StoryEditor
Producenci
18.06.2018 00:00

Marka Semilac świętuje 5 urodziny

Pokazy stylizacji paznokci zgodne z aktualnymi trendami oraz spotkanie z ambasadorką marki, Agnieszką Woźniak-Starak, która premierowo zaprezentowała swoją kolekcję lakierów hybrydowych, stworzoną wspólnie z Margaret to główne wydarzenia show, zorganizowanego przez markę Semilac w Warszawie. Podczas wydarzenia marka obchodziła także swoje 5 urodziny.

Pokazy stylizacji paznokci i letnie trendy przedstawili reprezentanci pięciu Akademii Semilaka – z Poznania, Warszawy, Szczecina, Katowic i Kielc. Ich pomysły na letni manicure obserwowało około 300 profesjonalnych stylistek i stylistów, którzy przybyli na show. Ich wielkim zainteresowaniem cieszył się także premierowy pokaz kolekcji lakierów hybrydowych, stworzonej przez Agnieszkę Woźniak-Starak i Margaret.    

Na warszawskie spotkanie z marką Semilac, oprócz stylistek i manicurzystów, przybyli dystrybutorzy z całej Polski i z zagarnicy. – Mamy tu np. silną reprezentację z Grecji – zdradziła „Wiadomościom Kosmetycznym” Paulina Piątek, PR manager Semilac.

Nasza rozmówczyni wyjaśniła, że tegoroczny pokaz jest wyjątkowy, ponieważ po raz pierwszy w jednym miejscu swój kunszt pokazali reprezentanci wszystkich krajowych Akademii Semilac. Dodała jednak, że marka ma dwie akademie, stworzone w systemie franczyzowym, za granicą – w Birmingham (Wielka Brytania) i Berlinie (Niemcy). W planach jest także otwarcie miejsca szkoleń w Grecji.  Zaawansowane rozmowy prowadzone są także z kilkoma partnerami krajowymi, którzy chcą szkolić stylistki i stylistów paznokci w kolejnych miastach.

Semilac jest obecnie liderem w rynku lakierów hybrydowych (według badań Kantar Millward Brown 67 proc. użytkowniczek hybryd wybiera lakiery tej marki). – Wiele kobiet w Polsce nie wyobraża sobie swoich dłoni bez manicure hybrydowego i choć nie jesteśmy pierwszą firmą, która zaoferowała produkty do stylizacji tą metodą, to uważam, że Semilac ma w tym swój udział – przyznała Paulina Piątek.

Dodała też, że rynek produktów do stylizacji paznokci ma wciąż ogromny potencjał. Jest na nim miejsce zarówno dla lakierów hybrydowych jak i klasycznych. Z badań, które przeprowadziła marka Semilac wynika bowiem, że 25 proc. Polek maluje paznokcie lakierami hybrydowymi, 25 proc. lakierami klasycznymi lub samymi odzywkami, a 50 proc. nie maluje paznokci w ogóle. – To wciąż obszar do zagospodarowania – podsumowała Paulina Piątek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2025 03:42