StoryEditor
Producenci
12.09.2022 00:00

Miraculum zwiększa przychody z eksportu

Od stycznia do sierpnia br. przychody Miraculum z eksportu wzrosły o 75 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. W sierpniu wyniosły 1,6 mln zł, co stanowi wzrost o 218 proc. rok do roku. Miraculum obecnie stara się o pozyskanie nowych kontraktów krajach azjatyckich i planuje wznowienie działalności na Ukrainie.

Spółka Miraculum poinformowała, że rosną jej przychody z eksportu. W sierpniu br. wyniosły 1,4 mln zł i jest to wzrost o 218 proc. rok do roku. Narastająco, od stycznia do końca sierpnia, przychody ze sprzedaży zagranicznej wzrosły o 75 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

– Nasza sprzedaż eksportowa jest coraz bardziej zdywersyfikowana pod względem geograficznym jak i w zakresie asortymentu. Tylko w sierpniu zrealizowaliśmy sprzedaż do klientów z Mołdawii, Palestyny/Izraela, Hiszpanii i wielu innych. W sierpniu dostarczyliśmy też część zamówienia do Arabii Saudyjskiej o wartości ok. 88 tys. USD, którego łączna wartość wynosi 430 tys. USD – skomentował Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.

Kolejne dostawy do Arabii Saudyjskiej zaplanowane są na wrzesień i październik. Na przełomie września i października Miraculum zaprezentuje swoje produkty na targach w Malezji, ponieważ chce pozyskać nowe kontrakty w krajach azjatyckich. Ponadto spółka przygotowuje się do wznowienia działalności na rynku ukraińskim.

W sierpniu Miraculum wypracowało przychody ze sprzedaży netto we wszystkich kanałach na poziomie 3,4 mln zł i jest to o 19 proc. mniej niż rok wcześniej. Ubiegłoroczny wynik był wyższy z powodu akcji sprzedażowej, która miała charakter jednorazowy – wyjaśnia spółka. Od początku roku do końca sierpnia przychody netto Miraculum wyniosły 27,7 mln zł i jest to o 41 procent więcej r/r.

Miraculum to polska spółka kosmetyczna. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. Jej działalność   koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży  kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu. Firma ma w portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio. Miraculum jest notowane na GPW.

Czytaj także: Przychody Miraculum wzrosły o 61 proc. w pierwszym półroczu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 21:47