StoryEditor
Producenci
31.01.2022 00:00

LVMH odnotowuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży

LVMH, wiodąca światowa grupa produktów luksusowych, odnotowała rekordowy wzrost przychodów organicznych w 2021 roku o 36 proc. Grupa odnotował przychody w wysokości 64,2 miliarda euro w roku fiskalnym 2021, co oznacza wzrost o 44 proc. w porównaniu z rokiem 2020 i o 20 proc. więcej w porównaniu z danymi z 2019 roku. 

Organiczny wzrost przychodów wyniósł 36 proc. w porównaniu do 2020 roku i 14 proc. w porównaniu do 2019 roku. Konsorcjum dóbr luksusowych zauważyło, że wśród najważniejszych wydarzeń mających wpływ na dobry wynik finansowy był światowy sukces zapachu Sauvage Christiana Diora oraz „silne odbicie” perfum Sephora.
Kategoria perfum i kosmetyków zyskała 26 proc, rok do roku, podczas gdy selektywna sprzedaż wzrosła o 16 proc. W porównaniu do działów mody i wyrobów skórzanych, win i alkoholi, zegarków i biżuterii LVMH, obie te kategorie nie poprawiły się jeszcze w porównaniu z 2019 rokiem.

LVMH osiągnął niezwykłe wyniki w 2021 r. zwłaszcza w kontekście stopniowego wychodzenia z kryzysu zdrowotnego. Rekordowych wyników Grupy nie udałoby się osiągnąć bez efektywności i zdolności naszego zespołu do adaptacji, a zwłaszcza pozostawania w kontakcie z naszymi klientami. Rok 2021 był również rokiem, w którym LVMH było głęboko poruszone tragiczną śmiercią Virgila Abloha. Jego ogromny talent wizjonerski i wielka mądrość na zawsze zostaną zapisane w historii naszej firmy. Grupa przeprowadziła w 2021 r. liczne działania promujące bioróżnorodność, ochronę przyrody oraz zachowanie umiejętności i kunsztu i będziemy to nadal robić w nadchodzących latach. Pomimo niepewności, która pozostaje z nami na początku nowego roku, który nadal jest zakłócany przez problemy związane z pandemią, podchodzimy do 2022 roku z optymizmem i jesteśmy przekonani, że LVMH jest w doskonałej pozycji do dalszego umacniania swojej przewagi na światowym rynku luksusowym – powiedział w komunikacie prasowym Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH.

Umacnia się popyt na towary luksusowe. Szacuje się, że rynek będzie rósł w tempie 6-8 proc. rocznie i w 2025 osiągnie wartość 360-380 mld euro. Z wyliczeń ekspertów Bain & Company wynika, że w tym roku sprzedaż osobistych dóbr luksusowych takich jak kosmetyki, odzież, czy biżuteria wzrośnie w stosunku do 2020 roku o 29 proc. i osiągnie poziom 283 mld euro. To o 1 proc. więcej niż w rekordowym 2019, który uznawany jest przez branżę za ostatni porównywalny rok przed wywołanym pandemią załamaniem popytu. Tak pozytywne nastroje to w dużej mierze zasługa popytu na rynku amerykańskim i chińskim, które odpowiadają za 31 proc. globalnej sprzedaży. Same Chiny, gdzie rynek luksusu podwoił się od 2019 roku, odpowiadają już za 21 proc. globalnej sprzedaży.

Przeczytaj również: LVMH będzie używać tylko plastiku pochodzącego z recyklingu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Twarz
22.05.2025 09:55
Psychokosmetologia i pielęgnacja w duchu pro-age
Filozofia pro-age zachęca do akceptacji naturalnych zmian. Są to codzienne, drobne wybory: regularne nawilżanie, stosowanie ochrony przeciwsłonecznejAvene mat.pras.

Większość kobiet ma negatywny stosunek do starzenia się skóry, blisko 60 proc. z nich wskazuje, że m.in. kurze łapki czy zmarszczki na czole są trudne do zaakceptowania. Czy pielęgnacja może być czymś więcej, niż tylko sposobem na młodszy wygląd?

Pielęgnacja w ujęciu psychokosmetologii to przede wszystkim troska i świadoma opieka, obecna na każdym etapie życia. Zamiast intensywnych zabiegów, wdrażanych w odpowiedzi na pierwsze oznaki starzenia, warto budować relację ze swoją skórą znacznie wcześniej. Jak? Dbając o naturalne procesy regencji, pielęgnację dopasowaną do potrzeb czy ochronę przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi.

Psychokosmetologia to stosunkowo nowa dyscyplina z pogranicza kosmetologii i psychologii, która dotyczy holistycznej opieki nad organizmem człowieka ze szczególnym uwzględnieniem stresu, psychosomatyki oraz naturalnych metod spowalniających proces starzenia się organizmu. Niezwykle ważne jest w niej promowanie zdrowia i piękna w ujęciu pro-age, troska o siebie, akceptacja własnego wyglądu i świadoma pielęgnacja. Promowane w psychokosmetologii holistyczne podejście jest kluczowe w celu osiągnięcia dobrostanu i lepszej jakości naszego życia

– wyjaśnia Marta-Kolankowska Trzcińska, prekursorka psychokosmetologii w Polsce i prezeska Polskiego Stowarzyszenia Psychokosmetologii.

W parze z tym podejściem idzie również filozofia pro-age, która zachęca do akceptacji naturalnych zmian. Są to codzienne, drobne wybory – jak regularne nawilżanie czy stosowanie ochrony przeciwsłonecznej – mające kluczowe znaczenie dla jej kondycji w dłuższej perspektywie.

Fotoprotekcja to nie chwilowy trend, lecz fundament świadomej pielęgnacji – promieniowanie UV to jeden z głównych czynników odpowiedzialnych za przedwczesne starzenie się skóry. Podobnie nawilżenie – nie tylko przywraca komfort, ale również wspiera barierę hydrolipidową, chroniąc skórę przed utratą jędrności i blasku.

Dla wielu kobiet pielęgnacja to coś więcej niż tylko dbanie o skórę i wygładzanie zmarszczek. Jest to rytuał, dzięki któremu wzmacniają relację z własnym ciałem, emocjami i tożsamością. Jako marka zachęcamy kobiety do odkrywania ich pewności siebie na nowo oraz do dbania o skórę holistycznie przez całe życie - począwszy od fotoprotekcji, przez nawadnianie, aż po wspieranie elastyczności – podkreśla Izabella Lesieur, Marketing Director w Pierre Fabre Polska.

image
Dermokosmetyki DermAbsolu działają na trzy podstawowe objawy starzenia się: suchość, strukturę i nierówny koloryt
Avene mat.pras.

Jak zadbać o skórę i jej dobrostan zgodnie z filozofią pro – age i nurtem psychokosmetologii – o tym 13 maja w Warszawie opowiadały ekspertki marki Eau Thermale Avène podczas premiery prasowej kultowej gamy DermAbsolu w nowym, odświeżonym wydaniu, dopasowanym do potrzeb nowoczesnych kobiet. Dermokosmetyki DermAbsolu działają na trzy podstawowe objawy starzenia się: suchość, strukturę i nierówny koloryt. Intensywnie ujędrniają skórę i poprawiają kontur twarzy. Ważnym wyróżnikiem gamy jest obecność wysoko skoncentrowanych składników aktywnych, takich jak: bakuchiol, niacynamid i glikooleol (pro-ceramidy).

Zobacz też: Koncentrat na utrwalone zaczerwienienia EAU Thermale Avène Antirougeurs ROSAMED nagrodzony srebrną Perłą Rynku Kosmetycznego

W odpowiedzi na współczesne wyzwania, laboratoria Eau Thermale Avene od niemal 30 lat opracowują innowacyjne rozwiązania dla pielęgnacji skóry wrażliwej tj. kwas hialuronowy o niskiej masie cząsteczkowej obecny w gamie Hyaluron Activ B3, glukozyd askorbylu (wysoce stabilna forma witaminy C) używany w dermokosmetykach Vitamin Activ Cg czy przełomowy filtr TriAsorB™ obecny w produktach z linii SUN.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.05.2025 09:47
Nowe inwestycje w fabryce Unilever w Bydgoszczy warte ponad 150 mln zł
Aby modernizacja części produkcyjnej mogła być zrealizowana, konieczna okazała się również budowa w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania.Unilever Polska

Unilever zakończył kluczową inwestycję w swojej fabryce w Bydgoszczy, jednej z najbardziej kompleksowych placówek koncernu na świecie. Projekt, którego wartość przekroczyła 150 mln zł, obejmował budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania oraz uruchomienie dwóch nowoczesnych linii do produkcji dezodorantów w sztyfcie. Uroczyste otwarcie inwestycji odbyło się 21 maja z udziałem władz miasta i przedstawicieli zarządu firmy.

Decyzję o rozbudowie zakładu podjęto w 2021 roku. W trakcie inauguracji Unilever podkreślił strategiczne znaczenie bydgoskiej fabryki jako centrum produkcyjnego obsługującego nie tylko Europę, ale także inne rynki globalne. Obiekt specjalizuje się w produkcji kosmetyków i artykułów higieny osobistej, z czego ponad 90 proc. trafia na eksport. Nowe linie produkujące dezodoranty w sztyfcie mają kluczowe znaczenie – blisko 20 proc. wolumenu produkcji zakładu pochodzi właśnie z tych linii, a głównymi odbiorcami są Wielka Brytania, Włochy i Niemcy.

Realizacja inwestycji była ogromnym wyzwaniem logistycznym. W projekcie uczestniczyło 700 osób spoza organizacji, współpracowano z 50 dostawcami, zrealizowano ponad 300 zamówień. Niektóre elementy dostarczono drogą morską z odległości ponad 11 tys. mil, inne – transportem lotniczym. Zainstalowano 5 km rurociągów, 30 km kabli, wykorzystano 150 ton stali i 600 metrów sześciennych betonu – liczby te obrazują skalę przedsięwzięcia.

image
Inwestycja zakończyła się sukcesem dzięki pasji, profesjonalizmowi i zaangażowaniu ludzi, którzy ją tworzyli, dlatego podziękowania należą się przede wszystkim załodze - powiedziała Dorota Maskiewicz, dyrektorka fabryki Unilever w Bydgoszczy
Unilever Polska

Nowa inwestycja wzmacnia pozycję bydgoskiej fabryki jako jednej z najbardziej elastycznych i zautomatyzowanych jednostek produkcyjnych Unilever. Zakład wyróżnia się możliwością przetwarzania wielu formatów opakowań i typów etykiet, co pozwala na szybkie dostosowanie się do zmieniających się potrzeb rynkowych. Dzięki nowym liniom i infrastrukturze Bydgoszcz staje się kluczowym ogniwem globalnej strategii produkcyjnej firmy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. maj 2025 23:53