StoryEditor
Producenci
18.09.2023 13:37

L‘Oréal: Konsumenci oczekują innowacyjnych rozwiązań w branży kosmetycznej

Debata „Jak technologie i innowacje napędzają trendy konsumenckie w Polsce” odbyła się podczas XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Jej organizatorzy to L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie oraz Francusko-Polska Izba GospodarczaMat. prasowe
Innowacje są kluczem do sukcesu każdej organizacji oraz motorem napędowym zmian – uznali zgodnie uczestnicy debaty L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie zorganizowanej w partnerstwie z Francusko-Polską Izbą Gospodarczą (CCIFP) w trakcie XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Podczas wydarzenia eksperci dzielili się wiedzą m.in. na temat przemian zachodzących we współczesnym świecie oraz ich wpływu na postawy współczesnych konsumentek i konsumentów w Polsce. Podstawą tych rozważań były badania przeprowadzone przez Kantar Polska na temat postrzegania innowacji.

Nowe technologie stymulują rozwój wielu branż, zaczynając od medycyny, budownictwa, a kończąc na żywności czy kosmetykach. O innowacjach w tej ostatniej branży mówili przedstawiciele firmy L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie w trakcie XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu podczas debaty zorganizowanej wspólnie z Francusko-Polską Izbą Gospodarczą, a zatytułowanej „Jak technologie i innowacje napędzają trendy konsumenckie w Polsce?”.

Uczestnicy wydarzenia dyskutowali o tym, w jaki sposób stymulować rozwój innowacji służących konsumentkom i konsumentom. Podstawą do rozmowy było badanie „Innowacje w złożonym otoczeniu makroekonomicznym” przeprowadzone na zlecenie L’Oréal przez Kantar Polska w sierpniu 2023 r. 

image

Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie HUB

FOTO: Mat. prasowe
Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie HUB, podczas debaty mówił, że firmy na całym świecie są coraz bardziej świadome tego, że najnowsze technologie oraz innowacje są w stanie pomóc im osiągnąć stawiane przez nich cele biznesowe, a także środowiskowe. Stąd ich potrzeba inwestowania, rozwijania potencjału, podnoszenia kwalifikacji oraz odpowiedzialnego podejścia do wykorzystania i wprowadzania produktów na rynek.

W L‘Oréal wierzymy, że obowiązkiem lidera branży jest zaprojektowanie zrównoważonej przyszłości dla konsumentów, a jako firma beauty tech wiemy, że aby czynić piękno dostępnym dla każdego i dla wszystkich, potrzebne są do tego najnowsze technologie. Z tego względu wdrażamy szereg opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań do pielęgnacji skóry, spersonalizowane urządzenia do makijażu czy innowacje wspierające zrównoważoną produkcję i konsumpcję produktów naszych marek

 – dodał Valéry Gaucherand.

 

Innowacje mają służyć środowisku

 

Badanie kantar dla L’Oréal jednoznacznie wskazuje, że zdecydowana większość Polaków uważa, że wprowadzane innowacje muszą przede wszystkim służyć środowisku naturalnemu, a dopiero w dalszej kolejności zmianie i ulepszaniu usług. Takiego zdania jest 90 proc. polskiego społeczeństwa.

image

Adam Nitecki, dyrektor generalny ds. e-commerce w L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie HUB,

FOTO: Mat. prasowe
Adam Nitecki, dyrektor generalny ds. e-commerce w L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie HUB, zauważył:.

Polscy konsumenci postrzegają innowacje zarówno jako udoskonalenia istniejących już produktów, jak również wymyślanie nowych. Takie rozwiązania według nich wpływają na sprawniejsze procesy produkcyjne i dają też łatwiejszy dostęp do produktów i usług, chociażby dzięki funkcjonowaniu e-commerce, który zapewnia szeroką ofertę w zasięgu naszego smartphone’a.

Jednak najbardziej przełomowym feedbackiem od konsumentów jest według niego dostrzeżenie, że innowacje odgrywają szczególną rolę w kontekście zmian klimatycznych i są sposobem na skuteczne działania na rzecz neutralności klimatycznej.

image

Giulia Tapella, dyrektorka fabryki L’Oréal Warsaw Plant

FOTO: Mat. prasowe
Giulia Tapella, dyrektorka fabryki L’Oréal Warsaw Plant wyjaśniła, że L’Oréal od dawna wprowadza innowacje na rzecz zrównoważonego rozwoju. Od 1997 roku L‘Oréal Warsaw Plant w Kaniach zainwestowała ponad miliard złotych w rozwój najnowocześniejszych technologii i narzędzi, które zwiększyły moce produkcyjne fabryki dzięki zastosowaniu coraz bardziej ergonomicznych i zoptymalizowanych rozwiązań, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko.

Nasz zespół techników i inżynierów znajduje się w innowacyjnej czołówce, kształtując transformację branży kosmetycznej w oparciu o technologię, dane i naukę

– dodała Giulia Tapella.

 

Konsumenci lubią nowinki technologiczne

 

Według badania Kantar Polska ponad 50 proc. Polek i Polaków chętnie korzysta i próbuje nowych rozwiązań oraz produktów, a także poszukuje o nich informacji. Co trzeci z nas jest zdania, że korzysta z nich jako pierwszy i wyprzeda aktualnie panujące trendy.

W sektorze kosmetycznym obserwujemy stale zmieniające się sposoby odkrywania marek kosmetycznych, testowania ich i kupowania produktów. Klienci oczekują ulepszonych doświadczeń – w zakresie usług, personalizacji i dostosowania ich do własnych potrzeb

 – tłumaczy Adam Nitecki.

Zapewnia, że L‘Oréal odpowiada na te rosnące oczekiwania, wykorzystując zaawansowane technologie oparte na danych.

W ten sposób tworzymy innowacyjne doświadczenia kosmetyczne dla wszystkich naszych konsumentów, zarówno w świecie fizycznym, cyfrowym, jak i wirtualnym. Pomagamy im za pomocą rozwiązań technologicznych samodzielnie diagnozować potrzeby swojej skóry i włosów, zobaczyć siebie w różnych w fantazyjnym makijażu dzięki rozszerzonej rzeczywistości, czy oszczędzać wodę przy myciu włosów

 – dodaje dyrektor generalny ds. e-commerce w L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie HUB.

 

Innowacje mają dostarczać nowych doświadczeń

 

Oczekiwania klientów ciągle się zmieniają, a firmy muszą dostosować się do zmieniających trendów. W dzisiejszym otoczeniu biznesowym kluczowym aspektem determinującym powodzenie przedsiębiorstw jest zdolność do generowania wartości dla klienta. Dzisiejszy konsument to coraz częściej osoba, która chętnie korzysta z technologii i nie boi się nowinek. Innowacja jest dla niego chlebem powszednim, ale z drugiej strony stanowi także skuteczny wabik. Dlatego marka musi zapewnić mu odpowiednie doświadczenie, które spowoduje, że zdecyduje się wybrać oferowany przez nią produkt. 

image

Donata Wolińska, dyrektor generalna ds. transformacji i zrównoważonego rozwoju w L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie HUB

FOTO: Mat. prasowe
Donata Wolińska, dyrektor generalna ds. transformacji i zrównoważonego rozwoju w L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie HUB opowiedziała o procesie innowacji, który polega na szukaniu przełomowych środków i unikalnych doświadczeń.

Takie myślenie leżało u podstaw budowania naszych produktów, takich jak wirtualny makijaż w środowisku pracy. Innymi przykładami nowoczesnych rozwiązań w naszej firmie są pierwszy na świecie ręczny komputerowy aplikator do makijażu, zaprojektowany z myślą o użytkownikach o ograniczonej mobilności dłoni lub ramion czy L‘Oréal Brow Magic, pierwszy domowy elektroniczny aplikator do makijażu brwi oraz Skin Genius – wyjątkowa aplikacja, która wykorzystuje system oceny cech skóry bazujący na sztucznej inteligencji, pozwalający na szczegółową diagnostykę stanu skóry i dopasowanie spersonalizowanej pielęgnacji

 – opowiadała.

Większość polskich konsumentów i konsumentek (jak pokazało badanie Kantar jest to 70 proc.) ma pozytywne nastawienie do innowacji i zmian – uważa, że dzięki nim ludziom żyje się lepiej. Jest to spójne z deklaracjami na temat potrzeby wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w wielu branżach.

Aby osiągać sukcesy na polu innowacji i wyprzedzać trendy, L’Oréal chce tworzyć otwarty ekosystem współpracy, w którym partnerzy biznesowi, firmy technologiczne, organizacje edukacyjne, agendy rządowe i trzeci sektor będą wspólnie kreować innowacje dla dobra konsumentów oraz planety.

 

Badanie „Innowacje w złożonym otoczeniu makroekonomicznym” zostało przeprowadzone przez Kantar Polska na zlecenie L’Oréal w dniach 23-29.08.2023 na próbie 1001 osób metodą CATI.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.09.2023 16:01

Anna Wasilewska, Orientana: Zwiększamy inwestycje w e-commerce

Anna Wasilewska, współwłaścicielka i prezes OrientanaOrientana
Orientana zwiększa inwestycje w e-commerce i zasięg na rynkach zagranicznych poprzez wchodzenie na nowe platformy sprzedażowe. Ostatnią inwestycją jest współpraca z platformą Modivo.

Orientana, polska firma kosmetyczna specjalizująca się w kosmetykach naturalnych bazujących na składnikach azjatyckich coraz więcej inwestuje w kanał e-commerce.

Od czasu pandemii zdecydowanie zwiększyliśmy inwestycje w e-commerce i bardzo prężnie rozwijamy się w tym zakresie. Działamy nie tylko na rynku polskim, ale również na platformach zagranicznych takich jak Amazon, Zalando, czy Notino. Obserwujemy stałe i spore wzrosty rok do roku. Wdrażamy szereg innowacji i automatyzacji w naszym firmowym sklepie internetowym oraz komunikacji z klientami. Wspieramy w zakresie e-commerce partnerów handlowych Orientana – duże drogerie sieciowe, apteki, czy wiodące drogerie internetowe

 – mówi Anna Wasilewska, właścicielka i prezes firmy Orientana.

Jak mówi, marka ma najsilniejszą pozycję na Amazonie, gdzie działają jej sklepy i notują wzrosty rok do roku.

Mogę także pochwalić się, że Amazon wyróżnił nas w programie promującym wyjątkowo ciekawe koncepty i potencjałowe marki, a tym samym Orientana znalazła się w Amazon Launchpad. Rozwijamy się także wraz z platformą Notino na 8 rynkach zagranicznych. Nowy projekt do którego zostaliśmy zaproszeni w ramach rozwijania kategorii beauty to Modivo. Sądzę, że ta platforma ma ogromny potencjał

– dodaje prezes Orientany.

Od ponad roku Orientana jest także obecna w wybranych drogeriach i sklepie internetowym potentata hiszpańskiego rynku kosmetycznego – Druni. Ostatnio kosmetyki firmy zostały także wprowadzone do e-sklepów Hebe na Słowacji oraz w Czechach.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.09.2023 11:11

PZ Cussons ogłosiło wstępne wyniki za rok 2023. To trzeci rok porównywalnego wzrostu przychodów

PZ Cussons
PZ Cussons ogłosiło wstępne wyniki za rok 2023. Producent takich marek jak Carex, Imperial Leather i Original Source ogłosił, że odnotował trzeci rok porównywalnego wzrostu przychodów i poczynił dalsze strategiczne postępy pomimo wymagającego środowiska rynkowego.

PZ Cussons ogłosiło wstępne wyniki za rok 2023, podkreślając trzeci z rzędu rok wzrostu porównywalnych przychodów i postępy w strategii, mimo trudnych warunków rynkowych. Przychody porównywalne wzrosły o 6,1 proc. w porównaniu rocznym, osiągając 656,3 mln funtów, głównie dzięki aktywom Child‘s Farm. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 12,6 proc. do 74,1 mln funtów. Firma spodziewa się kontynuacji wzrostu przychodów w roku finansowym 2024.

Ciągły wzrost rentownych przychodów w Nigerii przyczynił się do wzrostu skorygowanego zysku brutto Grupy o 12,6 proc., ale wpływ wynikającego z tego obciążenia podatkowego i zwiększonych udziałów niekontrolujących doprowadził do skorygowanego spadku wskaźnika zysk-na-akcję o 10,7 proc.

PZ Cussons plc jest przewodnim brytyjskim producentem artykułów higieny osobistej i towarów konsumpcyjnych. Działa na całym świecie, zwłaszcza w krajach Afryki i Wspólnoty Narodów Zjednoczonych, jednak część marek jest dystrybuowana w innych krajach; w Polsce suckesy odniosła marka Original Source, dostępna między innymi w sklepach sieci Rossmann, Topaz, Drogeriach Natura. Spółka jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i wchodzi w skład indeksu FTSE 250.

Czytaj także: PZ Cussons kupił brytyjską markę pielęgnacyjną dla dzieci Childs Farm

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. wrzesień 2023 09:15