StoryEditor
Producenci
12.03.2024 15:12

Miraculum utrzymuje przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 4 mln zł

Sławomir Ziemski, prezes Miraculum / mat. prasowe
Firma Miraculum osiągnęła w lutym 4,2 mln zł przychodów. Także w styczniu sprzedaż wyniosła powyżej 4 mln zł. Jednocześnie wysoka baza porównawcza z lutego 2023 r. sprawiła, że w porównaniu rok do roku sprzedaż spadła.

Spółka Miraculum poinformowała, że jej sprzedaż w lutym, tak ja i w styczniu tego roku, przekroczyły 4 mln zł.

Sławomir Ziemski, prezes Miraculum mówi:

Cieszy nas kolejny miesiąc z ponad 4 mln zł sprzedaży. Ten trend chcemy utrzymać i dalej wzmacniać. Systematycznie rozbudowujemy ofertę poszerzając dostępność produktową.

Dodaje, że w tym roku firma wprowadziła do oferty nową serie kosmetyków w segmencie ekonomicznymi pod marką Gracja. Natomiast w marcu na rynku zadebiutuje nowa seria czterech serum do twarzy pod marką Miraculum.

Lutowe przychody Miraculum w wysokości 4,2 mln zł oznaczają jednak spadek wobec roku poprzedniego, kiedy to firma pochwaliła się sprzedażą na kwotę 5,9 mln zł w lutym.

Prezes Miraculum tłumaczy:

Mamy ambitne plany na rok 2024 i optymistycznie patrzymy na dotychczasowe sukcesy. Spadek przychodów rok do roku jest obiektywny, ale wynika z rozliczenia akcji in-out w jednej z sieci dyskontowych w lutym ubiegłego roku. W tym roku również chcemy realizować podobne jednorazowe akcje, ale przede wszystkim budować stałą, powtarzalną sprzedaż we wszystkich kanałach dystrybucji. Dlatego cieszą nas decyzje sieci o stałych listingach naszych produktów m.in. kremu do golenia Lider w całej sieci sklepów Lidl.

Największy udział w sprzedaży w lutym 2024 r. miał nowoczesny kanał dystrybucji (38 proc.), następnie sprzedaż na eksport (28 proc.).

Przy okazji spółka poinformowała, że jej marka perfumeryjna Chopin, została partnerem strategicznym wydarzenia Gala Paderewskiego odbywającego się w Szwajcarii w mieście Morges. Organizatorami wydarzenia jest Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Bernie, Muzeum Paderewskiego oraz miasto Morges.

Miraculum to notowana na GPW polska spółka kosmetyczna. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. Jej obecna działalność koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 12 marek: Miraculum, Prastara, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 12:27
Financial Times: Kering rozpoczyna program restrukturyzacji, by uniezależnić się od Gucci
Edwin Chen via Unsplash

Kering przygotowuje się do jednej z największych reorganizacji w swojej historii. W wewnętrznym memorandum z października prezes Luca de Meo zapowiedział konieczność zmniejszenia zależności od marki Gucci oraz ograniczenia globalnej sieci sklepów. Decyzja wynika z pogarszających się wyników finansowych i potrzeby szybkiego ustabilizowania działalności grupy.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 r. sprzedaż Kering spadła o 12 proc. w ujęciu like-for-like, osiągając 11 mld euro. Jednocześnie rosnące koszty operacyjne oraz intensywne inwestycje obniżyły rentowność i zwiększyły poziom zadłużenia netto. Największym wyzwaniem pozostaje Gucci, które odpowiada za około połowę przychodów grupy oraz dwie trzecie jej zysków, lecz wciąż notuje osłabienie wyników spowodowane nadmierną ekspozycją na rynek chiński oraz zmianami w kierownictwie.

Plan restrukturyzacyjny „ReconKering”, rozpisany na 18 miesięcy, obejmuje przegląd cen i portfela produktów w każdej marce, redukcję wydatków marketingowych, czyszczenie zapasów oraz renegocjacje umów najmu. Ważnym elementem jest także zmniejszenie sieci detalicznej, co ma poprawić efektywność operacyjną i ograniczyć koszty stałe. Kering zamierza dokonać tych zmian w sposób zróżnicowany w zależności od specyfiki każdej marki.

W proces włączono globalne firmy doradcze — Bain & Company oraz Boston Consulting Group — które prowadzą przeglądy strategiczne całego portfela. Jako jedna z pierwszych do głębszej restrukturyzacji wskazywana jest marka Alexander McQueen. Informacja o planowanych działaniach nie pozostała bez wpływu na rynek: kurs akcji Kering spadł o 3,2 proc. po ujawnieniu szczegółów programu.

Na tak szerokie zmiany wpływa presja sprzedażowa, która utrzymuje się mimo wcześniejszych prób odbudowy wzrostu. Rosnące koszty oraz dominujący udział Gucci w wynikach finansowych grupy wymuszają działania mające na celu zrównoważenie portfela marek i zmniejszenie ryzyka operacyjnego. Restrukturyzacja ma przywrócić wszystkie brandy do stabilnego wzrostu i ograniczyć nadmierną koncentrację wyników w jednym segmencie działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 13:30