nieokreślony termin w 2021 r., należy rozważyć, czy w 2020 r. w ogóle będą miały miejsce jakieś międzynarodowe wydarzenia kosmetyczne? - zastanawia się Georgina Caldwell na łamach Global Cosmetics News.

Jak zauważa ekspertka rynku kosmetycznego, od tego czasu widzieliśmy już kilka odroczeń dużych wydarzeń branżowych, w tym Cosmoprof Worldwide Bologna, Cosmoprof India, In-Cosmetics Global, PCHi i wiele innych - gdy ogłoszono rezygnację z imprezy lub plan awaryjny. - Bardzo niewielu organizatorów wydarzeń kosmetycznych było skłonnych uznać, że może być problem z nową datą, nawet poza wiosną - przyznaje Georgina Caldwell.

Druga zmiana daty Cosmoprof w Bolonii, przenosząca już raz odłożone targi na nowy termin - tym razem z czerwca na wrzesień - została ogłoszona około trzech tygodni temu, China Beauty Expo uparcie trzymała się swojego terminu 19-21 maja, ale już wiadomo, że wydarzenie zostało przełożone, choć nowej daty jeszcze nie ma. Targi In-Cosmetics Korea są nadal zaplanowane w dniach 17–19 czerwca, podobnie In-Cosmetics Global trwa jeszcze przy 30 czerwca br. w Barcelonie. Od niedawna wiadomo, że Sustainable Cosmetics Summit Latin America nie odbędzie się w dniach 3-2 lipca w Sao Paolo w Brazylii, tylko 30 listopada -1 grudnia 2020.

Jak przyznał Yogesh Mudras, dyrektor zarządzający firmy Informa Markets, Cosmoprof India też przesunięto na koniec października. 

- Sytuacja COVID-19 przedstawia mieszany i ciągle zmieniający się scenariusz dla organizatorów targów na całym świecie. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszej stałej troski o dobro naszych klientów, partnerów i pracowników nowa data zapewni więcej czasu na powrót do normalności i pewności siebie na rynku, złagodzenie ograniczeń w podróżach oraz lepsze warunki dla wystawców i odwiedzających - powiedział.

Jedna piąta światowej populacji jest obecnie zamknięta w swoich domach, nie ma lekarstwa ani szczepionki na COVID-19, a eksperci ostrzegają, że ograniczenia mogą obowiązywać znacznie dłużej. I chociaż Chiny już powoli znoszą ograniczenia, czas pokaże, jak będzie wyglądać sytuacja, gdy ruch zostanie wznowiony. 

- Biorąc to pod uwagę, organizatorzy wydarzeń branży kosmetycznej muszą zejść na ziemię. Czy obecna fala komunikacji cyfrowej stanie się nawykiem? I czy po miesiącach pracy w domu i wideokonferencji będziemy w ogóle potrzebować tych wydarzeń? Co więcej, czy firmy będą miały na nie budżet? - pyta Georgina Caldwell. - Organizatorom targów zaleca się podążanie za wskazówkami Adobe i przestawienie się na dostawę cyfrową. Świat się zmienia i odtąd można uzyskać do niego dostęp za pomocą kliknięcia, a nie podróży samolotem - uważa ekspertka.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 23:42