StoryEditor
Producenci
17.09.2018 00:00

L‘Oréal promuje równe traktowanie w wynagrodzeniach

Po raz trzeci z rzędu Grupa L’Oréal została wyróżniona jako jedna z najbardziej różnorodnych i działających na rzecz przeciwdziałaniu wykluczenia organizacji według wskaźnika Diversity & Inclusion Index (D&I) opublikowanego przez Thomson Reuters, zdobywając 8. pozycję wśród ponad 7 tys. ocenianych firm z całego świata.

Jak podaje koncern, w 2018 roku Thomson Reuters umieścił L'Oréal na ósmym miejscu ex-aequo z firmą Natura na świecie, wśród czołowych graczy, takich jak Accenture czy Novartis.

Wyniki indeksu Thomson Reuters opierają się na ocenie 24 działań w zakresie różnorodności i integracji, które obejmują cztery kluczowe filary: różnorodność, włączenie, rozwój pracowników i kontrowersje dotyczące wiadomości.

„L'Oréal jest stale zaangażowany w działania zapewniający koncernowi różnorodność i integrację. To nowe uznanie nagradza i wspiera nasze wysiłki. Jesteśmy głęboko przekonani, że różnorodność jest istotnym czynnikiem napędzającym rozwój organizacji oraz wyjątkowym źródłem innowacji” – powiedział Jean-Claude Le Grand, wiceprezes ds. zarządzania zasobami ludzkimi w L'Oréal.

Wskaźnik Thomson Reuters Index ocenia firmy pod względem zróżnicowania płci i różnorodności kulturowej na poziomie kadry menedżerskiej i zarządzającej, jak i pod kątem procesów i celów związanych z różnorodnością. Jako wieloletni, globalny lider w dziedzinie równości płci, L’Oréal promuje parytet oraz równe traktowanie w wynagrodzeniach we wszystkich strukturach firmy.

Grupa L’Oréal wspiera przeciwdziałanie wykluczeniu społecznego dbając o zapewnienie przyjaznej atmosfery pracy dla osób niepełnosprawnych poprzez udostępnianie ofert pracy, aktywne pozyskiwanie kandydatów, rekrutację, programy szkoleniowe, a także zwiększając świadomość pracowników.  W celu dalszej promocji zintegrowanego środowiska pracy oraz zapewnienia rozwoju swoim pracownikom, L’Oréal analizuje sposób, w jaki menadżerowie firmy promują różnorodność i walczą z wykluczeniem w swoich zespołach.

„Umożliwienie dostępu do pracy grupom społecznym będącym w najtrudniejszej sytuacji życiowej, od zawsze było dla L’Oréal priorytetem. Dlatego firma zobowiązała się zapewnić pracę ponad 100 tysiącom osób z takich społeczności. W Polsce to zobowiązanie dotyczy 500 osób (do 2020 roku) i jest realizowane przez 2 spółki: L’Oréal Polska oraz fabrykę L’Oréal Warsaw Plant. Jesteśmy otwarci i gotowi na zatrudnianie osób niepełnosprawnych i aktywnie szukamy takich kandydatów. Od nowego roku przenosimy się do nowej siedziby, która będzie w pełni przygotowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi” – powiedział Paweł Konieczny, dyrektor personalny w Polsce i Krajach Bałtyckich, L’Oréal Polska.

Proaktywne podejście do różnorodności jest częścią polityki firmy dotyczącej Praw Człowieka, której zasady zostały opublikowane w 2017.

Wskaźnik Thomson Reuters Index to jedyny swego rodzaju ranking różnorodności i włączania, który w przejrzysty i obiektywny sposób ocenia działalność firm w tych obszarach.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2025 16:37