StoryEditor
Producenci
12.01.2021 00:00

L‘Oréal przejmuje japońską firmę kosmetyczną Takami

Francuski gigant kosmetyczny L‘Oréal ogłosił, że podpisał umowę przejęcia Takami, japońskiej firmy kosmetycznej specjalizującej się w pielęgnacji skóry - podała agencja AFP.

Przejęcie powinno nastąpić w najbliższych tygodniach - wynika z komunikatu prasowego francuskiej grupy, który nie podaje kwoty transakcji.

Założona w 1999 roku marka Takami sprzedaje na podstawie licencji produkty do pielęgnacji skóry doktora Hiroshiego Takami, założyciela dwóch tytułowych klinik dermatologicznych i estetycznych w Tokio.

Firma, która jest obecna głównie w Japonii i niektórych krajach azjatyckich, osiągnęła sprzedaż na poziomie około 50 milionów euro w 2019 roku.

fot. FB Little Tokyo in KengTung

 

L'Oréal jest właścicielem 36 marek na całym świecie, zatrudnia 88000 pracowników na całym świecie, a w 2019 roku osiągnął sprzedaż na poziomie 29,87 miliardów euro.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.07.2025 12:38
Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc.
Producent ekstraktów zapachowych i gotowych mieszanek raportuje niższe niż przewidywane wyniki finansowe.Givaudan

Szwajcarska firma Givaudan, światowy lider w sektorze aromatów i zapachów, odnotowała w drugim kwartale 2025 roku wzrost sprzedaży organicznej o 5,2 proc., co okazało się wynikiem poniżej oczekiwań analityków. W reakcji na te dane cena akcji spółki spadła o 6 proc., odzwierciedlając rozczarowanie rynku.

Wartość sprzedaży grupy Givaudan w drugim kwartale wyniosła 1,89 miliarda franków szwajcarskich (2,37 miliarda dolarów amerykańskich), minimalnie poniżej konsensusu rynkowego. Sprzedaż organiczna, skorygowana o wahania kursów walutowych i czynniki jednorazowe, wzrosła o 5,2 proc., wobec prognozowanych 6,4 proc. Silny frank szwajcarski, który obniża wartość przychodów zagranicznych, istotnie wpłynął na ostateczne wyniki.

Pomimo słabszego kwartału, Givaudan utrzymała cel wzrostu organicznego na poziomie 4–5 proc. w latach 2021–2025 i zadeklarowała możliwość przekroczenia tej prognozy. Dyrektor finansowy Stewart Harris podkreślił globalną dywersyfikację działalności firmy oraz odporność modelu biznesowego, zapowiadając prezentację nowej strategii długoterminowej podczas dnia inwestora zaplanowanego na 27 sierpnia.

Niższy niż oczekiwany wzrost sugeruje osłabienie popytu w niektórych segmentach oraz wpływ niekorzystnych warunków makroekonomicznych, w tym efektów kursowych. Reakcja inwestorów pokazuje szersze obawy związane z globalną konsumpcją, mimo że Givaudan stara się niwelować presję kosztową poprzez strategie cenowe i dalszą dywersyfikację portfela.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.07.2025 11:32
TSG Consumer Partners przejmuje markę zapachową Phlur
Popularna marka perfum zmieniła właściciela.Phlur

Amerykańska firma private equity TSG Consumer Partners podpisała wiążącą umowę przejęcia marki perfumeryjnej Phlur, która wyróżnia się emocjonalnym podejściem do storytellingu i silnym oddziaływaniem na pokolenie Z. Marka została ponownie wprowadzona na rynek w 2022 roku przez influencerkę Chriselle Lim oraz inkubator marek The Center, założony przez Bena Bennetta.

Według prognoz, Phlur osiągnie w tym roku sprzedaż detaliczną przekraczającą 150 milionów dolarów. W ciągu ostatnich dwóch lat marka odnotowała trzycyfrowe wzrosty sprzedaży w sieciach takich jak Sephora i Space NK. Jej flagowy zapach „Missing Person” stał się bestsellerem, a Phlur jest obecnie drugą najszybciej rosnącą marką zapachową w Sephora w Ameryce Północnej oraz znajduje się w pierwszej dziesiątce sprzedaży perfum luksusowych.

Choć szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione, TSG jako główne powody inwestycji wskazało wysoką dynamikę sprzedaży detalicznej i silny odbiór marki wśród konsumentów. Przejęcie wpisuje się w szerszą strategię firmy, która konsekwentnie wspiera marki założone przez influencerów, dostrzegając ich potencjał rynkowy przy odpowiedniej jakości produktów i wsparciu dystrybucyjnym.

Phlur dołącza tym samym do portfolio TSG, obejmującego m.in. marki Huda Beauty, Summer Fridays i E.l.f. Beauty. W warunkach selektywnej aktywności na rynku przejęć w branży kosmetycznej, Phlur wyróżnił się wyjątkowym pozycjonowaniem, emocjonalnym brandingiem i szybkim sukcesem sprzedażowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. lipiec 2025 13:53