StoryEditor
Producenci
19.02.2020 00:00

L’Oréal doceniony za wysiłki na rzecz ochrony klimatu

Koncern L’Oréal już po raz czwarty z rzędu uzyskał wyróżnienie CDP jako światowy lider korporacyjnej dbałości o zrównoważony rozwój. Doceniono wysiłki firmy w zakresie zmian klimatu oraz bezpieczeństwa wodnego i lasów.

W rankingu CDP (Carbon Disclosure Project), międzynarodowej organizacji non-profit, która co roku przeprowadza ocenę wpływu firm na środowisko, docenione zostały ambitne i długofalowe działania Grupy L’Oréal na rzecz redukcji emisji związków węgla, przeciwdziałania wylesianiu w łańcuchu dostaw i poprawy zarządzania zasobami wodnymi oraz jej wysiłki, by stać się wzorem nowej zrównoważonej gospodarki.

L’Oréal po raz czwarty z rzędu uzyskał najwyższą ocenę ‘A’ we wszystkich trzech kategoriach środowiskowych, uwzględnianych w ocenie CDP. Jest to efekt podejmowanych przez firmę w ostatnim roku sprawozdawczym działań, mających na celu ograniczanie ryzyka klimatycznego, przeciwdziałanie wylesianiu w łańcuchu dostaw, poprawę zarządzania zasobami wodnymi oraz prowadzenie nowej zrównoważonej gospodarki. Wśród 8400 ocenianych firm L’Oréal jest jedną z sześciu, które w tym roku uzyskały ocenę ‘A’ we wszystkich trzech kategoriach. Jest też jedyną firmą, która zdobyła potrójną ocenę ‘A’ przez cztery lata z rzędu.

Od 2013 r. Grupa L’Oréal realizuje cele programu zrównoważonego rozwoju zawarte w programie „Dzielenie się Pięknem ze Wszystkimi”. Umożliwia on Grupie realizację 14 z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ustanowionych przez ONZ w 2015 r.

Jesteśmy głęboko przekonani, że firmy powinny definiować swój sukces nie tylko w oparciu o efektywność finansową, ale również o wkład w przezwyciężanie najważniejszych wyzwań środowiskowych i społecznych współczesnego świata. Jestem dumny, widząc, że efekty naszych długofalowych wysiłków są doceniane przez międzynarodowe instytucje. To rezultat pracy całego naszego zespołu włożonej w realizację wyjątkowo ambitnych celów, które będziemy konsekwentnie rozwijać w przyszłości – podkreśla Niels Westerbye Juhl, general country manager, L`Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

W tym roku ponad 8400 firm wypełniło kwestionariusz i ujawniło dane potrzebne do przeprowadzenia niezależnej oceny według metodologii CDP. W rankingu tym firmy uzyskują oceny od ‘A’ do ‘D’. Na ocenę mają wpływ następujące czynniki: podanie wyczerpujących informacji, świadomość zagrożeń dla środowiska i działania na rzecz ich zmniejszenia oraz wykazanie się najlepszymi praktykami związanymi z zarządzaniem uwzględniającym kwestie środowiskowe, na przykład poprzez stawianie sobie ambitnych i znaczących celów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 15:34
The Wall Street Journal: Estée Lauder pogłębia stratę w IV kwartale, akcje spółki spadają o 10 proc.
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder odnotowała pogłębioną stratę w czwartym kwartale roku fiskalnego zakończonym 30 czerwca. Producent marek MAC, Smashbox i Jo Malone wykazał stratę netto w wysokości 546 milionów dolarów, czyli 1,51 dol. na akcję. Rok wcześniej strata wyniosła 284 milionów dolarów, czyli 79 centów na akcję. Wynik ten negatywnie wpłynął na notowania spółki – kurs akcji Estée Lauder spadł w środę na rynku przed sesją o ponad 10 proc.

Przychody w kwartale spadły do 3,41 miliardów dolarów, jednak były minimalnie wyższe od prognoz analityków zakładających 3,39 miliardów dolarów. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,09 dolara, o cent więcej od konsensusu. Mimo to perspektywa na kolejny rok rozczarowała inwestorów – spółka prognozuje zysk na akcję w przedziale 1,90–2,10 dolara wobec rynkowych oczekiwań na poziomie 2,21 dolara.

Sprzedaż organiczna spadła w kwartale o 13 proc., głównie w segmentach pielęgnacji skóry i makijażu. Dochody z kosmetyków pielęgnacyjnych zmniejszyły się o 17 proc., co było szczególnie widoczne w markach Estée Lauder i La Mer. Spadki dotknęły wszystkie regiony działalności, przy czym największe odnotowano w Ameryce Północnej oraz w globalnym segmencie sprzedaży detalicznej dla podróżnych (travel retail).

Firma poinformowała również, że w roku fiskalnym 2026 spodziewa się dodatkowych presji kosztowych rzędu 100 mln dolarów, związanych m.in. z niepewnością wokół taryf handlowych. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że pomimo trudnego otoczenia zewnętrznego widzi szansę na odbicie – po trzech latach spadków spółka liczy na wzrost sprzedaży organicznej w przedziale 0–3 proc. oraz stopniową odbudowę rentowności operacyjnej w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 01:02