StoryEditor
Producenci
09.12.2022 00:00

MAC wprowadza na rynek limitowaną linię kosmetyków do makijażu Whitney Houston

MAC wprowadził limitowaną edycję produktów do makijażu sygnowaną nazwiskiem Whitney Houston, która mieści produkty inspirowane zmarłą piosenkarką i aktorką. Kolekcja zawiera 11 produktów zamkniętych w metalicznych, złotych opakowaniach, z których większość nosi nazwę „Nippy” – przydomek Houston z dzieciństwa. Seria obejmuje produkty do makijażu ust, oczu i twarzy.

Firma MAC Cosmetics właśnie wprowadziła do sprzedaży nową kolekcję inspirowaną Whitney Houston, aby uczcić kultową piosenkarkę i jej charakterystyczny styl. Seria jest już dostępna i zawiera produkty w cenie od 20 do 45 dolarów. Większość nazw produktów zawiera przezwisko Houston z dzieciństwa, Nippy, a kolory powielają odcienie, które nosiła. MAC Cosmetics współpracowało ze spadkobiercami piosenkarki, aby upewnić się, że w kolekcji jest wszystko, czego gwiazda by sobie zażyczyła, i że produkty utrzymane są w tonie pasującym do persony scenicznej Whitney.
 

Whitney zawsze była orędowniczką kobiet, które czuły się piękne, niezależnie od tego, czy było to ważne wydarzenie, czy tylko zwykły dzień”, mówi Pat Houston, która jest szwagierką Whitney i wykonawczynią majątku Whitney Houston, w komunikacie prasowym. Marka uhonorowała również piosenkarkę-filantropkę, przekazując darowiznę w wysokości 25 000 dolarów na rzecz New Jersey Performing Arts Center.

Siedmioczęściowa linia kosmetyków do makijażu, z których każdy znajduje się w błyszczącym złotym opakowaniu, obejmuje pomadki, błyszczyki, rozświetlacze, cienie do powiek i róże. To nie przypadek, że premiera kolekcji ma miejsce tuż przed premierą muzycznego filmu biograficznego Sony Picture, I Wanna Dance With Somebody, który wchodzi do kin 23 grudnia. W filmie jako Whitney Houston występuje Naomi Ackie, a kolekcja MAC została wykorzystana przez wizażystów do odtworzenia najbardziej kultowych makijaży piosenkarki.

To nie pierwsza linia kosmetyczna, którą w ostatnim czasie sygnowała pośmiertnie swoim nazwiskiem piosenkarka. Przy okazji premiery biografii Whitney Houston na rynku pojawiła się również woda toaletowa Whitney Houston Signature Fragrance, a marka Morgan Taylor sprzedaje limitowaną edycję lakierów do paznokci.

Czytaj także: Spadkobiercy Whitney Houston wprowadzają zapach na cześć piosenkarki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 11:55