StoryEditor
Producenci
03.09.2021 00:00

Laboratoria Natury uruchomiły nową fabrykę w Polsce 

Nowy zakład ma powierzchnię 7 tysięcy mkw. i znajduje się w Lublinie. Ruszył 2 września i jest wyposażony we wszystkie linie technologiczne w standardzie farmaceutycznym, w tym innowacyjną linię do produkcji suplementów diety w czekoladowych formach. Największą innowacja jest specjalna strefa z do produkcji wyrobów LLP.

Laboratoria Natury to spółka działająca na międzynarodowym rynku farmaceutycznym. Otwarcie nowej fabryki zbiegło się z 10-leciem jej wejścia w struktury międzynarodowej grupy Maabarot Products Ltd.

Nowa fabryka wyposażona jest w innowacyjne linie do produkcji syropów, kropli, żelków pektynowych oraz form czekoladowych. Obecnie w polskim zakładzie pracuje 85 osób, ale docelowo po osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych zatrudnienie przekroczy ponad setkę pracowników.

Oprócz hal produkcyjnych, powstały tu także: przestrzeń do prac badawczo-rozwojowych, specjalistyczne laboratorium, biura oraz magazyn wysokiego składowania. W ostatnich miesiącach z sukcesem zakończono wszystkie niezbędne próby produkcyjne, badania wdrożeniowe i tzw. testy stabilnościowe.

Dziś Laboratoria Natury rozwijają i wytwarzają (jako producent kontraktowy, czyli na zlecenie innych podmiotów) kilka kategorii produktów. Są wśród nich  syropy dla dzieci i dorosłych, krople, trany, toniki, napoje funkcjonalne oraz żelki pektynowe. Spółka specjalizuje się w rozwijaniu produktów typu clean label (tzw. czysta etykieta), co oznacza, że produkty te nie zawierają żadnych konserwantów, sztucznych barwników i aromatów). 

To jednak, co wyróżnia polską spółkę, to stworzenie w nowym zakładzie specjalnej strefy z do produkcji wyrobów LLP (ang. Long Life Probiotics) zawierających żywe kultury bakterii. 

Rozbudowany zakład umożliwia nam dalszy, globalny rozwój i umacnia naszą pozycję na rynku. Większa powierzchnia, nowe laboratorium i specjalistyczne maszyny dają szansę na produkcję unikalnych w skali międzynarodowej form, których wytwarzanie w poprzedniej lokalizacji było niemożliwe. Są to m.in. probiotyki w formach olejowych oraz w przyjaznej dla dzieci formie  funkcjonalnych czekoladek bezcukrowych. Cieszę się, że to właśnie w Lublinie możemy nadal się rozwijać, a miasto i jego przedstawiciele tworzą bardzo dobrą atmosferę dla biznesu – podkreśliła Sylwia Tandejko prezes zarządu spółki.

Inwestycja Maabarot w Polsce to nie tylko „przyczółek” sprzedaży i logistyki na terenie Unii Europejskiej, ale kluczowy oddział odpowiedzialny za badania i rozwój oraz produkcję innowacyjnych produktów. 

Suplementy diety w unikatowej formie czekoladek probiotycznych, produkowane w standardzie farmaceutycznym, zyskują coraz większą popularność jako forma podania, co jest związane z dynamicznym i ciągłym  wzrostem sprzedaży kategorii probiotycznej na świecie. Według raportu opublikowanego przez Euromonitor, wielkość globalnej sprzedaży suplementów probiotycznych wyniosła 5,7 mld USD w 2018 r. Według prognoz ta kategoria będzie nadal rosła w tempie ok. 12 proc. rocznie i w 2022 r. osiągnie poziom 8,5 mld USD. Inwestycja w Lublinie jest więc odpowiedzią Maabarot na stale rosnący światowy popyt na suplementy probiotyczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 11:23
Aflofarm ponownie liderem Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w województwie łódzkim
Nagrodę podczas gali Forum Firm Rodzinnych „Forbesa” w Łodzi odebrał Kacper Furman, wnuk Andrzeja Furmana — twórcy firmy.Aflofarm

Aflofarm Farmacja Polska po raz kolejny zdobył pierwsze miejsce w Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w kategorii przedsiębiorstw z przychodami przekraczającymi 100 mln zł w województwie łódzkim. Wyróżnienie to stanowi podsumowanie ponad 35 lat działalności na rzecz farmacji, profilaktyki oraz ochrony zdrowia i życia Polaków.

Firma, założona w Pabianicach przez Andrzeja Furmana, po raz pierwszy zdobyła pierwsze miejsce w tym rankingu sześć lat temu. Obecnie Aflofarm jest prowadzony przez jego synów: Jacka, Wojciecha i Tomasza, kontynuując rozwój organizacji zarówno na rynku krajowym, jak i na ponad 30 zagranicznych rynkach. Przedsiębiorstwo zatrudnia około 1500 osób, co czyni je jednym z największych pracodawców w regionie łódzkim.

W imieniu zarządu nagrodę odebrał Kacper Furman, wnuk założyciela, podkreślając, że Aflofarm wkracza w etap aktywnego udziału trzeciego pokolenia w zarządzaniu firmą. Jak zaznaczył, dorastał wraz z firmą i obserwował jej rozwój, a dziś z entuzjazmem patrzy na możliwości dalszego wzmacniania pozycji przedsiębiorstwa w kolejnych dekadach. To symboliczny moment dla rodzinnego biznesu, który opiera się na ciągłości i międzypokoleniowej współpracy.

W swojej wypowiedzi prezes zarządu Jacek Furman zwrócił uwagę na znaczenie rodzinnego charakteru przedsiębiorstwa. Podkreślił, że Aflofarm to nie tylko biznes, ale środowisko pracy, w którym część zespołu jest związana z firmą od dekad. Zatrudnione są tu całe rodziny, a wielu pracowników zaczynało w Aflofarmie swoją karierę — co wzmacnia kulturę organizacyjną opartą na lojalności, stabilności i wzajemnym szacunku.

Aflofarm angażuje się również w działania społeczne realizowane poprzez Fundację Aflofarm oraz fundację My Kochamy Pabianice. Inicjatywy te obejmują promocję zdrowia, edukację prozdrowotną oraz projekty podnoszące jakość życia mieszkańców Pabianic i okolic. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 12:32