StoryEditor
Producenci
20.03.2020 00:00

L’Oréal w walce z koronawirusem - wesprze szpitale, fundacje i swoich partnerów

Grupa L’Oréal wprowadza europejski program solidarnościowy aby wesprzeć swoich partnerów w walce z pandemią koronawirusa. Pomoc otrzymają szpitale, domy opieki, apteki, dystrybutorzy żywności, salony fryzjerskie, perfumerie i dostawcy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, należący do sieci dystrybucji grupy. Firma m.in. będzie płacić natychmiast swoim dostawcom, a zawiesi płatności od przedsiębiorstw, z którymi współpracuje, aż do czasu, kiedy wznowią działalność. 

W tej bezprecedensowej, kryzysowej sytuacji naszym obowiązkiem jest włączyć się w działania w każdy możliwy sposób. Poprzez europejski program solidarnościowy, jako Grupa L’Oréal, chcemy okazać uznanie, wsparcie i solidarność z tymi, którzy w swoich wysiłkach na rzecz opanowania koronawirusa wykazują się wyjątkową odwagą i bezinteresownością – powiedział Jean-Paul Agon, prezes Grupy L`Oréal.

Pomoc L`Oréal skierowana jest do podmiotów, które znajdują się „na froncie” walki z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, a także przedsiębiorców, którzy są najbardziej narażeni na skutki ekonomiczne pandemii. Działania pomocowe skierowane są również do partnerskich organizacji non-profit, dbających o ludzi w potrzebie, a w tej chwili potrzebujących wsparcia bardziej niż kiedykolwiek.

Dziś, w sytuacji pandemii, w której się znajdujemy, ogromnie liczy się wzajemne wsparcie, zaufanie, ale też realna pomoc. Jako L`Oréal na co dzień współpracujemy z bardzo różnorodną grupą partnerów i dlatego staraliśmy się opracować zasady programu pomocowego tak, aby odpowiadał on na ich najpilniejsze potrzeby i problemy. Często proste z pozoru rozwiązanie oznacza dla kogoś ogromne wsparcie i pozwala na realizację codziennej działalności – podkreśla Niels Westerbye Juhl, prezes L`Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Grupa L`Oréal wprowadza natychmiastowo następujące działania:

Solidarność z organami służby zdrowia:
Fabryki grupy, które już w zeszłym tygodniu rozpoczęły produkcję środka dezynfekującego do rąk, dostosują swoją produkcję w taki sposób, by przez najbliższych kilka tygodni wytwarzać znaczne ilości tego produktu w celu zaspokojenia potrzeb francuskich i europejskich organów służby zdrowia.

Solidarność z personelem opieki zdrowotnej i farmaceutami:
Marka La Roche-Posay wyposaży wszystkie partnerskie szpitale i domy opieki oraz najważniejsze apteki partnerskie w Europie w środek dezynfekujący do rąk. Jednostki te są naszą pierwszą linią obrony przed koronawirusem, ich pracownicy codziennie nas chronią i starają się opanować epidemię. Marka La Roche-Posay już dostarcza bezpłatne butelki francuskim aptekom, które są w stanie we własnych laboratoriach przygotować środek dezynfekujący do rąk.

Solidarność z dystrybutorami żywności:
Marka Garnier zapewni i dostarczy kilka milionów pojemników ze środkiem dezynfekującym do rąk wszystkim swoim europejskim klientom zajmującym się dystrybucją żywności, aby ich pracownicy mogli zadbać o swoje bezpieczeństwo, stosując zalecane środki ostrożności.

Solidarność z mikro, małymi i średnimi przedsiębiorstwami należącymi do sieci dystrybucji grupy (salonami fryzjerskimi, małymi perfumeriami):
L’Oréal zawiesi ich płatności do czasu, gdy wznowią działalność gospodarczą.

Solidarność z najbardziej narażonymi dostawcami:
W przypadku wszystkich dostawców, którzy są najbardziej narażeni na skutki kryzysu, L’Oréal skróci czas płatności, wykonując systematyczne płatności natychmiastowe.

Solidarność z osobami najbardziej potrzebującymi:
Fundacja L’Oréal postanowiła przekazać 1 milion euro swoim partnerskim organizacjom non-profit zaangażowanym w pomoc osobom w trudnej sytuacji. Pomoże to najbardziej potrzebującym stosować się do zalecanych środków ostrożności, zwalczyć koronawirusa i zmierzyć się z konsekwencjami epidemii. Tym organizacjom non-profit – przez cały rok wspieranym przez Fundację L’Oréal – zaoferujemy również zestawy do higieny osobistej (żel pod prysznic i szampon) oraz środek dezynfekujący do rąk dla pracowników opieki społecznej, wolontariuszy i podopiecznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.12.2025 15:32
Velvet Care uruchamia nową maszynę papierniczą i zwiększa moce produkcyjne o ponad 40 proc.
W czwartek 18 grudnia 2025 roku w kluczewskiej fabryce Velvet CARE została uruchomiona kolejna supernowoczesna maszyna papiernicza.Velvet Care

W czwartek 18 grudnia 2025 roku w fabryce w Kluczach należącej do Velvet Care uruchomiono nową maszynę papierniczą, co istotnie zwiększyło potencjał produkcyjny zakładu. Dzięki tej inwestycji moce wytwórcze fabryki wzrosły o ponad 40 proc. Obecnie zakład w Kluczach dysponuje czterema wysoko wydajnymi maszynami do produkcji bibułki, które łącznie są w stanie wytwarzać ponad 210 tys. ton surowca rocznie.

Nowa maszyna papiernicza ma szerokość 5,6 metra i wykorzystuje technologię shoe press. Została wyprodukowana przez szwedzką firmę Valmet, jednego z wiodących światowych dostawców technologii dla przemysłu papierniczego. Budowa obiektu oraz instalacja urządzenia były realizowane przy udziale firmy ENKI, a sam projekt nadzorował inwestor. Do wzniesienia konstrukcji zużyto 1 320 ton stali oraz ponad 15 tys. m³ betonu. 

Z punktu widzenia parametrów operacyjnych maszyna umożliwia nawinięcie na jeden tambor – o wadze 4,5 tony – nawet 120 km bibułki. Produkowany surowiec trafia następnie do wydziału przetwórstwa, gdzie powstają papiery toaletowe, ręczniki papierowe oraz chusteczki higieniczne, zarówno suche, jak i nawilżane. Skala produkcji plasuje kluczewski zakład wśród największych i najbardziej nowoczesnych producentów papierowych wyrobów higienicznych w Europie. 

Inwestycja została zrealizowana w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego, przy współudziale konsorcjum instytucji finansowych. Nowa linia spełnia wysokie normy środowiskowe i jakościowe, zapewniając wysoką produktywność przy relatywnie niskim zużyciu energii elektrycznej, gazu i wody. Według spółki zastosowana technologia należy obecnie do najbardziej zaawansowanych, sprawdzonych operacyjnie rozwiązań dostępnych na rynku. 

Velvet Care sprzedaje swoje wyroby w Polsce oraz na około 30 rynkach zagranicznych i zatrudnia łącznie ponad 1 270 osób w Polsce i Czechach. Od marca 2024 roku większościowym udziałowcem spółki jest Partners Group. W ostatnich latach grupa konsekwentnie rozwija się poprzez przejęcia oraz nowe inwestycje – w 2025 roku dołączyły do niej m.in. spółki Private Label Tissue i Italian Paper, a w czerwcu tego samego roku powołano Velvet West, odpowiedzialną za rozwój działalności w zachodniej Polsce i na rynku niemieckim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. grudzień 2025 23:08