StoryEditor
Producenci
27.02.2019 00:00

L’Oréal został uznany za jedną z najbardziej etycznych firm świata

L’Oréal, światowy lider branży kosmetycznej, został uznany przez Ethisphere Institute, największą organizację wyznaczającą światowe standardy etyki  w biznesie, za jedną z najbardziej etycznych firm świata roku 2019. 

Już po raz dziesiąty L’Oréal otrzymuje to wyróżnienie za działania na rzecz wdrażania kultury etyki, jako ważnego aspektu codziennych praktyk biznesowych.

Jesteśmy pod wrażeniem podejścia L'Oréal, które opiera się na wartościach, długoterminowej wizji i autentycznym zaangażowaniu w przestrzeganie standardów i wdrażania praktyk etycznego biznesu – tak uzasadnił decyzję Timothy Erblich, dyrektor generalny Ethisphere. – Gratulujemy wszystkim zespołom L'Oréal zdobycia tego wyróżnienia oraz skutecznej integracji wartości etycznych w codziennych działaniach – dodał.

W 2019 roku wyróżnienia otrzymało 128 przedsiębiorstw reprezentujących 50 sektorów z 21 państw. Trzynasta edycja rankingu pokazuje, że firmy stanowią obecnie ważny element zmian społecznych, który może pozytywnie wpłynąć na sytuację pracowników poprzez promowanie kultury korporacyjnej skupionej wokół etyki.

To wyróżnienie, przyznane nam już po raz dziesiąty przez Ethisphere Institute, jest najlepszym dowodem na to, że firmy mogą być etyczne i jednocześnie osiągać dobre wyniki finansowe. Etyka jest jednym z głównych elementów transformacji Grupy, z czego wszyscy nasi pracownicy na całym świecie są szczególnie dumni – powiedział Jean-Paul Agon, prezes L’Oréal.

W świecie ciągłych innowacji, firma o silnej kulturze etycznej jest lepiej przygotowana, aby stawić czoła wyzwaniom przyszłości – skomentował nagrodę Emmanuel Lulin, wiceprezes i dyrektor 
ds. etyki L’Oréal.

W 2000 roku L’Oréal jako jedna z pierwszych firm we Francji stworzył Kodeks Etyki Biznesowej, 
a w 2007 roku powołano stanowisko dyrektora ds. etyki.

Ethisphere Institute jest organizacją wyznaczającą standardy etyki w biznesie. Przygotowywany przez Ethisphere ranking Najbardziej Etycznych Firm Świata co roku wyróżnia przedsiębiorstwa, które mogą pochwalić się wyjątkowymi osiągnięciami w tym zakresie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 05:43