StoryEditor
Producenci
02.02.2021 00:00

Lidl zebrał 9 mln zł na WOŚP. To rekord z 12 lat 

Już po raz dwunasty Lidl Polska i Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagrali razem. W trakcie Wielkiego Finału, w niedzielę 31 stycznia, padła rekordowa kwota ze strony Lidla – 9 mln zł. 

Tegoroczna zbiórka jest dla sieci Lidl Polska dwunastym rokiem współpracy z fundacją WOŚP. Zbiórki w sklepach trwały tym razem 6 tygodni i zaowocowały rekordowym wynikiem zebranych środków – 9 mln zł.

Podziękowania należą się przede wszystkim klientom i pracownikom Lidl Polska. Po raz kolejny dokonaliśmy wspólnie wielkiej rzeczy. Kiedy rozpoczynaliśmy kwestę w naszych sklepach przed świętami, nie przypuszczałem, że osiągniemy tak wiele. Cieszę się, że te pieniądze realnie wesprą cel 29. Finału WOŚP, w tym oddziały dziecięcej laryngologii, otolaryngologii oraz diagnostyki głowy. Jestem dumny z zespołu Lidl Polska, który liczy w tej chwili ponad 23 tys. osób. Znowu odnieśliśmy sukces – komentuje Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska.

Chociaż zbiórki do skarbonek już się zakończyły, aukcje WOŚP nadal trwają, w tym licytacja Karola Okrasy przy współpracy z Kuchnią Lidla. W tym roku jest to kolacja dla dwóch osób w restauracji Platter by Karol Okrasa, która zostanie przygotowana i zaserwowana przez samego Karola. Aukcja potrwa do 14 lutego. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 23:30