StoryEditor
Producenci
25.08.2023 10:22

Maybelline New York promuje nowości na imprezach organizowanych dla Gen Z

<p>Otsochodzi na scenie Maybelline New York Music Stories</p>

Otsochodzi na scenie Maybelline New York Music Stories

/ Piętka Mieszko/AKPA
<p>Otsochodzi na scenie Maybelline New York Music Stories</p>

Young Leosia

/ Piętka Mieszko/AKPA
<p>Otsochodzi na scenie Maybelline New York Music Stories</p>

Bambi

/ Piętka Mieszko/AKPA
<p>Otsochodzi na scenie Maybelline New York Music Stories</p>

NITA

/ Podlewski/AKPA
<p>Otsochodzi na scenie Maybelline New York Music Stories</p>
<p>Otsochodzi na scenie Maybelline New York Music Stories</p>
<p>Otsochodzi na scenie Maybelline New York Music Stories</p>
<p>Otsochodzi na scenie Maybelline New York Music Stories</p>
Gallery
Marka Maybelline New York zorganizowała kolejną edycję Music Stories. 18 sierpnia na warszawskim Torze Służewiec grali polscy artyści pokolenia Gen Z, a marka promowała pomadkę Super Stay Vinyl Ink, której twarzą została Young Leosia.

Sierpniowy Maybelline New York Music Stories był kolejną edycją imprezy organizowanej dla polskich fanów muzyki młodego pokolenia w stylu amerykańskiego festiwalu.  Po ubiegłorocznych występach bryskiej, Smolastego i Young Leosi w warszawskiej Hali Gwardii, w tym roku na scenie stanęli Otsochodzi, Young Igi i OKI.

image

OKI

Piętka Mieszko/AKPA
image

Otsochodzi

Piętka Mieszko/AKPA
image

Youn Igi

Piętka Mieszko/AKPA

Nie tylko dali show ze swoim solowym repertuarem, ale i zaśpiewali wspólnie największe hity OIO. Po nich swoje największe bangery zaśpiewały młode piosenkarki Nita i Bambi.

image

Bambi

Piętka Mieszko/AKPA
image

NITA

Podlewski/AKPA

Najnowsza twarz marki Maybelline New York – Young Leosia zwieńczyła całe przedsięwzięcie swoim DJ setem.

image

Young Leosia

Piętka Mieszko/AKPA

Podczas wydarzenia Maybelline New York stworzyło strefy make-up wiernie odzwierciedlające te znajdujące się na światowych backstage’ach.

image
Piętka Mieszko/AKPA

Festiwalowicze mogli w nich poznać i przetestować nowości marki, w tym pomadkę Super Stay Vinyl Ink.

image

Pomadki MNY Super Stay Vinyl Ink

Piętka Mieszko/AKPA

Kontynuacją wydarzenia jest konkurs, który marka Maybelline New York zorganizowała w mediach społecznościowych.  Do wygrania są limitowane bluzy i t-shirty podpisane przez gwiazdy festiwalu. Wystarczy opublikować zdjęcie lub filmik z wydarzenia na Instagramie lub Tiktoku, otagować profil marki i dodać hasztag #mnymusicstories.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.11.2025 12:27
Henkel poprawia rentowność mimo słabej dynamiki sprzedaży
Henkel ucierpiał z okazji słabych nastrojów wśród konsumentów.HJBC

W trzecim kwartale 2025 roku Henkel odnotował jedynie niewielki wzrost sprzedaży, głównie z powodu słabego nastroju konsumenckiego w wybranych regionach. Z danych przedstawionych przez firmę wynika, że w okresie od lipca do września koncern osiągnął organiczny wzrost przychodów na poziomie 1,4 proc., co przełożyło się na 5,1 mld euro sprzedaży. Jednocześnie, jak podkreślił prezes Carsten Knobel, liczne działania restrukturyzacyjne i programy oszczędnościowe pozwoliły firmie znacząco poprawić rentowność.

Wynikom kwartalnym sprzyjała przede wszystkim stabilna polityka cenowa oraz wzrost wolumenów sprzedaży. Szczególnie dobrze wypadła kluczowa dla koncernu dywizja Adhesive Technologies, odpowiadająca m.in. za kleje przemysłowe i specjalistyczne rozwiązania technologiczne. Knobel zwrócił uwagę, że regionem o najwyraźniejszej pozytywnej dynamice była Ameryka Północna, gdzie oba segmenty działalności osiągnęły wzrost przychodów. Jednocześnie Europa i Ameryka Łacińska odnotowały spadki organicznej sprzedaży.

Kierownictwo firmy podkreśla, że mimo trudnego otoczenia makroekonomicznego Henkel pozostaje na właściwej ścieżce rozwoju. W ostatnich kwartałach koncern przeprowadził gruntowną reorganizację, usprawniając strukturę, poprawiając efektywność operacyjną i optymalizując łańcuchy dostaw. Według Knobela firma jest „na dobrej drodze” do osiągnięcia pełnych oszczędności kosztowych sięgających co najmniej 525 mln euro do końca bieżącego roku.

Zarząd podtrzymał prognozę roczną dla 2025 r., choć nadal zwraca uwagę na utrzymującą się wysoką niepewność na globalnych rynkach. Firma oczekuje, że zarówno marża operacyjna, jak i skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną (przy stałych kursach walut) pozostaną w przedziale wcześniej zapowiadanym inwestorom. Knobel zaznaczył jednak, że przy braku poprawy otoczenia gospodarczego organiczny wzrost sprzedaży może znaleźć się na dolnym poziomie prognozowanego zakresu 1–2 proc. Jednocześnie zapewnił, że „czwarty kwartał będzie lepszy niż trzeci”.

W podsumowaniu pierwszych dziewięciu miesięcy roku Henkel wypracował 15,549 mld euro przychodów, co oznacza spadek o 4,6 proc. rok do roku. Organicznie firma osiągnęła niewielki wzrost na poziomie 0,4 proc., ale nominalnie obie główne dywizje zanotowały spadki. Segment Adhesive Technologies zmniejszył sprzedaż o 1,8 proc. do 8,124 mld euro, choć organicznie wzrósł o 1,6 proc. Z kolei Consumer Brands, obejmujący m.in. takie marki jak Persil czy Schwarzkopf, spadł nominalnie o 7,7 proc. do 7,308 mld euro, a organicznie o 1 proc., co odzwierciedla presję kosztową oraz słabszy popyt w kluczowych dla firmy regionach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.11.2025 09:29
Dr. Miele Cosmed Group spowalnia, ale rośnie za granicą
Dr. Miele Cosmed Group

Skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej Dr. Miele Cosmed Group za dziewięć miesięcy 2025 roku wzrosły o 3 proc. rok do roku, jednak tempo to pozostaje poniżej wcześniejszych prognoz spółki. Zarząd zwraca uwagę, że obserwowane już w poprzednim kwartale spowolnienie dynamiki przychodów utrzymuje się, szczególnie na rynku polskim. Krajowy rynek, definiowany jako wysoce konkurencyjny i pozostający w nierównowadze z powodu nadpodaży produktów przy jedynie częściowym odbudowaniu popytu konsumpcyjnego, nie generuje oczekiwanych rezultatów.

W efekcie skonsolidowana EBITDA za okres 9M’25 wyniosła 36,3 milionów złotych, wobec 48,0 milionów złotych rok wcześniej, co oznacza spadek o 11,7 milionów złotych r/r. Jak podkreśla spółka, na wynik wpływ miały przede wszystkim: niższa niż zakładana sprzedaż w Polsce, wzrost cen surowców oraz rosnące koszty operacyjne, w tym wynagrodzeń. Prezeska Magdalena Miele przyznaje, że choć wynik jest „wciąż dobry”, to pozostaje znacząco poniżej oczekiwań, a sytuacja odzwierciedla realia rynku, gdzie widoczny jest spadek średniej wartości koszyka zakupowego oraz strukturalne zmiany na korzyść największych detalistów, szczególnie dyskontów.

Grupa kontynuuje jednak inwestycje ukierunkowane na poprawę długoterminowej rentowności. W ostatnim czasie przeznaczono 17 milionów złotych na rozbudowę mocy produkcyjnych, automatyzację oraz powiększenie zaplecza magazynowego. Aż 73 proc. tej kwoty ulokowano w Niemczech, w zakładzie w Stadtilm, który obsługuje rosnące rynki Europy Zachodniej. Inwestycje te mają przełożyć się na zwiększenie efektywności kosztowej i przyspieszenie ekspansji na rynkach zagranicznych.

W segmencie marek własnych spółka skupia się na rozwoju kluczowych brandów – Bobini, Kret, Apart i Sofin. Silnie wspierana jest ekspansja międzynarodowa, zwłaszcza na rynku niemieckim oraz na wybranych rynkach azjatyckich, gdzie Grupa upatruje potencjał skokowego wzrostu sprzedaży. Rosnąca sprzedaż na rynku niemieckim oraz w eksporcie już teraz równoważy słabsze wyniki na rynku krajowym, kompensując presję na polskim segmencie.

Równolegle Global Cosmed S.A., spółka z Grupy, intensywnie rozwija segment private label. Jej wyroby trafiają do niemal wszystkich najważniejszych sieci handlowych w Polsce i regionie, w tym do Lidla i Rossmanna. Potencjał dalszego wzrostu napędza również niemiecki zakład w Stadtilm, przejęty w 2014 r., który realizuje zamówienia dla czołowych sieci handlowych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Segment private label, dzięki silnemu zapleczu produkcyjnemu i relacjom z partnerami handlowymi, stanowi ważny filar strategii międzynarodowej ekspansji Grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. listopad 2025 16:52