StoryEditor
Producenci
01.02.2024 13:50

Miraculum obchodzi w tym roku 100 lat istnienia

“Czułe struny” to projekt Natalii Kukulskiej, która jest równocześnie ambasadorką zapachów Miraculum. Jednak pierwszymi twarzami marki były Hanka Ordonówna i Zofia Batycka / mat. prasowe
W 2024 roku Miraculum świętuje 100 lat swojego istnienia na polskim rynku kosmetycznym. Z tej okazji firma, która ma wyłączną licencję na używanie nazwiska Fryderyka Chopina w kosmetykach, została patronem projektu muzycznego „Czułe Struny”, polegającym na opracowaniu wybranych dzieł kompozytora w formie utworów symfonicznych.

W ramach jubileuszowych obchodów 100-lecia, firma Miraculum została głównym patronem projektu muzycznego „Czułe Struny”. Wybrane dzieła Fryderyka Chopina po raz pierwszy zostały opracowane

w formie utworów symfonicznych, do których powstały teksty. Zaśpiewa je Natalia Kukulska. Publiczność zostanie zaproszona na dwa koncerty –  29 i 30 kwietnia 2024 roku (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie oraz sala NOSPR w Katowicach).

Sławomir Ziemski, prezes Miraculum mówi:

Od momentu założenia w 1924 roku, Miraculum kieruje się pasją, innowacyjnością i troską o piękno oraz zdrowie skóry. Jubileusz najstarszej polskiej firmy kosmetycznej to wyjątkowa okazja do spojrzenia z dumą w przeszłość, celebracji dotychczasowych osiągnięć oraz nakreślenia inspirujących planów na przyszłość.

Zwraca przy okazji uwagę, że Miraculum jest jedyną firmą na świecie, która w oparciu o umowę z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, uzyskała licencję użycia nazwiska Fryderyka Chopina w kosmetykach.

Marka od samego początku istnienia jest nieodłącznym elementem polskiej kultury muzycznej, reprezentując pasję, zaangażowanie i piękno, które nierozerwalnie są związane z twórczością Fryderyka Chopina. W ramach tej relacji, spółka Miraculum jest dumna z faktu, że jest częścią tak wyjątkowych wydarzeń jak Międzynarodowe Konkursy Chopinowskie, festiwale Chopin i Jego Europa czy Szalone Dni Muzyki – dodaje Sławomir Ziemski.

Miraculum po łacinie oznacza „cud”. Nazwę firmy wymyślił jej pierwszy właściciel –  Leon Luster, który chciał produkować najcudowniejsze kosmetyki w Polsce. Od początku stawiał na własne, oryginalne receptury oraz opakowania opracowywane zgodnie z najnowszymi trendami światowymi. Już w 1931 roku firma zdobyła złoty medal na międzynarodowej wystawie w Paryżu za puder kosmetyczny, co zapoczątkowało jej europejską sławę.

image
mat. prasowe

Dr Leon Luster jako pierwszy w kraju do promocji swych wyrobów wykorzystał znane i lubiane twarze ówczesnych celebrytek: Hanki Ordonówny oraz Zofii Batyckiej, Miss Polonia z 1930 r. Jako pierwszy wprowadził do kosmetologii pojęcia zróżnicowania cery na suchą, tłustą, normalną i dojrzałą, a jego firma była prekursorem w dziedzinie innowacyjnych preparatów kosmetycznych, m.in. olejków chroniących przed promieniowaniem słonecznym (Ultrasol), kremów ochronnych, płynów przeciw poceniu (Dorado), a także preparatów do depilacji (Depilex). Pierwszy polski szampon w płynie Finezja też zawdzięczamy naukowcom Miraculum.

image
mat. prasowe

Dziś firma chwali się szybkim reagowaniem na trendy i wprowadzaniem nowatorskich składników: ceramidów, alg oraz kwasów owocowych w kremach pielęgnacyjnych. Produkty z Bioxiliftem, bezpieczna alternatywą Botoksu miała w swojej ofercie już w 6 miesięcy po globalnej premierze składnika.

Obecnie Miraculum skupia w swoim portfolio 12 marek, w tym takie historyczne brandy jak Pani Walewska, Być Może, Prastara, Wars oraz Lider. Firma oferuje ponad 700 produktów w kategoriach pielęgnacji twarzy, ciała, perfumerii damskiej i męskiej, depilacji oraz preparatów do makijażu. Spółka koncentruje się na opracowywaniu kompleksowych koncepcji produktowych oraz działań promocyjnych. Sama produkcja  jest natomiast zlecana na zasadzie outsourcingu.

Celem firmy jest odbudowanie wiodącej pozycji na polskim rynku kosmetycznym, poprzez oferowanie dobrych i lubianych przez konsumentów polskich marek, które składają się na komplementarną gamę produktów. Firma jest notowana na GPW.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 07:17