StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Marek Bielenda, prezes zarządu, Bielenda Kosmetyki Naturalne: Wyzwaniem jest dotarcie do młodych konsumentów

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Marek Bielenda, prezes zarządu, Bielenda Kosmetyki Naturalne.

Przed nami rok… dalszego intensywnego rozwoju i pracy nad budowaniem świadomości marki. Chcemy, aby nasze kosmetyki były coraz ciekawsze, innowacyjne, zwracające uwagę i przełamujące kolejne bariery technologiczne.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie… powstawanie niszowych marek własnych, co wywołuje spadek zainteresowania towarami masowymi. Konsumenci coraz częściej wybierają rozwiązania niszowe. Sieci również inwestują w marki własne, co w połączeniu z ekspansją marek globalnych sprawia, że na półce jest coraz więcej produktów i tym samym coraz mniej miejsca.

Kluczowe dla rozwoju rynku kosmetycznego będą kategorie... kosmetyków naturalnych i roślinnych. Zauważyć można rosnący, globalny wpływ na rynek produktów, które jeszcze kilka lat temu można było uznać za niszowe. Jest to bardzo dynamiczna i rozwojowa kategoria. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie linii maseł do ciała Vegan Friendly, która została stworzona w 100 proc. ze składników pochodzenia roślinnego.

Dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… drogerii sieciowych typu Rossmann czy Hebe.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… z jednej strony rosnąca popularność kosmetyków naturalnych, a z drugiej ciągłe zainteresowanie zaawansowanymi technologicznie produktami, klientki oczekują spektakularnych efektów, idących w stronę medycyny estetycznej.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… witamina C, która cieszy się sympatią dzięki swojej uniwersalności i szerokiemu spektrum działania, ale także działający przeciwzmarszczkowo retinol czy kwas hialuronowy. Nieustannie dużą popularnością cieszą się także olejki rożnego pochodzenia.

W makijażu zapanuje moda na… Wciąż utrzymuje się moda na bronzing, strobing i contouring.

Konsumenta 2017 charakteryzuje... duża świadomość i nastawienie na skuteczne działanie produktów. Dzisiejszy konsument zna się na kosmetykach, a jeśli nawet nie, to korzysta z internetu i porównuje produkty. Szuka kosmetyków przyjaznych skórze, ale i skutecznych. Konsumenci są też coraz młodsi i szukają informacji gdzie indziej niż ich rodzice.

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... dalszy rozwój w najważniejszych dla nas kategoriach oraz umacnianie pozycji na krajowym rynku i za granicą.

Obawiamy się… rosnącej konkurencji w interesujących nas kategoriach kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Wyzwaniem jest także dotarcie do młodych grup klientów w odpowiedni sposób. Profil instagramowy marki Bielenda jest w czołówce najaktywniejszych profili kosmetycznych, chcielibyśmy utrzymać tę pozycję.

W 2016 r. udało nam się… wejść w nową dla nas kategorię kosmetyków kolorowych. Planujemy poszerzenie tego segmentu o nowe linie Insta Make-Up i Total Make-Up.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 11:35