StoryEditor
Producenci
19.01.2023 00:00

Kristof Neirynck, Elżbieta Mazurkiewicz, Avon o trendach konsumenckich i wyzwaniach dla marek [Prognozy 2023]

Widać już, że konsumenci zmieniają swoje nawyki zakupowe i najpierw wybierają produkty pierwszej potrzeby. Każda marka kosmetyczna będzie musiała ostrożnie zarządzać swoimi marżami kształtując ceny konsumenckie w taki sposób, aby równoważyły rosnące koszty towarów i usług po stronie firmy, ale ciągle były na poziomie osiągalnym dla konsumentów – mówią Kristof Neirynck, Avon Global Chief Marketing Officer i Elżbieta Mazurkiewicz, Avon Head of Marketing CEE & Poland.

Jakie trendy będą miały, Państwa zdaniem, znaczący wpływ na branżę beauty w 2023 roku?

Kristof Neirynck: Ciągle jeszcze odczuwalny wpływ pandemii, wzmocniony ostatnio trudną ogólną sytuacją ekonomiczną, spowodował, że konsumenci zaczęli zwracać większą uwagę na to, czy deklarowana skuteczność produktów i ich składników rzeczywiście ma odzwierciedlenie w rzeczywistości. Idąc za tym, w kolejnych miesiącach będziemy obserwować rozwój oferty produktów opartych na jednym, dominującym składniku. Konsumenci będą także coraz częściej spoglądać w stronę produktów łączących piękno i zdrowie – emocjonalne, hormonalne – a także klinicznych produktów do pielęgnacji skóry, skupiających się na mikrobiomie, hormonach, spersonalizowanych koktajlach witamin i suplementach.

Elżbieta Mazurkiewicz: Na pewno widoczny będzie także dalszy rozwój technologii zmierzającej do podnoszenia jakości i atrakcyjności procesu zakupowego. Jest to coraz silniejszy trend – dążenie, aby wizyta w sklepie, zarówno offline jak i online, nie ograniczała się tylko do prostej transakcji, ale oferowała klientom możliwość doświadczenia marki, produktu i samego serwisu. Dzięki zaawansowanej diagnostyce umożliwiającej personalizację, intensywnemu rozwojowi handlu w kanałach społecznościowych oraz technologii umożliwiającej stałą i celowaną komunikację, będziemy mogli oferować wsparcie i porady podczas całej podróży klienta online oraz w sklepie.

Które kategorie będą napędzać sprzedaż na rynku kosmetycznym?

EM: Kosmetyki kolorowe będą przeżywały renesans, ponieważ konsumenci wychodząc z codziennych rytuałów, które narzuciła na nas pandemia, są spragnieni nowych innowacyjnych produktów i wypatrują nowych trendów. Są otwarci na eksperymentowanie czy to z produktami wielofunkcyjnymi, wschodzącymi markami, czy też z zupełnie nowymi stylizacjami. Konsumenci szukają produktów, które dają efekt „wow!”, ale jednocześnie nie wymagają specjalnych umiejętności i pozwalają wyrazić swoje emocje za pomocą efektownego wyglądu.

KN: W ciągu ostatnich kilku lat nastąpił szybki rozwój kosmetyków do pielęgnacji skóry twarzy i nie zapowiada się, że w najbliższym czasie ulegnie to spowolnieniu. Najnowsze innowacje w segmencie pielęgnacji twarzy bazują na trendach przyjaznych dla środowiska, na naturalności i dobrym samopoczuciu. I tutaj koncentracja będzie szła w kierunku obszarów adresujących wpływ stresu, zmęczenia i braku snu.

EM: Oczekujemy również, że kategoria perfum będzie nadal odradzać się po pandemii, szczególnie w przestrzeni bardziej niszowych i nieoczekiwanych kombinacji zapachowych, ponieważ konsumenci chcą wyrażać siebie w wyjątkowy i charakterystyczny sposób.

Jak bardzo widać już zmiany w zachowaniach konsumenckich wynikające z ogólnych czynników gospodarczych? 

KN: Zdecydowanie obserwujemy, że konsumenci zaczynają priorytetyzować swoje zakupy i najpierw wybierają kosmetyki „pierwszej potrzeby”. Jednak jednocześnie są uważni na pokazujące się oferty, są otwarci na próbowanie nowych rzeczy, aby znaleźć produkty najlepszej jakości w przystępnych cenach. Co więcej, zaczynają poddawać weryfikacji popularne dotąd myślenie, że „droższe równa się najlepszej jakości”.

EM: Zachowania konsumentów świetnie opisuje tzw. „efekt szminki”, który pokazuje, że sprzedaż szminek rośnie w czasach niepewności gospodarczej, ponieważ konsumenci szukają prostych, niedrogich sposobów, żeby o siebie zadbać, lepiej wyglądać i lepiej się poczuć. Dla marek kosmetycznych istotne będzie więc podkreślanie wartości swoich produktów, rozumianej jako relacja wydajności do ceny. Konsumenci będą mniej skłonni sięgać po produkty nie mając gwarancji, że dzięki nim uzyskają oczekiwany efekt. Dlatego podkreślanie i udowadnianie ponad wszelką wątpliwość, że produkty zapewniają doskonałe rezultaty, jest ważniejsze niż kiedykolwiek.

Jakie działania uznalibyście Państwo za kluczowe w biznesie kosmetycznym? Na co Avon i inne marki powinny zwrócić szczególną uwagę?

KN: Każda marka będzie musiała na pewno ostrożnie zarządzać swoimi marżami kształtując ceny konsumenckie w taki sposób, aby równoważyły rosnące koszty towarów i usług po stronie firmy, ale ciągle były na poziomie osiągalnym dla konsumentów, których budżety są mocno nadwyrężone kosztami codziennego utrzymania. I tutaj kluczem będzie podkreślenie i wyjaśnienie, dlaczego twoje produkty są warte swojej ceny.

EM: Digitalizacja i dalszy rozwój technologii cyfrowej zmieni reguły gry. Łączność, wygoda i społeczności to kluczowe hasła związane z pięknem na ten rok. Marki oferujące aplikacje, z opcjami personalizacji zakupów, czy możliwością „próbowania” produktów online będą wygrywać na rynku. Technologia cyfrowa zmieni doświadczenia klientów, obsługę i proces decyzyjny odnośnie zakupu.

KN: Ponadto, marki kosmetyczne nie mogą sobie pozwolić już na milczenie w kwestii ochrony środowiska i praw człowieka, ponieważ konsumenci coraz częściej będą wybierać te, które mają na swoim koncie konkretne działania i programy zmierzające do poprawy warunków społecznych i klimatycznych. Branża kosmetyczna ma ten potencjał, aby czynić znaczące postępy w zapewnianiu bardziej zrównoważonej oferty, która ma również pozytywny wpływ na całe społeczeństwo. Tylko marki, które z powodzeniem łączą handel z celem, przetrwają na dłuższą metę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.09.2023 14:11

Bandi i Organique kolejny rok wspierają akcję profilaktyczno-edukacyjną Dotykam Wygrywam

Agata Grysiak
Bandi i Organique wspierają akcję Dotykam-Wygrywam, promując zdrowie kobiet i edukację na temat samobadania piersi. Ich kosmetyczne-cegiełki, takie jak BIUSTOmydło i BIUSTOkrem, nie tylko pielęgnują skórę, ale także przypominają o regularnym badaniu piersi. Marka Nature Essence dołącza do inicjatywy oferując suplement diety Collagen For Your Beauty. To wspólna inicjatywa, która angażuje kobiety w opiekę nad swoim zdrowiem.

Bandi i Organique kontynuują swoje wsparcie dla akcji Dotykam-Wygrywam, która koncentruje się na edukacji kobiet na temat zdrowia piersi. Akcja jest realizowana we współpracy z profesjonalnymi sklepami brafittingowymi. W trakcie Miesiąca Różowej Wstążki te sklepy organizują różne wydarzenia, zarówno stacjonarne, jak i online, mające na celu promowanie dbałości o zdrowie piersi u kobiet. Kampania skupia się także na propagowaniu pozytywnego podejścia do biustu i prowadzeniu edukacji biustopozytywnej wśród młodzieży szkolnej na terenie całej Polski, przy wsparciu brafitterek-wolontariuszek fundacji Wsparcie na Starcie.

Bandi i Organique wprowadziły na rynek kosmetyczne cegiełki jako wsparcie dla akcji Dotykam-Wygrywam. BIUSTOmydło, stworzone przez Organique, ma unikalną cechę — samo się wymydla po ok. 30 dniach użytkowania, przypominając kobietom o regularnym wykonywaniu samobadania piersi. Oprócz funkcji pielęgnacyjnych, BIUSTOmydło oferuje również dołączoną do opakowania instrukcję oraz cenną wiedzę na temat samobadania. Natomiast BIUSTOkrem od Bandi został stworzony do codziennej pielęgnacji biustu i dekoltu, poprawiając elastyczność skóry. Dodatkowo krem został zaprojektowany jako formuła ułatwiająca samobadanie piersi; przedstawicielka marki podzieliła się w trakcie spotkania historią o współpracowniczce, która w trakcie testów innego produktu firmy wykryła własny nowotwór, podkreślając tym samym zaangażowanie Bandi w działania odpowiedzialne społecznie. Marka Nature Essence również dołącza do inicjatywy Dotykam-Wygrywam, oferując suplement diety Collagen For Your Beauty.

Podczas inauguracyjnego spotkania w warszawskim Be Happy Museum głos zajęły między innymi psychiatrka Maja Herman, fizjoterapeutka Joanna Tokarska, Elżbieta Kozik, która jest prezeską stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, oraz przedstawicielka akcji Zaufaj Położnej. Event uświetniły również odwiedziny ambasadorek akcji, w tym między innymi Darii Widawskiej, Beaty Sadowskiej, Elżbiety Romanowskiej, Miss Polonia 2023 Ewy Jakubiec, Marzeny Rogalskiej, oraz ambasadora Daniela Józka – Qczaja.

Iza [Sakutova] przyszła do nas z pytaniem o produkt, który mógłby symbolizować tę akcję i dla nas było jasne, że to musi być BIUSTOmydło, bo my jako marka sprzedawaliśmy dokładnie taki produkt. Kiedyś mieliśmy w swojej ofercie właśnie takie zabawne mydełko w kształcie piersi, więc pojawiło się jako symbol kampanii, jako gadżet, było w zasadzie gotowe w blokach startowych do wypuszczenia na linię produkcyjną. [...] Już trzeci rok bierzemy udział w tej akcji, bo jest to dla nas po prostu coś bardzo spójnego z naszym DNA marki Magda Wieczorek, dyrektorka sprzedaży i marketingu Organique

Według danych z Krajowego Rejestru Nowotworów z 2020 roku, nowotwory piersi i ginekologiczne stanowią aż 37 proc. przypadków nowotworów u polskich kobiet. Rak piersi jest najczęstszym nowotworem wśród Polek, zdiagnozowanym u ponad 22 tysięcy każdego roku. Szczególnie niepokojące jest, że u 5–10 proc. pacjentek nowotwór jest zaawansowany w chwili wykrycia. To druga, po raku płuc, przyczyna zgonów z powodu nowotworów u kobiet, a wśród młodszych Polek (20–44 lata) nawet pierwsza. Niestety, umieralność z powodu raka piersi rośnie w ciągu ostatnich 13 lat.

Czytaj także: Marki kosmetyczne wspierają ruch Różowej Wstążki. Zobacz które!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.09.2023 12:06

Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn papierów toaletowych i ręczników papierowych

<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>

Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  

/ Sofidel
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
/ Sofidel
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
Gallery
Nowy magazyn firmy Sofidel Polska zapewnia w pełni zautomatyzowany proces transportu papierów toaletowych i ręczników papierowych. Zwiększyło to liczbę wysyłek i skróciło czas dostaw dla klientów. Równocześnie w magazynie wyeliminowane zostało ryzyko wypadków z udziałem człowieka, a dzięki obniżeniu zawartości tlenu w powietrzu – ryzyko pożarowe.

Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do użytku domowego, znana w Polsce i Europie z marki Regina, otworzyła wysoce zautomatyzowany magazyn w swoim zakładzie w Ciechanowie.

image
FOTO: Sofidel

Nowy magazyn o powierzchni 11 tys. m2 może obsłużyć 32 tys. palet towarów i został zaprojektowany tak, aby zapewnić wyższą wydajność i standardy bezpieczeństwa. Jest drugim tego typu obiektem wybudowanym przez Sofidel w Europie (po Szwecji), a trzecim na świecie (po Circleville w Ohio w Stanach Zjednoczonych).

image
FOTO: Sofidel

W magazynie palety towarów są składowane na powierzchni 8,5 tys. m2 rozmieszczonej na ośmiu piętrach. Sześć wózków widłowych sterowanych laserowo działa tutaj bez udziału operatora, a autonomiczne wózki rozmieszczające palety wyrobu gotowego przenoszą je lub odbierają w wyznaczonym przez system sterowania module magazynowym. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić do 40 proc. powierzchni do przechowywania. 

image
FOTO: Sofidel

W normalnych warunkach, przez 7 dni w tygodniu, obsługa produktów jest automatyczna aż do doków załadunkowych ciężarówek, gdzie następnie kontrolę przejmuje operator. Jednak od gotowego produktu do magazynu proces transportu palet jest w pełni zautomatyzowany, bez użycia wózków widłowych. Najpierw transport odbywa się za pomocą autonomicznych wózków, które rozmieszczają palety gotowych produktów w obrębie zakładu produkcyjnego, aby przygotować je do składowania.

image
FOTO: wiadomoscikosmetyczne.pl

Drugi etap to transport z hali produkcyjnej do nowego magazynu (który znajduje się około 400 metrów od zakładu), odbywa się za pomocą dwóch autonomicznych ciężarówek, sterowanych przez system GPS i transpondery w celu zapewnienia bezpiecznego i niezawodnego przemieszczania się aut. Oba pojazdy mogą obsłużyć do 200 palet produktów na godzinę.

image
FOTO: Sofidel

Wreszcie, dzięki integracji oprogramowania do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) zarządzającego zamówieniami klientów z systemem zarządzania magazynem (WMS) kontrolującym stan zapasów, dział łańcucha dostaw może zarządzać operacjami realizacji zamówień w sposób bardziej wydajny. Dzieje się to na drodze automatycznego przywoływania palet produktów z magazynu do doków załadunkowych, z uproszczeniem logistyki i optymalizacją przychodzących i wychodzących przepływów towarów. Zwiększyło to również liczbę wysyłek i skróciło czas dostaw dla klientów.

 

Bezpieczeństwo w zakresie zapobiegania wypadkom i ryzyku pożarowemu

 

Standardy bezpieczeństwa w nowym magazynie zostały podniesione, dzięki temu że  pracownicy i poruszające się maszyny nie znajdują się w tym samym miejscu. Eliminuje to ryzyko ewentualnyech wypadków.

Dodatkowo w przestrzeni, która jest odizolowana od reszty budynku, a dostęp do niej jest ograniczony i ściśle monitorowany, stężenie tlenu jest zredukowane do 14 proc. Pozwala to na utrzymanie atmosfery nadającej się do oddychania, ale zapobiega rozwojowi i rozprzestrzenianiu się płomieni. W ten sposób zmniejszono ryzyko pożarowe.

 

Ewolucja stanowisk pracowniczych

 

Przy korzystaniu z wysoko zautomatyzowanych rozwiązań stanowiska pracy w zakładzie Sofidel ewoluują od prostego operatora do kontrolera procesu i kierownika magazynu. Profil umiejętności potrzebnych do obsługi magazynu zmienia się z ręcznego przenoszenia za pomocą wózków widłowych na nadzorowanie zautomatyzowanych maszyn. Pojawiło się zatem zapotrzebowanie na lepiej wyszkolonych specjalistów.

W tym celu Sofidel przeprowadził niezbędne szkolenia dla pracowników zakładu w Ciechanowie, które pozwoliły im podnieść kwalifikacje i obsługiwać bardziej złożone procesy.

image
FOTO: wiadomoscikosmetyczne.pl

Zakład produkcyjny w Ciechanowie, w którym otwarto nowy magazyn, jest zakładem zintegrowanym,  obejmującym zarówno etap wytwarzania papieru (od masy celulozowej – surowca procesu produkcyjnego – do papieru), jak i etap produkcji gotowych wyrobów papierowych. Moce produkcyjne zakładu potroiły się w ostatnim czasie. Dziś zakład zajmuje powierzchnię 230 tys. m2, zatrudnia 450 osób i produkuje 90 tys. ton papieru rocznie. Firma Sofidel Polska, wchodząca w skład Grupy Sofidel, rozpoczęła działalność w 2001 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. wrzesień 2023 16:12