StoryEditor
Producenci
23.06.2023 00:00

Maybelline otwiera pop-up w Westfield Arkadia

Specjalnie na potrzeby komunikacji stworzono avatar Gigi Hadid oraz May, pierwszej wirtualnej ambasadorki Maybelline Ney York / fot. instagram.com/maybelline_pl
Marka Maybelline, z okazji lansowaniu produktu Falsies Surreal Mascara zaprasza do weekendowego pop-up store. Zostanie on otwarty w dniach 24-25 czerwca obok salonu Sephora w Westfield Arkadia i jak zapewnia marka odwiedzający znajda w nim surrealistyczne doświadczenia, m.in. tworzenie własnego awatara, który znajdzie się na bilbordzie.

Lansowaniu nowego tuszu Maybelline – Falsies Surreal Mascara – towarzyszy kampania wkraczająca w surrealistyczną rzeczywistość. Specjalnie na potrzeby komunikacji stworzono avatar Gigi Hadid oraz May, pierwszej wirtualnej ambasadorki Maybelline Ney York. Citylighty wykorzystane do promocji Falsies Surreal Mascara wykonane zostały w innowacyjnej technice druku soczewkowego. W galeriach handlowych pojawiły się flagi, animacje 3D i holoboxy.

Czytaj też: Maybelline startuje z największą w tym roku kampanią promocyjną

Natomiast w dniach 24-25 czerwca obok sklepu Sephora w Westfield Arkadia pojawi się pop-up store Maybelline New York pełen surrealistycznych doświadczeń. W planie jest m.in. spotkanie z influencerami z Maybelline Squadu oraz bezpłatne makijaże, które wykonywać będzie team Klaudii Jóźwiak. Za pośrednictwem globalnej platformy stworzonej przez Maybelline New York można będzie stworzyć swojego avatara i znaleźć się na billboardzie. Dzięki filtrowi na Instagram każdy będzie mógł przenieść się do innego świata.

Weekend z mascarą Maybelline New York zacznie się otwarciem w sobotę 24 czerwca o godzinie 10.00 i potrwa do niedzieli 25 czerwca do godz. 22.00. Zarówno w sobotę jak i w niedzielę już od samego początku, aż do 21.00 otwarta będzie strefa makijażowa. W sobotę przerwę o godzinie 17.00 urozmaici DJ SET @tycjana, a w niedzielę o godzinie 18.30 na scenie zagości NITA @dudczakanita. Całe wydarzenie będzie trwało przez dwa dni do godziny 22.00.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 15:34
The Wall Street Journal: Estée Lauder pogłębia stratę w IV kwartale, akcje spółki spadają o 10 proc.
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder odnotowała pogłębioną stratę w czwartym kwartale roku fiskalnego zakończonym 30 czerwca. Producent marek MAC, Smashbox i Jo Malone wykazał stratę netto w wysokości 546 milionów dolarów, czyli 1,51 dol. na akcję. Rok wcześniej strata wyniosła 284 milionów dolarów, czyli 79 centów na akcję. Wynik ten negatywnie wpłynął na notowania spółki – kurs akcji Estée Lauder spadł w środę na rynku przed sesją o ponad 10 proc.

Przychody w kwartale spadły do 3,41 miliardów dolarów, jednak były minimalnie wyższe od prognoz analityków zakładających 3,39 miliardów dolarów. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,09 dolara, o cent więcej od konsensusu. Mimo to perspektywa na kolejny rok rozczarowała inwestorów – spółka prognozuje zysk na akcję w przedziale 1,90–2,10 dolara wobec rynkowych oczekiwań na poziomie 2,21 dolara.

Sprzedaż organiczna spadła w kwartale o 13 proc., głównie w segmentach pielęgnacji skóry i makijażu. Dochody z kosmetyków pielęgnacyjnych zmniejszyły się o 17 proc., co było szczególnie widoczne w markach Estée Lauder i La Mer. Spadki dotknęły wszystkie regiony działalności, przy czym największe odnotowano w Ameryce Północnej oraz w globalnym segmencie sprzedaży detalicznej dla podróżnych (travel retail).

Firma poinformowała również, że w roku fiskalnym 2026 spodziewa się dodatkowych presji kosztowych rzędu 100 mln dolarów, związanych m.in. z niepewnością wokół taryf handlowych. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że pomimo trudnego otoczenia zewnętrznego widzi szansę na odbicie – po trzech latach spadków spółka liczy na wzrost sprzedaży organicznej w przedziale 0–3 proc. oraz stopniową odbudowę rentowności operacyjnej w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 01:00