StoryEditor
Producenci
06.11.2020 00:00

L‘Oréal zmieni zasięg geograficzny niektórych stref handlowych

L‘Oréal zmienia zasięg geograficzny niektórych swoich stref handlowych. Decyzja jest następstwem odejścia Jochena Zaumseila, prezesa Strefy APAC, który wyraził chęć przejścia na emeryturę 1 stycznia 2021roku. Jak będą wyglądać nowe strefy i kto stanie na ich czele podaje serwis Premium Beauty News. 

Zdaniem grupy jest to kwestia większej spójności w każdej ze stref, szczególnie w zakresie zachowań konsumentów i dojrzałości rynkowej. Celem jest „jeszcze lepsze reagowanie na różnorodność naszych konsumentów i ich oczekiwania, poprzez dostarczanie im produktów i usług dostosowanych do ich lokalnych realiów, gdziekolwiek się znajdują” - powiedział Jean-Paul Agon, dyrektor generalny L'Oréal.

Nowa organizacja w Azji i Afryce

Strefa Azji Północnej przegrupuje Chiny kontynentalne, Hongkong, Tajwan, Japonię i Koreę Południową. Strefą kierować będzie Fabrice Megarbane, oprócz jego obecnych obowiązków jako CEO L'Oréal China i członka Komitetu Wykonawczego.

Azja Południowa i Strefa Bliskiego Wschodu / Afryki Północnej zostaną połączone w celu utworzenia strefy SAPMENA (Azja Południowa - Pacyfik - Bliski Wschód - Afryka Północna). Ta nowa strefa zostanie powierzona Vismayowi Sharmie, który dołączy do Komitetu Wykonawczego L'Oréal. Pochodzący z Indii Vismay dołączył do Grupy w Indiach w 1994 roku, gdzie kierował działami produktów konsumenckich i produktów profesjonalnych. W 2012 roku został dyrektorem generalnym L'Oréal Indonesia. Od 2016 roku jest dyrektorem generalnym L'Oréal w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Nowa strefa Afryki Subsaharyjskiej zostanie powierzona Burkhardowi Pierothowi. Burkhard, obywatel Niemiec, dołączył do L'Oréal w 2017 r. Po wcześniejszym doświadczeniu z Procter & Gamble. Jego pierwszą misją była transformacja branży pielęgnacji włosów dla działu produktów konsumenckich. Od 2018 roku pełni funkcję dyrektora generalnego ds. rynków wschodzących, również w Pionie Produktów Konsumenckich.

Chief Global Growth Officer
Aby ożywić nową organizację, umożliwić przekrojowe synergie i strategie oraz wzmocnić globalny wzrost, grupa zdecydowała o utworzeniu roli Chief Global Growth Officer, której będą podlegać wszyscy prezesi stref, a także biznes Travel Retail. Stanowisko to zostanie powierzone Frédéricowi Roze, obecnie prezesowi Strefy Ameryk i członkowi Komitetu Wykonawczego.

- Nowa organizacja zapewni nam większą elastyczność i dźwignię do przyspieszenia naszego rozwoju, szczególnie w nowych obszarach o dużym potencjale - skomentował Nicolas Hieronimus, który przejmie grupę L'Oreal w maju 2021 roku. 

Nowe nominacje będą obowiązywać stopniowo od 1 stycznia 2021 r.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 19:09