StoryEditor
Producenci
23.06.2023 00:00

Maybelline otwiera pop-up w Westfield Arkadia

Specjalnie na potrzeby komunikacji stworzono avatar Gigi Hadid oraz May, pierwszej wirtualnej ambasadorki Maybelline Ney York / fot. instagram.com/maybelline_pl
Marka Maybelline, z okazji lansowaniu produktu Falsies Surreal Mascara zaprasza do weekendowego pop-up store. Zostanie on otwarty w dniach 24-25 czerwca obok salonu Sephora w Westfield Arkadia i jak zapewnia marka odwiedzający znajda w nim surrealistyczne doświadczenia, m.in. tworzenie własnego awatara, który znajdzie się na bilbordzie.

Lansowaniu nowego tuszu Maybelline – Falsies Surreal Mascara – towarzyszy kampania wkraczająca w surrealistyczną rzeczywistość. Specjalnie na potrzeby komunikacji stworzono avatar Gigi Hadid oraz May, pierwszej wirtualnej ambasadorki Maybelline Ney York. Citylighty wykorzystane do promocji Falsies Surreal Mascara wykonane zostały w innowacyjnej technice druku soczewkowego. W galeriach handlowych pojawiły się flagi, animacje 3D i holoboxy.

Czytaj też: Maybelline startuje z największą w tym roku kampanią promocyjną

Natomiast w dniach 24-25 czerwca obok sklepu Sephora w Westfield Arkadia pojawi się pop-up store Maybelline New York pełen surrealistycznych doświadczeń. W planie jest m.in. spotkanie z influencerami z Maybelline Squadu oraz bezpłatne makijaże, które wykonywać będzie team Klaudii Jóźwiak. Za pośrednictwem globalnej platformy stworzonej przez Maybelline New York można będzie stworzyć swojego avatara i znaleźć się na billboardzie. Dzięki filtrowi na Instagram każdy będzie mógł przenieść się do innego świata.

Weekend z mascarą Maybelline New York zacznie się otwarciem w sobotę 24 czerwca o godzinie 10.00 i potrwa do niedzieli 25 czerwca do godz. 22.00. Zarówno w sobotę jak i w niedzielę już od samego początku, aż do 21.00 otwarta będzie strefa makijażowa. W sobotę przerwę o godzinie 17.00 urozmaici DJ SET @tycjana, a w niedzielę o godzinie 18.30 na scenie zagości NITA @dudczakanita. Całe wydarzenie będzie trwało przez dwa dni do godziny 22.00.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. listopad 2025 12:34