StoryEditor
Producenci
12.08.2025 14:30

L’Oréal pod ostrzałem po wyborze gwiazdy OnlyFans na ambasadorkę Urban Decay

Gwiazda OnlyFans została ambasadorką Urban Decay. / Urban Decay

L’Oréal wywołał gorącą dyskusję po ogłoszeniu, że ambasadorką marki Urban Decay została Ari Kytsya – aktorka filmów dla dorosłych i influencerka obecna na platformach TikTok, Instagram oraz OnlyFans. Kytsya wzięła udział w kampanii „Battle the Bland”, której celem jest promowanie odwagi i oryginalności w makijażu. Urban Decay od 2012 roku należy do L’Oréal, a jego produkty cieszą się popularnością m.in. wśród nastolatek. Wybór kontrowersyjnej twórczyni, określającej się mianem „aktorki materacowej”, spotkał się z mieszanymi reakcjami – od entuzjazmu po krytykę dotyczącą spójności decyzji z etycznymi zasadami koncernu.

Ari Kytsya to postać rozpoznawalna w sieci – na Instagramie obserwuje ją 2,5 mln użytkowników, a na TikToku 4,6 mln. Poza działalnością w branży pornograficznej, prowadzi treści lifestylowe i urodowe, otwarcie mówi o operacjach plastycznych oraz zachęca do wejścia do branży dla dorosłych. Jej aktywność na OnlyFans obejmuje sprzedaż nagich zdjęć i filmów, co stało się głównym punktem sporu wokół kampanii Urban Decay. Penny East, dyrektorka naczelna Fawcett Society, w rozmowie z „The Guardian” oceniła, że współpraca L’Oréal „przekroczyła nowy próg w popularyzacji kontrowersyjnej platformy”.

Ogłoszenie kampanii wywołało burzę w mediach społecznościowych. Pod wpisem na Instagramie Urban Decay pojawiły się setki komentarzy, w tym wiele krytycznych, które zostały usunięte. Krytycy wskazują na sprzeczność działań z „Kartami wartości” L’Oréal, które zabraniają publikowania treści pornograficznych i innych niezgodnych z zasadami szacunku, tolerancji oraz inkluzywności. Jednocześnie pojawiły się głosy poparcia – w tym od oficjalnego konta Sephory – zachęcające inne marki do otwarcia się na współpracę z osobami z branży dla dorosłych, a konsumentki otwarcie piszą o tym, że głos poparcia dla społeczności osób pracujących seksualnie sprawia, że są chętne na wypróbowanie produktów marki.

Spot kampanii na TikToku obejrzało już ponad 18,5 mln osób. Filmy zawierają ostrzeżenia o treściach wrażliwych oraz pikselizację obrazu, nawiązującą do cenzury. Całość opatrzona jest hasłami o dwuznacznym wydźwięku, m.in. „cenzura wymknęła się spod kontroli” czy „nieocenzurowany makijaż wykonywany na scenie, przed kamerą i tak, na materacach”. Choć kampania zyskała ogromny zasięg, decyzja L’Oréal wciąż dzieli opinię publiczną, otwierając debatę o granicach wizerunku marek kosmetycznych i ich etycznych standardach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
29.09.2025 12:19
Revlon z nową szefową działu perfum marki Elizabeth Arden
Marka Elizabeth Arden świętuje w tym roku swoje 115. urodzinyElizabeth Arden mat.pras.

Revlon awansował Amber Garrison, doświadczoną w branży beauty managerkę, na stanowisko szefowej marki Elizabeth Arden. Garrison, mająca ponad 20-letnie doświadczenie w tej branży, będzie globalnie zarządzać kategorią perfum. Informacja o tej zmianie personalnej zbiega się ze 115. rocznicą marki Elizabeth Arden.

Garrison w ostatnim czasie pełniła funkcję globalnej prezes marki Origins w The Estée Lauder Companies, gdzie zarządzała procesami innowacji i przyspieszenia rozwoju cyfrowego. Wcześniej pracowała w Boston Consulting Group, gdzie zdobyła doświadczenie w zakresie transformacji marek i globalnej strategii.

W imieniu zarządu i zespołu managerskiego z radością witam Amber w firmie Revlon. Wniesie ona strategiczną jasność, błyskotliwość w budowaniu marki i głębokie zrozumienie konsumentów. Będzie ona solidnym uzupełnieniem naszego zespołu i naszej globalnej działalności perfumeryjnej. Z Amber na pokładzie umacniamy światowej klasy zespół managerów, który kształtuje kolejny rozdział Revlon – komentuje Michelle Peluso, dyrektor generalna Revlon.

Informacja zbiega się ze 115. rocznicą marki Elizabeth Arden, któremu towarzyszy nowa strategia transformacji i innowacji marki.

W segmencie zapachów portfolio Revlon nadal tworzy dynamikę, którą przyspieszymy, tworząc niezapomniane doznania zapachowe, intrygujące wiele pokoleń. Nie mogę się doczekać, aby dołączyć do zespołu i wspólnie kształtować przyszłość – mówi Amber Garrison, podkreślając, że jest zaszczycona, mogąc brać udział w kolejnym rozdziale historii i dziedzictwa Elizabeth Arden.  

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
26.09.2025 13:04
Spotkanie z marką, która stawia na naturę – wśród gości doktor botaniki
Na zdjęciu od lewej: Agnieszka Cegielska, Ewelina Zięba (Farmona), Magdalena Tabor (Farmona), Barbara Barcikowska (Quality PR), dr Artur ZagajewskiFoto media Kosmala Ewa&Piotr

W tym tygodniu w warszawskiej restauracji Belvedere, w otoczeniu przyrody, odbył się event zorganizowany przez markę Herbal Care. Goście mogli się dowiedzieli się, jakie zmiany zaszły w tej marce, która postawiła na naturę. Spotkanie poprowadziła propagatorka naturalnego stylu życia – dziennikarka Agnieszka Cegielska, a gościem specjalnym był botanik, pasjonat roślin – dr Artur Zagajewski.

W ostatnim czasie marka Herbal Care, należąca do Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona, przeszła metamorfozę. Obecna na polskim rynku od 2007 roku chce być jeszcze bliżej swoich odbiorców: bardziej zrozumiała i funkcjonalna, ale nadal tak samo wierna roślinnym składnikom i zielarskim tradycjom. To właśnie te zmiany były tematem spotkania w sercu Łazienek Królewskich w Warszawie.

Podczas części oficjalnej spotkania Barbara Barcikowska, z organizującej wydarzenie agencji Quality Public Relations, opowiedziała zaproszonym dziennikarzom i influencerom, że wprowadzone zmiany to krok naprzód, który rozwija dotychczasową tożsamość marki, lecz ją rozwija. Herbal Care ma teraz zmieniony logotyp, minimalistyczną grafikę oraz butelki z zamknięciem typu disc-top. 

Marka stawia nie tylko na redesign, ale także wprowadza do oferty nowe propozycje. O najczęstszych problemach i potrzebach związanych z włosami i twarzą opowiedziała gościom Ewelina Zięba, Liderka Zespołu Badań i  Rozwoju Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona. Rozmowa ta była doskonałym wprowadzeniem do wystąpienia gościa specjalnego, zwanego „ulubionym botanikiem Polaków” – Artura Zagajewskiego. Przybliżył on gościom fascynujący świat roślin, które nas otaczają, podzielił się również ciekawostkami.

image
Dla gości eventu w restauracji Belvedere przygotowano szereg atrakcji
Foto media Kosmala Ewa&Piotr

Na zaproszonych dziennikarzy i influencerów czekały także liczne atrakcje, związane z roślinami. Goście mogli wykonać własną „lasagne kwiatową” w doniczce podczas warsztatów, co było kreatywnym nawiązaniem do natury marki. Przygotowano dla nich również specjalne punkty do zdjęć: ściankę oraz efektowne lustro w pięknej kwiatowej aranżacji, za co otrzymywali personalizowane upominki.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. wrzesień 2025 14:05