Sprzedaż w pierwszym półroczu przyniosła Henklowi 10,402 mld euro (spadek o 3,8 proc.). W drugim kwartale przychody sięgnęły 5,16 mld euro (-6,1 proc.). Sprzedaż w ujęciu organicznym utrzymała się na poziomie roku poprzedniego (-0,1 proc.), natomiast w drugim kwartale wzrosła o 0,9 proc.
Negatywnie na wyniki wpłynęły m.in. różnice kursowe, a także sprzedaż segmentu marek detalicznych w Ameryce Północnej w kwietniu 2025 roku. Pozytywnym czynnikiem były przejęcia w obu sektorach biznesowych marek Seal for Life oraz Vidal Sassoon.
Jak podkreśla Carsten Knobel, prezes zarządu Henke, poprawa organicznego wzrostu sprzedaży była napędzana przez oba sektory biznesowe, przy czym na szczególne wyróżnienie zasługuje rosnący wolumen w segmencie Consumer Brands. Wraz z pozytywnym rozwojem cen doprowadziło to do pozytywnego organicznego wzrostu sprzedaży w drugim kwartale.
– Ponadto znacząco zwiększyliśmy naszą marżę EBIT w pierwszej połowie roku. Ten wzrost był napędzany głównie przez bardzo silne marże brutto w obu sektorach biznesowych oraz korzystny miks biznesowy. Osiągnęliśmy również kolejne korzyści w zakresie efektywności i jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia lub nawet przekroczenia oszczędności docelowych w sektorze Consumer Brands – dodaje Knobel.
Po analizie wyników z pierwszej połowy roku Henkel skorygował prognozę na cały 2025 rok. Obecnie zakłada ona organiczny wzrost sprzedaży w przedziale 1,0–2,0 proc. (wcześniej 1,5–3,5 proc.), skorygowaną rentowność sprzedaży 14,5–15,5 proc. (wcześniej 14,0–15,5 proc.), jak również wzrost skorygowanego EPS od niskiego do wysokiego jednocyfrowego proc.
Dla Adhesive Technologies prognozowany jest wzrost sprzedaży o 2–3 proc., a dla Consumer Brands o 0,5–1,5 proc. Marża EBIT w Adhesive Technologies ma wynieść 16,5–17,5 proc., a w Consumer Brands 14–15 proc.
W pierwszym półroczu 2025 sprzedaż w Consumer Brands spadła organicznie o 1,6 proc. do 4, 907 mld euro (spadek nominalny o 6,8 proc.). W Laundry & Home Care zanotowano spadek o 2,6 proc., przy wzroście w segmencie Home Care – szczególnie w środkach do zmywania naczyń – oraz spadku w środkach piorących.
Segment Hair wzrósł o 0,9 proc., z najlepszymi wynikami w kategorii Hair Colorants i dobrym wynikiem w Hair Styling. Natomiast Other Consumer Businesses spadł o 4,2 proc., co było efektem słabszych wyników w produktach do pielęgnacji ciała w Europie i Ameryce Północnej.
Zobacz też: Bohaterka największego glow up tego roku – ambasadorką marki Schwarzkopf
Wyniki Henkel w poszczególnych regionach kształtowały się następująco:
- Europa: spadek o 1,9 proc. w pierwszej połowie roku, a w drugim kwartale o 1,8 proc.
- Ameryka Północna: spadek o 3,4 proc., w drugim kwartale o 1,2 proc.
- IMEA (Indie, Bliski Wschód i Afryka): wzrost o 9,1 proc., a w drugim kwartale aż o 13,9 proc.
- Ameryka Łacińska: wzrost o 0,4 proc. (Q2: -0,6 proc.).
- Azja i Pacyfik: wzrost o 3,4 proc. (Q2: +3,1 proc.).
Największe wzrosty pochodziły z rynków IMEA oraz Azji i Pacyfiku, podczas gdy Europa i Ameryka Północna były pod presją niekorzystnych warunków gospodarczych i geopolitycznych.
Zobacz też: Henkel zamyka zakład w Raciborzu – pracę straci 159 osób
W sektorze Consumer Brands 10 największych marek generuje blisko 60 proc. sprzedaży, a w drugim kwartale ich sprzedaż wzrosła o ponad 3 proc. – głównie dzięki wzrostowi wolumenów oraz cen.
– Po powolnym początku roku obrotowego 2025 udało nam się osiągnąć znaczącą poprawę sprzedaży w drugim kwartal, szczególnie w odniesieniu do naszej działalności konsumenckiej. Jednocześnie nadal silnie zwiększaliśmy rentowność w obu sektorach biznesowych. To wyraźnie pokazuje, że transformacja Henkel już przynosi efekt. Będziemy nadal konsekwentnie ją realizować, aby w dłuższej perspektywie być jeszcze lepiej przygotowanymi i bardziej konkurencyjnymi – podkreśla Carsten Knobel.