StoryEditor
Producenci
26.02.2021 00:00

Marka Radosława Majdana miała być „złotym jastrzębiem”. Teraz będzie zajmować się energią odnawialną

Radosław Majdan, były bramkarz i celebryta, wprowadził na rynek swoją markę zapachów Vabun. W 2018 r. zadebiutowała ona na giełdzie, ale w grudniu ubiegłego roku wyniki spółki były na tyle słabe, że piłkarz zrezygnował z prezesury i sprzedał swoje udziały. Okazuje się, że nowi właściciele zmienili profil działalności i będą teraz koncentrować się na inwestycjach w odnawialne źródła energii.

Ok. 10 lat temu Radosław Majdan na fali popularności założył firmę kosmetyczną Vabun, która sprzedawała perfumy i żele pod prysznic dla mężczyzn oraz zapachy dla kobiet sygnowane jego nazwiskiem. Spółka zadebiutowała na giełdzie w 2018 roku. W dwa dni po wejściu na giełdę firma zarobiła 7 mln zł. Perfumy sprzedawane były m.in. w sieci Biedronka, a w 2019 r. trafiły także do drogerii Natura. Jednak wyniki marki z miesiąca na miesiąc wyglądały coraz gorzej.

Przychody netto ze sprzedaży w III kwartale 2020 r. wyniosły 59 622 zł. Rok wcześniej było to 330 956 zł, co świadczy o spadku na poziomie 81,98 proc. rok do roku. W grudniu celebryta zdecydował się więc na sprzedaż pakietu akcji, a spółka na całkowitą zmianę profilu działalności. Vabum S.A. chce się teraz zajmować działalnością dotyczącą odnawialnych źródeł energii.

Vabun S.A. podpisała ze spółką Yellow Boson, której jedynym akcjonariuszem pod koniec 2020 r. był fundusz Investment Union A.S. list intencyjny, na podstawie którego ruszyły negocjacje w sprawie połączenia obu spółek.– Branża OZE należy do jednej z najszybciej rosnących, więc fuzja z podmiotem działającym w tym obszarze biznesowym przyniesie nam z pewnością wiele korzyści – poinformował Łukasz Górski, prezes Vabun. Ze słów nowego prezesa spółki wynika, że zdecydował się przyjąć list intencyjny, bo działalność spółki bardzo mu się podoba i wydaje się przyszłościowa.

Yellow Boson realizuje projekty o różnym zakresie – zarówno dla gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorstw. Firma działa na rynku polskim oraz hiszpańskim. Połączenie spółek polegać ma na przejęciu przez Vabun majątku Yellow Boson w zamian za wydanie dotychczasowym akcjonariuszom Yellow Boson akcji Vabun. W wyniku fuzji ma powstać nowa firma działająca w branży OZE.

Agata Kinasiewicz
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.04.2024 11:37
Kultowy niebieski krem Nivea zmienia opakowanie
Krem Nivea wymienił aluminiowe puszki na wykonane w 80 proc. z surowca pochodzącego z recyklingufot. Nivea
Najbardziej znany krem Nivea zmienia opakowanie, ale marka absolutnie nie odchodzi od swojego znanego wizerunku. Tu zmiany są kosmetyczne. Idzie natomiast pod rękę z wymaganiami środowiskowymi i wprowadza puszkę, która w 80 proc. składa się z recyklingowanego aluminium.

Marka Nivea wprowadza zmiany w swoim kultowym kremie Nivea. Niebieska puszka jest teraz wykonana w 80 proc. z aluminium pochodzącego z recyklingu.

image
Krem Nivea w puszce wykonanej z aluminium pochodzącego z recyklingu
Nivea
Przejście na bardziej ekologiczne opakowanie ma na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych z opakowań o 8 tys. ton do 2025 roku. To konkretny krok ku wdrożeniu podejścia o obiegu zamkniętym, które minimalizuje obciążenie naszych cennych zasobów naturalnych – podała marka w komunikacie.

Wygląd opakowania zmienia się minimalnie, tak aby nic nie zachwiało wypracowanym wizerunkiem marki. Opakowanie jest nowocześniejsze w swoim przekazie, ma żywsze kolory, na wszystkich opakowaniach zostało ujednolicone logo marki. Na puszce pojawiła się również wyróżniona zielonym kolorem informacja o wykorzystaniu surowców pochodzących z recyklingu.

Nivea to marka należąca do koncernu Beiersdorf. Krem Nivea w okrągłym niebieskim opakowaniu ma ponad 100 lat i jest najbardzej rozpoznawalnym produktem marki. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.04.2024 10:59
Dr. Miele Cosmed Group chwali się rekordowymi wynikami
Magdalena Miele, prezeska Dr Miele Cosmed Groupfot. mat. prasowe
Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group opublikowała wyniki finansowe za 2023 r. Jak podaje zarząd spółki, są one najlepsze w historii firmy.

Spółka Dr. Miele Cosmed Group S.A. opublikowała 26 kwietnia 2024 r. informacje o wynikach Grupy Kapitałowej za rok 2023. Firma osiągnęła przychód w wysokości 444 mln zł. Jest to wzrost o 12 proc. w porównaniu do 2022 r.

Osiągnięta EBITDA 45,0 mln zł w całym roku 2023 jest rekordowym wynikiem w historii Grupy Kapitałowej.  Wartościowy wzrost o 32,2 mln zł, czyli 255 proc. w porównaniu z 2022 rokiem, uwydatnia jeszcze bardziej skalę poprawy w wynikach – czytamy w komunikacie prasowym.

Magdalena Miele, prezes spółki, podkreśliła, że takie wyniki udało się osiągnąć spółce pomimo obiektywnych czynników rynkowych: szalejącej inflacji, wzrostu kosztów operacyjnych niezależnych od firmy, dalszych zawirowań na rynku surowców, w tym ich dostępności. „Jest to wynik determinacji i konsekwentnej realizacji strategii ostatnich lat oraz potwierdzeniem przygotowania organizacyjnego Grupy Kapitałowej do wykonania kolejnych kroków w rozwoju” – napisała prezes w liście do akcjonariuszy rozpoczynającym raport finansowy spółki.

Dr. Miele Cosmed Group to jeden z największych producentów kosmetyków i chemii Gospodarczej. Jego marki to Bobini, Apart, Sofin, Kret. Nazwa Dr. Miele Cosmed Group powstała po połączeniu 1 marca 2024 r. dwóch spółek grupy kapitałowej Global Cosmed i Global Cosmed Group i dodaniu w nazwie nazwiska założyciela Global Cosmed, dr. Andresa Miele. 

Czytaj więcej: Global Cosmed zmienia nazwę na Dr. Miele Cosmed Group. Zapowiada też podwojenie skali biznesu

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2024 13:44