StoryEditor
Producenci
28.07.2023 12:12

L’Oréal chwali się solidnym wzrostem w pierwszej połowie 2023 r. we wszystkich grupach biznesowych

L‘Oréal z dumą prezentuje sprawozdanie z wyników finansowych grupy za pierwsze półrocze 2023 r. / Hervé Abbadie/L‘Oréal
Komentując dane, Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal, powiedział: Na rynku kosmetycznym, który jest bardziej dynamiczny niż kiedykolwiek, L’Oréal osiągnął niezwykłe wyniki i jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję światowego lidera w pierwszej połowie.

Grupa odnotowuje wzrost we wszystkich regionach, ze szczególnie imponującą dynamiką w Europie, dobrymi wynikami w Stanach Zjednoczonych i gwałtownym ożywieniem w Chinach kontynentalnych w drugim kwartale oraz szerokim rozmachem we wszystkich dywizjach, z rekordowym wzrostem w dziale produktów konsumenckich i kolejnym znakomitym kwartałem dla Urody Dermatologicznej. L’Oréal przekroczył oczekiwania na dynamicznym rynku kosmetycznym, osiągając doskonałe wyniki w kluczowych krajach, takich jak klaster niemieckojęzyczny (Niemcy-Austria-Szwajcaria), Francja i Wielka Brytania, a także w dynamicznych krajach, takich jak Polska, Turcja i kraje skandynawskie. W e-commerce wzrost znacznie przyspieszył w drugim kwartale.

Poprawiliśmy naszą rentowność, jednocześnie znacznie zwiększając inwestycje w nasze marki. Jednocześnie, zgodnie z naszymi podwójnymi ambicjami dotyczącymi wyników ekonomicznych i korporacyjnych, nadal inwestowaliśmy w przejście na bardziej zrównoważony model operacyjny, który zapewni długoterminowe tworzenie wartości. W kontekście ekonomicznym, który wciąż jest niepewny, pozostajemy ambitni na przyszłość, optymistycznie patrzymy na perspektywy rynku kosmetycznego i wierzymy w naszą zdolność do dalszego wyprzedzania rynku i osiągnięcia w 2023 roku kolejnego roku wzrostu sprzedaży i zysków. - Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal

L’Oréal Luxe odnotował silny wzrost w ciągu pierwszych sześciu miesięcy, napędzany dwucyfrowymi wzrostami w Europie, Ameryce Północnej i na rynkach wschodzących. W Chinach kontynentalnych L’Oréal Luxe odnotował niezwykłe ożywienie w drugim kwartale, notując dwucyfrowy wzrost sprzedaży i osiągnął kolejny rekordowy udział w rynku. Dywizja Luxe odnotowaładwucyfrowy wzrost we wszystkich regionach, dzięki wyjątkowym wynikom marek couture, w tym Yves Saint Laurent, Prada i Valentino. W pielęgnacji skóry L’Oréal Luxe kontynuowała postępy dzięki spektakularnemu sukcesowi Heleny Rubinstein.

Dział urody dermatologicznej odnotował wyjątkowy wzrost o 29 proc. rok do roku.  W pierwszym półroczu dział osiągnął kolejny znakomity wynik, rozwijając się znacznie przed bardzo dynamicznym rynkiem dermokosmetyków, przy silnym udziale wolumenu i wartości.

Ponadto Rada Dyrektorów podjęła decyzję, na podstawie upoważnienia udzielonego przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy z dnia 21 kwietnia 2023 r., o uruchomieniu programu skupu akcji własnych w drugiej połowie 2023 r. w maksymalnej kwocie 500 mln euro i maksymalnej liczbie akcji do nabycia w ilości 2 mln. Nabyte w ten sposób udziały przeznaczone są do umorzenia.

Standard & Poor’s Global ponownie przyznał L’Oréal 85 punktów na 100 w swojej ocenie ESG, odzwierciedlając wyniki Grupy w zakresie zrównoważonego rozwoju.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.12.2025 15:32
Velvet Care uruchamia nową maszynę papierniczą i zwiększa moce produkcyjne o ponad 40 proc.
W czwartek 18 grudnia 2025 roku w kluczewskiej fabryce Velvet CARE została uruchomiona kolejna supernowoczesna maszyna papiernicza.Velvet Care

W czwartek 18 grudnia 2025 roku w fabryce w Kluczach należącej do Velvet Care uruchomiono nową maszynę papierniczą, co istotnie zwiększyło potencjał produkcyjny zakładu. Dzięki tej inwestycji moce wytwórcze fabryki wzrosły o ponad 40 proc. Obecnie zakład w Kluczach dysponuje czterema wysoko wydajnymi maszynami do produkcji bibułki, które łącznie są w stanie wytwarzać ponad 210 tys. ton surowca rocznie.

Nowa maszyna papiernicza ma szerokość 5,6 metra i wykorzystuje technologię shoe press. Została wyprodukowana przez szwedzką firmę Valmet, jednego z wiodących światowych dostawców technologii dla przemysłu papierniczego. Budowa obiektu oraz instalacja urządzenia były realizowane przy udziale firmy ENKI, a sam projekt nadzorował inwestor. Do wzniesienia konstrukcji zużyto 1 320 ton stali oraz ponad 15 tys. m³ betonu. 

Z punktu widzenia parametrów operacyjnych maszyna umożliwia nawinięcie na jeden tambor – o wadze 4,5 tony – nawet 120 km bibułki. Produkowany surowiec trafia następnie do wydziału przetwórstwa, gdzie powstają papiery toaletowe, ręczniki papierowe oraz chusteczki higieniczne, zarówno suche, jak i nawilżane. Skala produkcji plasuje kluczewski zakład wśród największych i najbardziej nowoczesnych producentów papierowych wyrobów higienicznych w Europie. 

Inwestycja została zrealizowana w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego, przy współudziale konsorcjum instytucji finansowych. Nowa linia spełnia wysokie normy środowiskowe i jakościowe, zapewniając wysoką produktywność przy relatywnie niskim zużyciu energii elektrycznej, gazu i wody. Według spółki zastosowana technologia należy obecnie do najbardziej zaawansowanych, sprawdzonych operacyjnie rozwiązań dostępnych na rynku. 

Velvet Care sprzedaje swoje wyroby w Polsce oraz na około 30 rynkach zagranicznych i zatrudnia łącznie ponad 1 270 osób w Polsce i Czechach. Od marca 2024 roku większościowym udziałowcem spółki jest Partners Group. W ostatnich latach grupa konsekwentnie rozwija się poprzez przejęcia oraz nowe inwestycje – w 2025 roku dołączyły do niej m.in. spółki Private Label Tissue i Italian Paper, a w czerwcu tego samego roku powołano Velvet West, odpowiedzialną za rozwój działalności w zachodniej Polsce i na rynku niemieckim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. grudzień 2025 02:37