StoryEditor
Producenci
11.07.2022 00:00

Miraculum odnotowuje wzrost przychodów o 74 proc.

Firma kosmetyczna Miraculum w czerwcu br. wypracowała 3 366 tys. zł przychodów, co stanowi wzrost o 74 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W omawianym okresie rekordowy wynik odnotował nowoczesny kanał dystrybucji – sprzedaż w drogeriach, dyskontach i hipermarketach wyniosła 1 359 tys. zł, czyli o 288 proc. więcej w porównaniu z czerwcem 2021 r. Równolegle, spółka prowadzi intensywne działania związane z dywersyfikacją geograficzną sprzedaży. 

Narastająco, w okresie styczeń-czerwiec 2022 roku Miraculum szacuje przychody ze sprzedaży netto na poziomie 20 941 tys. zł, co stanowi wzrost o 61 proc. w stosunku do okresu styczeń-czerwiec 2021 r., kiedy to wyniosły one 12 981 tys. zł.

Miraculum zwiększa swoją  również ekspozycję na rynki zagraniczne. W czerwcu spółka odnotowała wzrost sprzedaży eksportowej. Przychody z tego tytułu wyniosły 553 tys. zł i jest to wzrost względem czerwca 2021 roku o 18,42 proc. W minionym miesiącu została zrealizowana znacząca dostawa do nowego klienta z Mołdawii a także między innymi do klientów z Hiszpanii i z USA. Spółka zapowiada dalsze wzrosty w tym kanale sprzedaży. 

Więcej o tym tutaj: Miraculum podwoiło eksport

Mimo trwającej wojny w Ukrainie i wstrzymaniu dostaw do Rosji, dział eksportu zwiększył sprzedaż r/r, a uzyskana marża ze sprzedaży urosła jeszcze bardziej dzięki korzystnym kursom walut. Z optymizmem patrzymy także na nadchodzące miesiące – negocjujemy kolejne zagraniczne kontrakty (między innymi z kontrahentem z Dubaju, ZEA oraz KSA), planujemy udział w międzynarodowych targach. Jesteśmy przekonani, że podejmowane działania przyczynią się do wzrostu sprzedaży eksportowej w kolejnych kwartałach – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.

Równolegle, spółka przygotowuje się do realizacji zamówienia z Arabii Saudyjskiej o wartości ok. 430 tys. zł. Dostawy zaplanowane są na III kwartał 2022 roku. 

Narastająco, w okresie styczeń-czerwiec 2022 roku Miraculum szacuje przychody ze sprzedaży netto na export na poziomie 3 984 tys. zł, co stanowi wzrost o 58 proc. w stosunku do okresu styczeń-czerwiec 2021 roku, kiedy to wyniosły one 2 518 tys. zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.09.2025 13:37
Moody’s obniża rating Shiseido z powodu problemów z rentownością
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację połączoną z awansami poziomymi i pionowymi.Shutterstock

Agencja Moody’s Ratings obniżyła rating Shiseido Company, Limited z poziomu A3 do Baa1, utrzymując negatywną perspektywę. Decyzja wynika z utrzymujących się problemów z rentownością oraz trudnych warunków rynkowych, które ograniczają potencjał wzrostu japońskiego giganta kosmetycznego.

W ciągu 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2025 r. marża EBITA Shiseido wyniosła 6,4 proc., co było wynikiem poniżej oczekiwań. Moody’s wskazało na słabe nastroje konsumenckie w Chinach, utrzymującą się stagnację w handlu podróżnym oraz spowolnienie sprzedaży w obu Amerykach i Europie jako główne czynniki presji. Na problemy operacyjne nałożyły się także trudności produkcyjne w marce Drunk Elephant.

Pomimo wdrażanych działań restrukturyzacyjnych – takich jak redukcja zatrudnienia, wycofanie wybranych marek czy programy oszczędnościowe – agencja nie spodziewa się znaczącej poprawy rentowności w najbliższych 12–18 miesiącach. Bardziej wyraźna poprawa ma nastąpić dopiero od końca 2026 r., przy czym marże EBITA mogą osiągnąć ok. 8 proc. do 2027 r., o ile działania kosztowe przyniosą oczekiwane efekty.

Shiseido zachowuje jednak solidną płynność, mocną pozycję na rodzimym rynku w Japonii oraz kontynuuje strategiczne inwestycje w segment prestiżowej pielęgnacji skóry i badania oraz rozwój. Jednocześnie ograniczona dywersyfikacja portfela i duża koncentracja geograficzna zwiększają ryzyko dla stabilności spółki.

Obniżenie ratingu podkreśla, jak poważnie na wyniki Shiseido wpływa spowolnienie gospodarcze w Chinach, stagnacja w segmencie travel retail oraz wyzwania związane z realizacją strategii marek. Dla inwestorów i branży to sygnał, że mimo prestiżowego pozycjonowania grupa pozostaje podatna na wahania rynku i będzie musiała oprzeć stabilność przede wszystkim na rynku japońskim oraz efektach restrukturyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 06:52