StoryEditor
Producenci
31.12.2019 00:00

Master Pharm skupi się na produkcji kontraktowej suplementów diety

Spółka Master Pharm nabyła od Avet Pharma portfolio 49 marek suplementów diety. Równocześnie wycofuje się z ich dystrybucji. Zamierza bowiem skupić się na produkcji kontraktowej, którą ocenia jako najbardziej perspektywiczną w kontekście długoterminowego rozwoju. 

- Zakupu dokonano w cenie rynkowej określonej przez profesjonalny podmiot zajmujący się wyceną tego typu aktywów. Całość kwoty nabycia została w dniu dzisiejszym uregulowana. Jednocześnie nastąpiła spłata znaczącej części przeterminowanych należności od spółki Avet Pharma wobec Emitenta. Ze spółką Avet Pharma zostanie zawarta, na zwyczajnych warunkach rynkowych, umowa dystrybucyjna w zakresie sprzedaży produktów Master Pharm przez spółkę Avet Pharma – podał Master Pharm w komunikacie.

MasterPharm rozpoczął współpracę z Avet Pharma w zakresie wyłącznej produkcji suplementów diety w 2011 roku, a w 2015 roku został wyłącznym akcjonariuszem Avet Pharmy. Spółka MasterPharm produkowała od 2017 roku kapsułki miękkie dla Avet Pharma, a pozostałe produkty wytwarzane były przez Grokam GBL, spółkę w 100 proc. zależną od Master Pharm, pełniącą rolę centrum produkcyjnego grupy.

W raporcie podkreślono, że powyższe działania w opinii zarządu emitenta umożliwią wyeliminowanie negatywnego wpływu dotychczasowego modelu dystrybucyjnego marek własnych realizowanego przez Avet Pharma na wyniki Grupy Master Pharm, a także oznaczają redukcję zadłużenia Avet Pharma wobec emitenta. Dzięki temu spółka zamierza skupić się na produkcji kontraktowej, którą ocenia jako najbardziej perspektywiczną w kontekście długoterminowego rozwoju emitenta.

Powyższe transakcje oznaczają zakończenie procesu, o którym emitent informował w raporcie bieżącym nr 12/2019 z dnia 19 grudnia 2019 r. – podano. We wcześniejszym komunikacie Master Pharm informował, że nowa strategia zakłada koncentrację na produkcji kontraktowej suplementów diety, co stanowi kluczową kompetencję Grupy Master Pharm i jest najbardziej wartościową częścią działalności. Grupa wycofuje się natomiast z działalności bezpośredniej dystrybucji suplementów diety pod markami własnymi.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.10.2025 11:16
Beiersdorf: sprzedaż kosmetyków spada, Nivea nie spełniła oczekiwań

Notowana na indeksie DAX spółka Beiersdorf ponownie musiała obniżyć swoją prognozę sprzedaży. Pod presją znalazła się w szczególności najbardziej znana marka koncernu: Nivea, dla której firma ogłosiła już zmianę strategii. „Nivea nie spełniła oczekiwań” – przyznał Vincent Warnery, prezes Beiersdorf.

Produkty marki Nivea osiągnęły organiczny wzrost sprzedaży na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku. Trzeci kwartał pokazał dalsze osłabienie na rynku pielęgnacji ciała, szczególnie na rynkach wschodzących.

Dlatego obecnie spodziewamy się organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku – ocenił Vincent Warnery, prezes Beiersdorf. Beiersdorf skorygował swoją prognozę dopiero w sierpniu, prognozując wzrost o 3-4 proc. procent dla dywizji. Oczekuje się, że marża operacyjna na sprzedaży wzrośnie o 0,2 proc. rok do roku do poziomu 13,6 proc.

Warnery przedstawił również dane, dotyczące swojej głównej marki, jaką jest Nivea. Beiersdorf skupia się obecnie na substancji czynnej Epicelline, która działa odmładzająco na komórki skóry. Warnery ocenia, że Epicelline jest „największą premierą nowego produktu w historii” Nivea. Globalna premiera rynkowa miała miejsce we wrześniu i potrwa do końca tego roku. Dzięki temu Nivea odnotowała we wrześniu organiczny wzrost sprzedaży o 7,8 proc.. To jednak nie wystarczy dla utrzymania pierwotnej prognozy sprzedaży dla Beiersdorf. 

Dlatego Beiersdorf zmienia swoją strategię dla Nivea: producent zamierza rozwijać przede wszystkim dział dezodorantów jako strategiczny filar wzrostu. Beiersdorf chce również uwzględnić rosnącą wrażliwość konsumentów na ceny.

Klienci znacząco zareagowali na podwyżki cen w tym roku –  przypomina Warnery. W nadchodzącym roku zamierza on unikać w miarę możliwości podwyżek cen, aby utrzymać dostępność cenową produktów Nivea, z których większość kosztuje od dwóch do czterech euro.

Marki dermatologiczne Beiersdorfa, takie jak Eucerin i Aquaphor, odnotowały bardzo dobre wyniki. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy ich sprzedaż w regionie wzrosła o 12,3 proc. Dział produktów medycznych (m.in. marka Hansaplast), również radził sobie dobrze, odnotowując wzrost sprzedaży o 8,8 proc.

Sprzedaż szwajcarskiej marki luksusowej La Prairie, również należącej do Beiersdorfa, spadła o 7,2 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów. Vincent Warnery wykluczył przeniesienie produkcji La Prairie do USA w celu zminimalizowania kosztów celnych, ponieważ produkcja w Szwajcarii stanowi „istotę marki”. Beiersdorf produkuje już znaczną część swoich marek konsumenckich w USA lub Meksyku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.10.2025 10:05
Procter & Gamble zamyka kwartał z 20-procentowym wzrostem zysków
Na zdj. siedziba Procter&Gamble fot. Shutterstock

Amerykański koncern Procter & Gamble (P&G) rozpoczyna rok obrotowy z zyskiem netto o wysokości 4,093 mld euro. Są to wyniki za okres od lipca do września. Stanowi to wzrost o 20 proc. w porównaniu z zyskiem odnotowanym w analogicznym okresie roku ubiegłego. P&G, będący właścicielem takich marek jak Gillette czy Pantene, zmniejszyło o połowę zakładane w swojej prognozie negatywne wpływy ceł.

Sprzedaż netto P&G w ostatnim kwartale wyniosła 19,29 mld euro, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku. Wzrost organiczny (bez uwzględnienia wpływu kursów walut oraz przejęć i zbyć) wyniósł 2 proc.

W okresie od lipca do września dział beauty P&G wygenerował sprzedaż w wysokości 3,57 mld euro, co stanowi wzrost o 6 proc. rok do roku. W segmencie kosmetyków i akcesoriów do golenia (grooming) sprzedaż osiągnęła 1,566 mld euro, co stanowi wzrost o 5 proc.

Z kolei dział Health Care odnotował sprzedaż w wysokości 2,775 mld euro, co stanowi wzrost o 2 proc., a dział Home Care wzrósł o 1 proc. do 6,715 mld euro. Segment Baby, Feminine and Family Care odnotował sprzedaż w wysokości 4,456 mld euro, co stanowi wzrost o 1 proc. rok do roku.

Te wyniki pozwalają nam utrzymać prognozowane zakresy dla wszystkich kluczowych wskaźników finansowych na rok obrotowy, w trudnym otoczeniu geopolitycznym i konsumenckim – skomentował Jon Moeller, prezes i dyrektor generalny P&G.

W całym bieżącym roku obrotowym koncern spodziewa się wzrostu sprzedaży na poziomie 1-5 proc. 

Firma podtrzymuje również prognozę organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 3-9 proc.  

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2025 04:32