StoryEditor
Producenci
09.11.2020 00:00

Kosmetyki do kąpieli i pielęgnacji ciała rosną. Niosą jednak ze sobą eko wyzwania

Kryzys związany z COVID -19 ożywił kategorię środków do kąpieli i pielęgnacji ciała. Produkty do higieny i rozpieszczania ciała stały się kluczowymi narzędziami dla konsumentów. Cosmetics Business przedstawił w nowym raporcie najważniejsze trendy w tej kategorii i wiążące się z nimi wyzwania.

Zdaniem portalu nowi bohaterowie świata piękna to produkty do higieny rąk. Zwiększa się też popularność naturalnych dezodorantów. Konsumenci potrzebują spokoju podczas COVID-19, dlatego rosną centra dobrego samopoczucia. Kolejny trend to podwyższony poziom eskapizmu u konsumentów. Lęk i stres niepewnych czasów przekładają się na potrzebę zapewnienia sobie komfortu w domowym, bezpiecznym otoczeniu.

Higiena i pielęgnacja zawsze stanowiły podstawę kategorii kosmetyków do kąpieli i ciała. Jednak w 2020 roku kryzys COVID-19 wyniósł ten segment na wyższy poziom. Stało się tak ze względu na jego rolę w dostarczaniu najbardziej kluczowych i odpowiednich produktów służących ochronie i wsparciu konsumentów w obliczu bezprecedensowych wyzwań związanych z globalną pandemią. Przyniosło to tej kategorii wiele korzyści i będzie owocować w nadchodzących latach.

Jednak u progu pandemii producenci stanęli przed poważnymi wyzwaniami. W pierwszych miesiącach jej trwania producenci środków do dezynfekcji rąk walczyli, aby nadążyć za rosnącym popytem, ​​ponieważ cena etanolu gwałtownie wzrosła, nastąpił globalny niedobór i rosnące ceny opakowań do butelek, takich jak plastikowe pompy mydła do rąk, co zresztą nadal stanowi problem dla marek.

Rosnąca ilość odpadów z tworzyw sztucznych generowanych przez coraz częstsze stosowanie mydła w płynie i środków do dezynfekcji rąk stanowi kolejny problem w tej kategorii, która od lat była badana pod kątem wpływu na środowisko. Ilość wody używanej w produktach, z których korzystamy w łazience pozostaje kolejnym wyzwaniem dla tej kategorii.

Jak komentuje Matt Maxwell, dyrektor ds. analizy strategicznej w firmie Kantar: - Zrównoważony rozwój i ekologia być może nie znajdują się tak wysoko na liście priorytetów dla konsumentów jak przed pandemią, ale wrócą. W przyszłości więcej marek będzie musiało pomyśleć o tym, jak połączyć zrównoważony rozwój z higieną rąk.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 01:19