StoryEditor
Producenci
28.07.2023 12:12

L’Oréal chwali się solidnym wzrostem w pierwszej połowie 2023 r. we wszystkich grupach biznesowych

L‘Oréal z dumą prezentuje sprawozdanie z wyników finansowych grupy za pierwsze półrocze 2023 r. / Hervé Abbadie/L‘Oréal
Komentując dane, Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal, powiedział: Na rynku kosmetycznym, który jest bardziej dynamiczny niż kiedykolwiek, L’Oréal osiągnął niezwykłe wyniki i jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję światowego lidera w pierwszej połowie.

Grupa odnotowuje wzrost we wszystkich regionach, ze szczególnie imponującą dynamiką w Europie, dobrymi wynikami w Stanach Zjednoczonych i gwałtownym ożywieniem w Chinach kontynentalnych w drugim kwartale oraz szerokim rozmachem we wszystkich dywizjach, z rekordowym wzrostem w dziale produktów konsumenckich i kolejnym znakomitym kwartałem dla Urody Dermatologicznej. L’Oréal przekroczył oczekiwania na dynamicznym rynku kosmetycznym, osiągając doskonałe wyniki w kluczowych krajach, takich jak klaster niemieckojęzyczny (Niemcy-Austria-Szwajcaria), Francja i Wielka Brytania, a także w dynamicznych krajach, takich jak Polska, Turcja i kraje skandynawskie. W e-commerce wzrost znacznie przyspieszył w drugim kwartale.

Poprawiliśmy naszą rentowność, jednocześnie znacznie zwiększając inwestycje w nasze marki. Jednocześnie, zgodnie z naszymi podwójnymi ambicjami dotyczącymi wyników ekonomicznych i korporacyjnych, nadal inwestowaliśmy w przejście na bardziej zrównoważony model operacyjny, który zapewni długoterminowe tworzenie wartości. W kontekście ekonomicznym, który wciąż jest niepewny, pozostajemy ambitni na przyszłość, optymistycznie patrzymy na perspektywy rynku kosmetycznego i wierzymy w naszą zdolność do dalszego wyprzedzania rynku i osiągnięcia w 2023 roku kolejnego roku wzrostu sprzedaży i zysków. - Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal

L’Oréal Luxe odnotował silny wzrost w ciągu pierwszych sześciu miesięcy, napędzany dwucyfrowymi wzrostami w Europie, Ameryce Północnej i na rynkach wschodzących. W Chinach kontynentalnych L’Oréal Luxe odnotował niezwykłe ożywienie w drugim kwartale, notując dwucyfrowy wzrost sprzedaży i osiągnął kolejny rekordowy udział w rynku. Dywizja Luxe odnotowaładwucyfrowy wzrost we wszystkich regionach, dzięki wyjątkowym wynikom marek couture, w tym Yves Saint Laurent, Prada i Valentino. W pielęgnacji skóry L’Oréal Luxe kontynuowała postępy dzięki spektakularnemu sukcesowi Heleny Rubinstein.

Dział urody dermatologicznej odnotował wyjątkowy wzrost o 29 proc. rok do roku.  W pierwszym półroczu dział osiągnął kolejny znakomity wynik, rozwijając się znacznie przed bardzo dynamicznym rynkiem dermokosmetyków, przy silnym udziale wolumenu i wartości.

Ponadto Rada Dyrektorów podjęła decyzję, na podstawie upoważnienia udzielonego przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy z dnia 21 kwietnia 2023 r., o uruchomieniu programu skupu akcji własnych w drugiej połowie 2023 r. w maksymalnej kwocie 500 mln euro i maksymalnej liczbie akcji do nabycia w ilości 2 mln. Nabyte w ten sposób udziały przeznaczone są do umorzenia.

Standard & Poor’s Global ponownie przyznał L’Oréal 85 punktów na 100 w swojej ocenie ESG, odzwierciedlając wyniki Grupy w zakresie zrównoważonego rozwoju.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.09.2025 14:38
„Sukcesja” po włosku: Testament Armaniego otwiera drogę do sprzedaży udziałów lub giełdy
Giorgio Armani Beauty w Galerii Mokotów.Giorgio Armani Beauty

Śmierć Giorgio Armaniego, który zmarł 4 września w wieku 91 lat, uruchomiła proces sukcesji w jednej z najsłynniejszych włoskich marek luksusowych. Testament projektanta zakłada stopniową sprzedaż udziałów w założonym przez niego domu mody lub alternatywnie wprowadzenie spółki na giełdę. To znacząca zmiana w strategii przedsiębiorstwa, które przez dekady broniło swojej niezależności. Wartość firmy szacowana jest na od 5 do 12 miliardów euro.

Zgodnie z zapisami, spadkobiercy mają obowiązek sprzedać pierwsze 15 proc. udziałów w ciągu 18 miesięcy. Następnie, w okresie od trzech do pięciu lat, na rynek powinien trafić kolejny pakiet – od 30 proc. do 54,9 proc. Jeśli druga transakcja nie zostanie zrealizowana, spółka powinna przeprowadzić ofertę publiczną w Mediolanie lub innym porównywalnym rynku. Kontrolę nad co najmniej 30 proc. udziałów oraz 70 proc. praw głosu zachowa Fondazione Giorgio Armani, oraz wieloletni partner projektanta, Pantaleo Dell’Orco.

Potencjalnymi nabywcami są globalne koncerny z sektora dóbr luksusowych i kosmetycznych: LVMH, L’Oréal oraz EssilorLuxottica. Analitycy wskazują, że największe szanse ma LVMH, ze względu na zasoby finansowe i strategiczną synergię. Armani, mimo ikonicznego statusu, notuje ograniczoną rentowność – w 2024 roku grupa wygenerowała 2,3 mld euro przychodów (2,7 mld dolarów), a marża operacyjna spadła poniżej 3 proc., podał bank Berenberg.

Przyszłość domu mody będzie mieć znaczenie nie tylko dla Włoch, ale i dla całej branży luksusowej, która zmaga się z wolniejszym tempem wzrostu oraz rosnącą konkurencją. Testament Armaniego formalizuje proces przejęcia kontroli nad jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, otwierając pole do konsolidacji na rynku, w którym dominują globalne holdingi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 04:20