StoryEditor
Producenci
27.02.2019 00:00

L’Oréal został uznany za jedną z najbardziej etycznych firm świata

L’Oréal, światowy lider branży kosmetycznej, został uznany przez Ethisphere Institute, największą organizację wyznaczającą światowe standardy etyki  w biznesie, za jedną z najbardziej etycznych firm świata roku 2019. 

Już po raz dziesiąty L’Oréal otrzymuje to wyróżnienie za działania na rzecz wdrażania kultury etyki, jako ważnego aspektu codziennych praktyk biznesowych.

Jesteśmy pod wrażeniem podejścia L'Oréal, które opiera się na wartościach, długoterminowej wizji i autentycznym zaangażowaniu w przestrzeganie standardów i wdrażania praktyk etycznego biznesu – tak uzasadnił decyzję Timothy Erblich, dyrektor generalny Ethisphere. – Gratulujemy wszystkim zespołom L'Oréal zdobycia tego wyróżnienia oraz skutecznej integracji wartości etycznych w codziennych działaniach – dodał.

W 2019 roku wyróżnienia otrzymało 128 przedsiębiorstw reprezentujących 50 sektorów z 21 państw. Trzynasta edycja rankingu pokazuje, że firmy stanowią obecnie ważny element zmian społecznych, który może pozytywnie wpłynąć na sytuację pracowników poprzez promowanie kultury korporacyjnej skupionej wokół etyki.

To wyróżnienie, przyznane nam już po raz dziesiąty przez Ethisphere Institute, jest najlepszym dowodem na to, że firmy mogą być etyczne i jednocześnie osiągać dobre wyniki finansowe. Etyka jest jednym z głównych elementów transformacji Grupy, z czego wszyscy nasi pracownicy na całym świecie są szczególnie dumni – powiedział Jean-Paul Agon, prezes L’Oréal.

W świecie ciągłych innowacji, firma o silnej kulturze etycznej jest lepiej przygotowana, aby stawić czoła wyzwaniom przyszłości – skomentował nagrodę Emmanuel Lulin, wiceprezes i dyrektor 
ds. etyki L’Oréal.

W 2000 roku L’Oréal jako jedna z pierwszych firm we Francji stworzył Kodeks Etyki Biznesowej, 
a w 2007 roku powołano stanowisko dyrektora ds. etyki.

Ethisphere Institute jest organizacją wyznaczającą standardy etyki w biznesie. Przygotowywany przez Ethisphere ranking Najbardziej Etycznych Firm Świata co roku wyróżnia przedsiębiorstwa, które mogą pochwalić się wyjątkowymi osiągnięciami w tym zakresie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 04:10