StoryEditor
Producenci
17.11.2017 00:00

Max Factor zmienia komunikację. Kieruje swój przekaz do kobiet 35+

Max Factor, jedna z wiodących marek należących do Coty Consumer Beauty, chce być brandem kobiet świadomych i znających swoją wartość. Taki bowiem obraz wyłania się z badania postaw konsumentek w wieku 35+, które firma przeprowadziła wspólnie z agencją Kantar Millward Brown i badaczką Anną Białek.

Portret kobiety ponad trzydziestopięcioletniej, który wyłania się z badania, to osoba niezależna, pewna siebie, ambitna, ceniąca rozwój i stawiająca sobie konkretne cele. Według ankietowanych zaletą tego wieku i etapu w życiu jest doświadczenie i życiowa mądrość, które przekładają się na większą pewność siebie i satysfakcję. Kobiety 35+ dostrzegają wyraźną, pozytywną zmianę jaka w nich zaszła z wiekiem, co sprawia, że czują się lepiej teraz niż jako dwudziestoparoletnie dziewczyny, którymi były dekadę temu. To właśnie teraz bardziej akceptują siebie i nie czują presji, aby udowadniać innym swoją wartość – one już ją znają. Znają również swoje potrzeby – łatwiej im jest je zrozumieć i skonkretyzować.

– Branża beauty jest pełna stereotypów, które niestety nijak się mają do różnorodności i wielowymiarowości naszych konsumentek i kobiet w ogóle – twierdzi Aleksandra Kujawska, senior director ds. korporacyjnych Europy Wschodniej i Rosji w Coty Inc. – Z badania, które zostało przeprowadzone na zlecenie marki Max Factor, kobiety nie chcą być szufladkowane i przypisywane do konkretnej kategorii. Nie lubią określenia „kobieta dojrzała”, czy „w średnim wieku”. Jako marka z doświadczeniem z różnych rynków od początku mieliśmy tego świadomość, dlatego nasza strategia będzie bazowała na celebrowaniu różnorodności piękna i indywidualnym podejściu.

Projekt, który ma na celu zmianę pozycjonowania i komunikowania się marki Max Factor ze swoimi konsumentkami, wsparły fotograficzka Lidia Popiel, makijażystka Eryka Sokólska oraz badaczka Anna Białek. Dla Coty jest to jeden z elementów nowej strategii ukierunkowanej na „budowę świadomości dotyczącej różnorodności piękna”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. październik 2025 15:01