StoryEditor
Producenci
19.07.2023 15:44

Marka Dove pomoże w odtworzeniu lasów deszczowych w Azji Południowo-Wschodniej

Twoja skóra, nasza planeta - to hasło kampanii infomującej o przytąpieniu marki Dove do kolektywu Rimba i rozpoczęciu projektu Dove Nature Regeneration  / materiały prasowe
Marka Dove, we współpracy z koalicją Rimba Collective, pomoże w odtworzeniu 123 tys. akrów lasów deszczowych w Azji Południowo-Wschodniej. Akcja została nazwana Dove Nature Regeneration Project i ma nieść przesłanie, że przyroda leży u podstaw strategii biznesowej marki.

Marka Dove, ogłaszając współpracę z koalicją Rimba Collective, która podjęła się odtworzenia obszaru lasów deszczowych w Azji Południowo-Wschodniej ośmiokrotnie większego od Manhattanu, przypomniała, że już od lat spełnia wymagania zrównoważonego rozwoju, dążąc do zmniejszenia wpływu na świat przyrody.

W 2019 roku przeszła na butelki w 100 proc. pochodzące z recyklingu w USA i Europie. Zobowiązała się też do 50-proc. redukcji pierwotnego plastiku do 2025 r., wprowadziła produkty nadające się do wielokrotnego napełniania oraz oferuje kosmetyki zatwierdzone przez PETA.

Teraz do tych działań dochodzi inicjatywa Dove Nature Regeneration Project, prowadzona we współpracy z Rimba Collective, koalicją firm zajmujących się dobrami konsumpcyjnymi oraz rolników, przetwórców i handlowców.

Współpracując z organizacjami pozarządowymi, rządami i ekspertami ds. ochrony przyrody, koalicja zobowiązała się do wywarcia pozytywnego wpływu na naturalne ekosystemy w ciągu najbliższych 30 lat poprzez bezpośrednie finansowanie ochrony lasów.

– Udowodniono, że przywracanie pokrywy leśnej nie tylko ogranicza skutki klęsk żywiołowych, takich jak powodzie i osunięcia ziemi, ale także chroni cenną różnorodność biologiczną – mówi Michał Zrust, dyrektor generalny Lestari Capital, spółki macierzystej kolektywu Rimba.

W przypadku projektu Dove Nature Regeneration, który obejmie 123 tys. akrów ziemi w Azji Południowo-Wschodniej w ciągu najbliższych pięciu lat, chodzi o ochronę siedlisk dla około 80 zagrożonych gatunków dzikich zwierząt, takich jak łuskowiec pospolity i dzioborożec hełmiasty.  

Projekt będzie również wspierał źródła utrzymania lokalnej społeczności oparte na towarach przyjaznych lasom poprzez poprawę produktywności i jakości produktów oraz zapewnienie lepszego dostępu do rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.10.2025 07:53
Unilever zdecydował o sprzedaży marki Kate Somerville. W czyje ręce trafi?
Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem 2025 rokuKate Somerville

Koncern Unilever poinformował o zamiarze sprzedaży marki Kate Somerville firmie Rare Beauty Brands. Kate Somerville to marka specjalizująca się w kosmetykach do pielęgnacji ciała, posiadająca również też obejmuje pielęgnację skóry, pielęgnację ciała oraz specjalistyczny salon piękności w Hollywood – przy Melrose Place.

W miarę jak marka wchodzi w nowy rozdział, uważamy, że jej dalszy wzrost i sukces będą najlepiej wspierane przez nowego właściciela, lepiej dopasowanego do zmieniających się potrzeb marki. Jesteśmy przekonani, że pod kierownictwem Chrisa Hobsona i zespołu Rare Beauty Brands, Kate Somerville ma przed sobą świetną przyszłość – mówi Mary Carmen Gasco-Buisson, dyrektor generalna Unilever Prestige podkreśla

Hobson, prezes i dyrektor generalny Rare Beauty Brands uważa, że akwizycja Kate Somerville stanie się kamieniem milowym dla jego firmy.

Od dawna podziwiamy ducha innowacji marki, jej zaangażowanie w pielęgnację skóry i nastawienie na efekty. To idealnie współgra z naszą misją tworzenia produktów, które zachwycają, społeczności, które wzmacniają, oraz marek, które inspirują – wyjaśnia Hobson. – Wierzymy, że Rare Beauty Brands stanie się idealnym miejscem dla Kate Somerville, z radością witamy jej oddany zespół w naszej rodzinie. Wspólnie mamy szansę na nowe możliwości rozwoju i dotarcia do jeszcze większej liczby konsumentów, zainteresowanych skuteczną i luksusową pielęgnacją skóry.

Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem tego roku (pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych).

image

Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty

Unilever to międzynarodowy koncern, zatrudniający globalnie ponad 125 tys. pracowników, którego produkty są dostępne w ponad 190 krajach. W 2024 roku koncern osiągnął obrót na poziomie 60,8 mld euro, z czego 58 proc. przychodów pochodziło z rynków wschodzących.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.10.2025 10:22
Avon International złożył wniosek o przejęcie Natura & Co UK Holdings
Kolejne wielkie zmiany w globalnej marce.Avon

8 października 2025 r. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek w sprawie planowanej koncentracji pomiędzy Avon International Limited a Natura & Co UK Holdings Limited. Postępowanie prowadzone jest pod sygnaturą DKK-2.421.69.2025.RAW. Zgodnie z informacjami opublikowanymi w rejestrze UOKiK, wnioskodawcą jest Avon International Limited z siedzibą w Birmingham w Wielkiej Brytanii, a sprawa pozostaje na etapie rozpatrywania.

Planowana transakcja polega na przejęciu przez Avon International Limited wyłącznej kontroli nad spółką Natura & Co UK Holdings Limited z siedzibą w Bristolu. Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 2 ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, koncentracja tego rodzaju wymaga zgody UOKiK, jeżeli może ona wpływać na strukturę konkurencyjną rynku. Avon International Limited należy do grupy kapitałowej kontrolowanej przez osobę fizyczną, której spółki portfelowe działają w różnych sektorach gospodarki – od technologii i dóbr konsumpcyjnych po przemysł, media i rozrywkę. Grupa prowadzi działalność w Europie, Ameryce Północnej i Azji.

Przedmiot przejęcia – Natura & Co UK Holdings Limited – wraz ze swoimi spółkami zależnymi prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży kosmetyków oraz produktów do pielęgnacji ciała. Jak wskazano we wniosku, spółka prowadzi działalność pod marką Avon poza rynkami Ameryki Łacińskiej, Ameryki Północnej i Rosji. Obecnie sprawa oczekuje na decyzję UOKiK dotyczącą dopuszczalności koncentracji.

Obecnie marka Avon przechodzi etap restrukturyzacji i zmian właścicielskich. W dniu 18 września 2025 roku grupa Natura &Co ogłosiła, że zawarła wiążącą umowę sprzedaży działalności Avon International (obejmującej rynki Europy, Azji i Afryki) firmie private equity Regent – wartość transakcji ma być nominalna (1 funt brytyjski), z możliwością dodatkowych płatności warunkowych do 60 mln funtów.  Jednocześnie Natura zaznaczyła, że sprzedaż nie obejmuje operacji w Ameryce Łacińskiej ani Rosji, gdzie marka Avon pozostaje pod jej kontrolą.  Wcześniej, Avon International był już klasyfikowany jako „przeznaczony do sprzedaży” w raportach Naty (Natura) – to część strategii upraszczania struktury, rozpoczętej w 2022 roku. 

Ponadto firma Avon zmaga się z trudnościami finansowymi. Na przykład w raporcie za I kwartał 2023 r. wykazano stratę netto z działalności ciągłej w wysokości 92,5 milionów dolarów oraz łączne zobowiązania krótkoterminowe sięgające 1 579,6 milionów dolarów, przy aktywach ogółem 2 074,4 milionów dolarów. W ostatnich latach marka Avon generowała przychody rzędu 9,1 miliardów dolarów rocznie (stan przed połączeniem z grupą kosmetyczną Natura) i była obecna w ponad 100 krajach, z bazą milionów przedstawicieli sprzedaży bezpośredniej. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2025 08:42