StoryEditor
Producenci
11.03.2020 00:00

L’Occitane i Unilever rozszerzają prawo do płatnego urlopu rodzicielskiego

Zarówno Unilever, jak i L’Occitane wprowadziły nowe zasady dotyczące płatnych urlopów dla świeżo upieczonych rodziców. 

W Holandii partnerzy kobiet, które zostały mamami, zatrudnieni przez Unilever będą uprawnieni do sześciu tygodni urlopu z pełnym wynagrodzeniem od lipca 2020. Partnerzy będą mogli ubiegać się potem o kolejne pięć tygodni urlopu w wysokości 70 proc. wynagrodzenia. Polityka firmy jest znacznie bardziej hojna niż nakazana przez prawo holenderskie, które uprawnia partnerów do pięciodniowego płatnego urlopu.

Tymczasem L’Occitane ogłosiło nową politykę przyznającą głównym opiekunom co najmniej 20 tygodni płatnego urlopu, a drugorzędnym opiekunom co najmniej 12 tygodni pełnego wynagrodzenia, aby mogli w pełni nawiązać więź się z dzieckiem. Zasady będą miały zastosowanie do pracowników L’Occitane na całym świecie, we wszystkich biurach, fabrykach i sklepach detalicznych.

Obie firmy dążą do osiągnięcia parytetu płci, a prorodzinna i integracyjna polityka ma na celu przyciągnięcie do ich marek nowe talenty. 

- Wzmocnienie pozycji kobiet jest podstawową wartością L’Occitane. Nasz nowy, globalny urlop rodzicielski, który stanowi integralny krok naprzód w naszym ambitnym programie na rzecz równości płci w grupie, ma na celu pomóc pracownikom w utrzymaniu równowagi między rodzicielstwem a karierą zawodową oraz w zwiększeniu różnorodności w zespołach, co przekłada się na ogólną poprawę wyników biznesowych  - wyjaśnia Armelle Saint-Raymond, wiceprezes ds. Zasobów ludzkich Grupy L’Occitane.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.07.2025 15:34
Skims wprowadza nocną maskę modelującą twarz – nowy krok w kierunku “rzeźbienia” urody
Kolagenowa maska ma pomagać w utrzymaniu owalu twarzy.SKIMS

Marka Skims, założona przez Kim Kardashian, poszerza swoje portfolio o produkt z pogranicza mody i kosmetyki. Nowością jest Seamless Sculpt Face Wrap – elastyczna opaska na twarz, zaprojektowana z myślą o noszeniu jej podczas snu. Produkt wyceniono na 48 dolarów amerykańskich, a jego zadaniem jest modelowanie linii żuchwy przy użyciu charakterystycznej dla marki tkaniny modelującej, wzbogaconej dodatkowo o kolagenowe włókna.

Opaska dostępna jest w dwóch odcieniach: Clay i Cocoa. Zapięcia na rzep znajdują się z tyłu szyi oraz na czubku głowy, co umożliwia dopasowanie do różnych kształtów twarzy i zapewnia stabilność przez całą noc. To kolejny przykład eksperymentowania przez Skims z produktami, które balansują między bielizną modelującą a estetyką zabiegów kosmetycznych – wcześniej marka zasłynęła m.in. spodniami z wypełnionymi biodrami, modelującymi pośladki oraz biustonoszem z imitacją przekłutych sutków.

Nowa propozycja Skims wpisuje się w rosnący trend popularności nieinwazyjnych narzędzi do modelowania twarzy. Konsumenci coraz chętniej sięgają po domowe rozwiązania inspirowane zabiegami medycyny estetycznej – od rollerów i masek LED po masażery czy właśnie opaski liftingujące. Dla Skims to kolejny element strategii łączącej funkcjonalność z potencjałem do wywoływania szumu w mediach społecznościowych i budowania wiralowego zasięgu.

Choć część klientów z entuzjazmem podchodzi do nowinki, licząc na spektakularne efekty bez igieł i skalpela, nie brakuje też krytycznych głosów. Niektórzy komentatorzy zwracają uwagę, że produkty takie jak Face Wrap mogą przyczyniać się do utrwalania nierealistycznych standardów urody. Mimo to Skims nie zwalnia tempa – konsekwentnie budując pozycję marki, która redefiniuje pojęcie bielizny modelującej, coraz śmielej wkraczając na terytorium beauty tech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.07.2025 14:38
Harry Styles poszerza ofertę Pleasing o produkty z kategorii sexual wellness
Kolejna marka wchodzi w segment sexual wellness.Pleasing

Marka kosmetyczna Pleasing, założona przez Harry’ego Stylesa, rozszerza swoją działalność o segment zdrowia seksualnego. Nowa linia produktów nosi nazwę Pleasing Yourself i obejmuje dwa artykuły: dwustronny wibrator w cenie 68 dolarów oraz silikonowy lubrykant zatwierdzony przez FDA, dostępny za 25 dolarów. Premiera kolekcji odbywa się w atmosferze otwartości i inkluzywności, zgodnie z filozofią marki promującej pozytywne podejście do ciała i seksualności.

Wraz z premierą linii Pleasing Yourself, marka rozpoczęła współpracę z organizacją Planned Parenthood Federation of America (PPFA). W ramach partnerstwa przygotowano limitowaną edycję prezerwatyw oraz serię materiałów edukacyjnych dotyczących zdrowia seksualnego. Wibrator powstał we współpracy z edukatorką seksualną Zoë Ligon, a instrukcje do produktów zostały zatwierdzone przez PPFA. Wydarzeniu towarzyszy trzydniowy pop-up store Pleasure Shop w Nowym Jorku, a produkty trafią do sprzedaży online w piątek.

Celem inicjatywy jest nie tylko wprowadzenie nowych produktów, ale także otwarcie przestrzeni do rozmów o seksualności jako obszarze emocji, ekspresji i samoświadomości. „To nie jest kategoria zbudowana na prowokacji ani trendach – chodzi o prawdziwą troskę, radość i komunikację,” podkreśla marka w oficjalnym komunikacie. Debiut Pleasing Yourself wpisuje się w szerszy kontekst kulturowych i politycznych debat o prawach reprodukcyjnych i edukacji seksualnej, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych.

Wejście w segment seksualnego well-beingu może okazać się strategicznym posunięciem, szczególnie na tle nasyconego rynku marek beauty tworzonych przez celebrytów. Podczas gdy większość gwiazd unika bezpośrednich skojarzeń z tematyką seksualną, Harry Styles decyduje się na otwarte i edukacyjne podejście. Warto przypomnieć, że podobną, choć bardziej prowokacyjną drogą poszła Gwyneth Paltrow, oferując w ramach marki Goop świecę o nazwie „This Smells Like My Vagina” oraz luksusowe gadżety erotyczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. lipiec 2025 21:50