StoryEditor
Producenci
26.08.2024 11:38

Łukasz Stelmaszyk obejmuje stanowisko dyrektora generalnego w Dr Irena Eris SA

Łukasz Stelmaszyk wcześniej pracował między innymi dla Colian i Cersanitu. / Łukasz Stelmaszyk

Łukasz Stelmaszyk, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branży dóbr konsumenckich, objął stanowisko dyrektora generalnego w Dr Irena Eris SA. Będzie odpowiedzialny za rozwój segmentu kosmetycznego, wnosząc do firmy swoje kompetencje zdobyte m.in. w Colian, Cersanit i 3M. Nowa rola stawia przed nim ambitne cele zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.

W spółce Dr Irena Eris SA doszło do kluczowej zmiany kadrowej. Łukasz Stelmaszyk został powołany na stanowisko dyrektora generalnego, gdzie będzie odpowiedzialny za rozwój segmentu kosmetycznego w Grupie Dr Irena Eris. To doświadczony menedżer, który przez wiele lat pracował w branży dóbr konsumenckich, zdobywając kompetencje zarówno na polskim, jak i międzynarodowym rynku. Stelmaszyk w swojej karierze pełnił funkcje kierownicze m.in. w takich firmach jak Colian, Cersanit czy 3M.

Łukasz Stelmaszyk najdłużej, bo przez 10 lat był związany z firmą 3M Poland (ostatnio jako Regional Business Leader East Europe & Russia CIS, Consumer Business), a nastepnie ze spółkami Colian i Cersanit, w każdej z nich zasiadał w zarządzie i odpowiadał m.in. za rozwój produktów, działania marketingowe oraz ekspansję na nowe rynki. Doświadczenie zdobyte w tych obszarach stanowi podstawę do realizacji ambitnych celów, które teraz stawia przed nim Grupa Dr Irena Eris.

Nowy dyrektor generalny nie kryje entuzjazmu wobec nowych wyzwań. W swoim pierwszym oświadczeniu Stelmaszyk podkreślił, że dołączenie do firmy, która działa z sukcesami na rynku od ponad 40 lat, to dla niego ogromna motywacja do dalszej pracy na rzecz rozwoju zarówno w kraju, jak i za granicą.

Nowe stanowisko to także nowe odpowiedzialności. Jako dyrektor generalny, Stelmaszyk będzie nadzorował wszystkie działania związane z segmentem kosmetycznym, który jest kluczowym obszarem działalności Grupy Dr Irena Eris. Warto podkreślić, że prezesem całej grupy pozostaje Paweł Orfinger, co oznacza kontynuację obecnej strategii, ale z dodatkiem nowego spojrzenia i kompetencji. Stelmaszyk wnosi do firmy doświadczenie z pracy w zróżnicowanych strukturach korporacyjnych i w branżach innych niż kosmetyczna.

Czas pokaże, jakie efekty przyniesie ta zmiana, jednak biorąc pod uwagę dotychczasową karierę zawodową nowego dyrektora generalnego, można oczekiwać, że Dr Irena Eris SA zyska nowy impet w dalszym rozwoju na rynkach krajowych i międzynarodowych.

Czytaj także: Dr Irena Eris dla Hello! India: zabójcza konkurencja w branży mnie nie dotyczy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2025 10:21
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue za 48,7 mld dolarów – powstaje globalny Lewiatan beauty
Ten mariaż stworzy jedną z największych biznesowych grup na świecie.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent m.in. marek Huggies i Kleenex, ogłosił przejęcie spółki Kenvue Inc., należącej do segmentu zdrowia konsumenckiego, w transakcji gotówkowo-akcyjnej o wartości około 48,7 mld dolarów. Fuzja połączy dwóch światowych liderów w dziedzinie higieny osobistej i produktów zdrowotnych, tworząc jedną z największych grup w branży, z portfelem obejmującym 10 marek o rocznych przychodach przekraczających miliard dolarów.

Zgodnie z warunkami porozumienia, jednogłośnie zatwierdzonego przez rady nadzorcze obu firm, akcjonariusze Kenvue otrzymają 3,50 dolara w gotówce oraz 0,14625 akcji Kimberly-Clark za każdą posiadaną akcję Kenvue, co odpowiada łącznej wycenie 21,01 dolara za akcję. Po połączeniu nowy podmiot ma generować 32 mld dolarów rocznych przychodów oraz 7 mld dolarów skorygowanego EBITDA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Kimberly-Clark szacuje, że fuzja przyniesie 2,1 mld dolarów rocznych synergii operacyjnych, z czego 1,9 mld dolarów pochodzić ma z oszczędności kosztowych, a 500 mln dolarów z dodatkowych przychodów. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Kimberly-Clark będą posiadać 54 proc. udziałów, a akcjonariusze Kenvue 46 proc. w nowym, zintegrowanym koncernie.

Nowa struktura połączy doświadczenie Kimberly-Clark w segmencie dóbr higieny osobistej z naukowo opracowanym portfolio Kenvue w zakresie zdrowia konsumenckiego, obejmującym takie marki jak Neutrogena, Tylenol i Aveeno. Siedziba główna pozostanie w Irving w Teksasie, natomiast Kenvue zachowa znaczącą obecność operacyjną, w tym zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne.

Przejęcie ma wzmocnić strategiczne przesunięcie Kimberly-Clark w kierunku kategorii o wyższej marży i szybszym wzroście, integrując kompetencje w zakresie innowacji, marketingu i R&D. Połączenie potencjału obu firm pozwoli stworzyć jednego z największych światowych graczy na rynku zdrowia i pielęgnacji osobistej, o silnej pozycji konkurencyjnej zarówno w Ameryce Północnej, jak i na kluczowych rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 08:05