StoryEditor
Producenci
30.06.2017 00:00

L‘Oréal sprzedał markę The Body Shop

L‘Oréal oficjalnie potwierdził sprzedaż marki i sieci The Body Shop brazylijskiej sieci Natura Cosméticos. Wartość transakcji szacowana jest na kwotę 1 mld euro. Ma ona zostać zrealizowana przed końcem bieżącego roku.

Decyzję o sprzedaży sieci The Body Shop koncern L'Oréal podjął po 11 latach od jej zakupu. W 2006 roku nabył markę od jej założycielki Anity Roddick. Wtedy zapłacił za nią 652 mln funtów brytyjskich (ok. 1 mld euro). Teraz zdecydował się ją sprzedać z powodu słabych wyników na tle grupy. Na początku br. obrót sieci spadł o 5 proc., straty były większe.

The Body Shop został wystawiony na sprzedaż w lutym tego roku. Brazylijska firma Natura Cosméticos była jedynym negocjującym kupno marki i sieci sklepów.

The Body Shop jest marką kojarzoną z kosmetykami naturalnymi. Sieć sklepów, w których oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i zapachy do ciała i domu, prowadzi w 66 krajach świata, w tym w Polsce. W sumie oferowane są one w ponad 3 tys. sklepów.

Sieć Natura Cosméticos z obrotem w wysokości 2,17 mld euro ma nadzieję, że jej integracja z The Body Shop doprowadzi do powstania „światowej zielonej firmy kosmetycznej" o obrotach o wartości 3,1 mld euro.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.09.2023 15:29

Johnson & Johnson zmienia logo i zapowiada nową erę działalności

W nowym logo Johnson & Johnson każda litera jest odrębnym pociągnięciem pióra. Obowiązywać będzie zarówno długa nazwa, jak i jej skrót J&JJohnson & Johnson
Spółka Johnson & Johnson łączy segmenty technologii medycznej i farmaceutycznej pod wspólna marką. Zmianie tej towarzyszy nowa identyfikacja wizualna, której przekaz podkreśla innowacyjność w stawianiu czoła najpoważniejszym wyzwaniom zdrowotnym.

Spółka Johnson & Johnson poinformowała o połączeniu dwóch segmentów firmy. Farmaceutyczny Janssen będzie teraz nosił nazwę Johnson & Johnson Innovative Medicine, a segment technologii medycznych nadal będzie nosił nazwę Johnson & Johnson MedTech.  

Ogłoszenie to wyznacza nową erę dla firmy Johnson & Johnson, która wykorzystuje swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie innowacyjnej medycyny i technologii medycznych do zapobiegania, leczenia i leczenia złożonych chorób oraz wprowadzania inteligentniejszych, mniej inwazyjnych i bardziej spersonalizowanych rozwiązań – podała firma w komunikacie.

image
FOTO: Johnson & Johnson
Na potrzeby tego nowego rozdziału firma zmodernizowała swoje logo. Porzuciła kursywę, która towarzyszyła jej przez ponad 135 lat i była nawiązaniem do podpisu założyciela. Teraz każda litera jest odrębnym pociągnięciem pióra. Obowiązywać będzie zarówno długa nazwa, jak i jej skrót, wokół którego ma być zbudowany większy kapitał. Chodzi o bardziej nowoczesny sposób komunikacji – szczególnie w interfejsach cyfrowych. 

Logo będzie w dalszym ciągu wykorzystywać kolor czerwony, tym razem jednak w wersji jaśniejszej. Ma to oddawać możliwości szybkiego reagowania na wyzwania zdrowotne, ewoluowania z duchem czasu i nadawania tempa. Wykorzystana czcionka ma świadczyć o otwartości marki, jej energii i inkluzywności, a jednocześnie nieść przekaz o jej wyjątkowym podejściu do opieki zdrowotnej. 

Nowe logo, kolory i czcionka zostaną z czasem wprowadzone we wszystkich materiałach firmowych, opakowaniach produktów i elementach marki.

Johnson & Johnson to amerykański koncern koncentrujący się na trzech segmentach działalności: medycznej, farmaceutycznej oraz kosmetycznej. W ramach tej ostatniej zajmuję się produkcją marek Johnson’s Baby, Listerine, Clean & Clear, O.B. i Carefree oraz Le Petit Marseille.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.09.2023 14:18

Henkel został nagrodzony za wkład w ochronę środowiska w postaci nowego projektu opakowania

Płyny Silan w nagrodzonym opakowaniuHenkel
Henkel i CCL, globalna firma produkująca specjalistyczne opakowania, zdobyły nagrodę AWA (Alexander Watson Associates) Sleeve Label Award w kategorii „Wkład w ochronę środowiska" za zrównoważony projekt butelki na płyn do płukania tkanin Silan.

Henkel nawiązał współpracę z opakowaniową firmą CCL, aby usprawnić recykling korpusów butelek PET. Tak powstała nowa generacja pływającego materiału poliolefinowego na rękawy termokurczliwe o nazwie EcoFloat, która umożliwia łatwiejsze oddzielenie rękawa od korpusu butelki w procesie recyklingu.

Abdullah Mahmood Khan, Head of Global R&D Packaging for Fabric Enhancers w firmie Henkel mówi:

Korpus butelek naszych płynów do płukania tkanin w Europie od dawna składa się w 100 proc. z PET pochodzącego z recyklingu i nadaje się do dalszego odzysku. Jednak wielu konsumentów nie usuwa rękawa przed wyrzuceniem butelki, co w większości przypadków oznaczało, że butelka nie może być poddana recyklingowi. Teraz znaleźliśmy rozwiązanie, które umożliwia recykling naszych korpusów butelek.

Materiał o niskiej gęstości można oddzielić od butelek PET w procesie separacji typu sink-float w zakładach recyklingu. Podczas gdy cięższy materiał butelki opada na dno wanny z wodą, lekki materiał rękawa unosi się na powierzchni, nawet z pełnym nadrukiem. Umożliwia to czyste oddzielenie PET od materiału etykiety, co jest niezbędne do uzyskania wysokiej jakości recyklatu PET. 

Projekt został doceniony za wkład w ochronę środowiska i uzyskał nagrodę AWA (Alexander Watson Associates) Sleeve Label Award.

Henkel wykorzystuje nowe rękawy w opakowaniach około połowy swojego portfolio produktów do zmiękczania tkanin w Europie.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. wrzesień 2023 06:18