StoryEditor
Producenci
13.10.2022 00:00

LVMH ze świetnymi wynikami za trzy kwartały 2022 roku

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodąca światowa grupa produktów luksusowych, właściciel m.in. sieci Sephora, osiągnęła w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r. 28 proc. wzrost przychodów w porównaniu z tym samym okresem 2021 r. Kategoria perfum i kosmetyków odnotowała 5,577 mln euro przychodów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy, w porównaniu do 4 668 mln euro w roku poprzednim.

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodąca światowa grupa produktów luksusowych, właściciel m.in. sieci Sephora, odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r. osiągnęła przychody w wysokości 56,5 mld euro, co stanowi wzrost o 28 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2021 r.  Kategoria perfum i kosmetyków odnotowała 5,577 mln euro przychodów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy, w porównaniu do 4 668 mln euro w roku poprzednim.

Europa, Stany Zjednoczone i Japonia, które odnotowały gwałtowny wzrost od początku roku, skorzystały na dużym popycie lokalnych klientów i ożywieniu w podróżach międzynarodowych. Azja (w tym Chiny) miały  niższy poziom wzrostu w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 r., ale w ostatnim kwartale dynamika wzrosła, ze względu na częściowe złagodzenie ograniczeń zdrowotnych. 

Kategoria perfum i kosmetyków odnotowała 5,577 mln euro przychodów, w porównaniu do 4 668 mln euro w roku poprzednim i utrzymała wysoce selektywną strategię dystrybucji.

Marka Parfums Christian Dior umocniła swoją pozycję lidera na wszystkich kluczowych rynkach. Perfumy gwałtownie rosły dzięki ciągłemu sukcesowi Sauvage, Miss Dior i J’adore, wzmocnionemu przez najnowsze dzieło Parfum d’Eau. Dior Addict w makijażu i Prestige w pielęgnacji skóry również przyczyniły się do szybkiego rozwoju marki.

Marka Guerlain nadal się rozwijała, w dużej mierze dzięki żywotności linii kosmetyków do pielęgnacji skóry Abeille Royale, kolekcji Aqua Allegoria i wyjątkowej linii perfum l’Art et la Matière. Perfumy Givenchy skorzystały na ciągłym sukcesie swoich zapachów. Linia produktów do pielęgnacji skóry Stella marki Stella McCartney została wprowadzona na rynek dzięki innowacyjnemu podejściu do ochrony środowiska, wywodzącemu się z centrum badawczo-rozwojowego LVMH Beauty.

Czytaj także: LVMH odnotowuje wzrost w pierwszej połowie roku. Bardzo dobre wyniki Sephory

LVMH, Louis Vuitton Moët Hennessy, to francuski koncern z siedzibą w Paryżu, powstały w 1987 roku. LVMH jest jednym z największych producentów produktów luksusowych, w tym alkoholi i kosmetyków. Grupa LMVH to bisko 70 marek w kategoriach alkohole, zegarki i biżuteria, perfumy, odzież, sklepy detaliczne.

Do LVMH należy dom mody Louis Louis Vuitton.

Marki kosmetyczne i perfumeryjne w portfolio LVMH to: Christian Dior Perfums, Givenchy Perfums, Guerlain, Kenzo Perfums, Acqua di Parma, Fresh, Benefit Cosmetics, Make Up For Ever, Perfumes Loewe, Maison Francis Kurkdjian, Loewe, JIMMY CHOO.

Spółka zatrudnia ok. 65 tys. osób i prowadzi 2400 sklepów: DFS, Sephora, La Samaritaine, Le Bon Marché, Miami Cruiseline Services.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 10:52