StoryEditor
Producenci
04.07.2023 00:00

L’Oréal dał start-upom dostęp do swoich modeli sztucznej skóry

L‘Oréal rekonstruuje modele skóry od 1979 roku. / fot. mediaroom L‘Oréal
L’Oréal poinformował, że udostępnił bezpłatnie wybranym start-upom swoje modele zrekonstruowanej skóry 3D, by stworzyć pole do szybszego rozwoju innowacji.

L’Oréal ogłosił nawiązanie współpracy z Bakar Labs Uniwersytetu Kalifornijskiego (UC) w Berkeley, wiodącym inkubatorem biotechnologii. Ten krok otwiera drogę inkubowanym start-upom Bakar Labs do bezpłatnego korzystania z modeli 3D zrekonstruowanej skóry – wynalazku L’Oréal.

Partnerstwo koncentruje się na tworzeniu pionierskich produktów kosmetycznych nowej generacji z wykorzystaniem wiedzy naukowej L’Oréal na temat mikrobiomu, wiedzy biotechnologiczną Bakar Labs i inne zaawansowanych technologii biologicznych.

Przyszłościowa współpraca ma na celu przedefiniowanie krajobrazu branży kosmetycznej, napędzanie innowacji, które zaspokajają indywidualne potrzeby, poprawiają zdrowie skóry i rozwiązują określone problemy skórne dzięki coraz bardziej skutecznym i innowacyjnym rozwiązaniom.

– L’Oréal jest pionierem trójwymiarowej rekonstrukcji skóry od ponad 25 lat, ustanawiając alternatywne rozwiązania dla świata bez testów na zwierzętach. Dziś z przyjemnością wspieramy Bakar Labs na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley za pomocą tej autorskiej platformy skintech L’Oréal, aby wspierać najlepszy w swojej klasie ekosystem start-upów Bakar w ich dążeniu do nowych odkryć. Dzięki w pełni zintegrowanej produkcji zrekonstruowanej skóry 3D zapewnimy startupom Bakar wszystko, co jest potrzebne do osiągnięcia ich celów – powiedziała Barbara Lavernos, zastępca dyrektora generalnego ds. badań, innowacji i technologii w firmie L‘Oréal.

Bakar Labs, mieszczący się w Bakar BioEnginuity Hub na kampusie UC Berkeley, obejmuje ponad 12 tys. mkw. powierzchni laboratoryjnej i biurowej dla maksymalnie 50 startupów jednocześnie. Zróżnicowana społeczność startupów obejmuje firmy zajmujące się terapią, diagnostyką, technologią rolniczą i technologią żywności.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z firmą L‘Oréal i korzystać z ich rozległego doświadczenia w badaniach nad mikrobiomem i zaawansowanymi  technologiami biologicznymi  – powiedział profesor UC Berkeley, David Schaffer, dyrektor Bakar Labs. – Ta współpraca zapewni stat-upom cenne zasoby i wiedzę, a nam pozwoli współpracować z L‘Oréal w celu rozwoju biotechnologii w przemyśle farmaceutycznym i kosmetycznym.

L‘Oréal już od 1979 r. rekonstruuje pionierskie modele skóry episkin służące do testowania kosmetyków i ich składników. To alternatywna w stosunku do testów na zwierzętach metoda oceny bezpieczeństwa produktów. 

Grupa L‘Oréal dysponuje 20 ośrodkami badawczymi w 11 krajach na świecie. Zespół ds. badań i innowacji stworzy ponad 4 tys. naukowców i 5,5 tys. profesjonalistów w dziedzinie technologii i technologii cyfrowych. W 2022 roku Grupa L‘Oréal wygenerowała sprzedaż w wysokości 38,26 miliarda euro

Czytaj także: Chanel przedstawia biodrukowaną skórę 3D z ciemnymi plamami
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 10:32