StoryEditor
Producenci
23.03.2020 00:00

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris wspiera szpitale

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris wesprze szpitale w całej Polsce swoimi kosmetykami. W tym tygodniu trafią one do 80 szpitali, ta liczba ma się jednak zwiększyć. Firma dołączyła także do akcji „Jesteśmy razem. Pomagamy”, którą zainicjowali polscy przedsiębiorcy i w  ramach której wspierają placówki służby zdrowia, osoby poszkodowane skutkami pandemii oraz organizacje pozarządowe. Henryk Orfinger, wiceprezes Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris jest wiceprzewodniczącym rady akcji.

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris wesprze  szpitale i personel medyczny w całej Polsce.

–  W sytuacji, z którą przyszło nam się zmierzyć, najważniejsza jest współpraca oraz wzajemna pomoc. Chcemy w ramach każdej z naszych marek dołożyć swoją cegiełkę i wspomóc tych, którzy każdego dnia walczą o życie i zdrowie wielu ludzi. Nasz zespół przedstawicieli medycznych będzie przekazywał kosmetyki, aby wesprzeć w obecnym, niezwykle trudnym okresie osoby, które na co dzień mierzą się z problemem koronawirusa na pierwszej linii frontu, czyli personel medyczny na oddziałach szpitalnych. W ramach naszej akcji przekażemy kilka tysięcy sztuk kremów do dłoni m.in. dla lekarzy, oddziałowych, pielęgniarek. Pielęgnacja jest niezbędna przy ciągłym stosowaniu intensywnej dezynfekcji – informuje Joanna Łodygowska, szef działu komunikacji Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris.

Dodatkowo polska firma  wspiera także oddziały pediatrii, neonatologii i dermatologii przekazując dla ich pacjentów emolienty, tak aby ci, którzy obecnie często pozbawieni są możliwości kontaktu ze światem zewnętrznym mieli dostęp do preparatów do oczyszczania i pielęgnacji skóry. Wsparcie to trafi w tym tygodniu do kilkudziesięciu szpitali w całej Polsce. Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris dołączyło również do akcji „Jesteśmy razem. Pomagamy”, którą zainicjowali polscy przedsiębiorcy i w  ramach której wspierają placówki służby zdrowia, osoby poszkodowane skutkami pandemii oraz organizacje pozarządowe.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:32