StoryEditor
Producenci
06.11.2020 00:00

L‘Oréal zmieni zasięg geograficzny niektórych stref handlowych

L‘Oréal zmienia zasięg geograficzny niektórych swoich stref handlowych. Decyzja jest następstwem odejścia Jochena Zaumseila, prezesa Strefy APAC, który wyraził chęć przejścia na emeryturę 1 stycznia 2021roku. Jak będą wyglądać nowe strefy i kto stanie na ich czele podaje serwis Premium Beauty News. 

Zdaniem grupy jest to kwestia większej spójności w każdej ze stref, szczególnie w zakresie zachowań konsumentów i dojrzałości rynkowej. Celem jest „jeszcze lepsze reagowanie na różnorodność naszych konsumentów i ich oczekiwania, poprzez dostarczanie im produktów i usług dostosowanych do ich lokalnych realiów, gdziekolwiek się znajdują” - powiedział Jean-Paul Agon, dyrektor generalny L'Oréal.

Nowa organizacja w Azji i Afryce

Strefa Azji Północnej przegrupuje Chiny kontynentalne, Hongkong, Tajwan, Japonię i Koreę Południową. Strefą kierować będzie Fabrice Megarbane, oprócz jego obecnych obowiązków jako CEO L'Oréal China i członka Komitetu Wykonawczego.

Azja Południowa i Strefa Bliskiego Wschodu / Afryki Północnej zostaną połączone w celu utworzenia strefy SAPMENA (Azja Południowa - Pacyfik - Bliski Wschód - Afryka Północna). Ta nowa strefa zostanie powierzona Vismayowi Sharmie, który dołączy do Komitetu Wykonawczego L'Oréal. Pochodzący z Indii Vismay dołączył do Grupy w Indiach w 1994 roku, gdzie kierował działami produktów konsumenckich i produktów profesjonalnych. W 2012 roku został dyrektorem generalnym L'Oréal Indonesia. Od 2016 roku jest dyrektorem generalnym L'Oréal w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Nowa strefa Afryki Subsaharyjskiej zostanie powierzona Burkhardowi Pierothowi. Burkhard, obywatel Niemiec, dołączył do L'Oréal w 2017 r. Po wcześniejszym doświadczeniu z Procter & Gamble. Jego pierwszą misją była transformacja branży pielęgnacji włosów dla działu produktów konsumenckich. Od 2018 roku pełni funkcję dyrektora generalnego ds. rynków wschodzących, również w Pionie Produktów Konsumenckich.

Chief Global Growth Officer
Aby ożywić nową organizację, umożliwić przekrojowe synergie i strategie oraz wzmocnić globalny wzrost, grupa zdecydowała o utworzeniu roli Chief Global Growth Officer, której będą podlegać wszyscy prezesi stref, a także biznes Travel Retail. Stanowisko to zostanie powierzone Frédéricowi Roze, obecnie prezesowi Strefy Ameryk i członkowi Komitetu Wykonawczego.

- Nowa organizacja zapewni nam większą elastyczność i dźwignię do przyspieszenia naszego rozwoju, szczególnie w nowych obszarach o dużym potencjale - skomentował Nicolas Hieronimus, który przejmie grupę L'Oreal w maju 2021 roku. 

Nowe nominacje będą obowiązywać stopniowo od 1 stycznia 2021 r.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 22:07