StoryEditor
Producenci
31.05.2023 00:00

Miya i Sopot łączą siły dla bezpieczeństwa najmłodszych

Miya Cosmetics we współpracy z Miastem Sopot wprowadziła innowacyjne opaski wyposażone w technologię RFID (system identyfikacji radiowej). Jeśli dziecko, które nosi taką opaskę zgubi się, osoba, która je znajdzie, będzie miała możliwość skontaktowania się z rodzicami lub opiekunami, po prostu przykładając swój telefon do opaski. Ta innowacyjna technologia RFID zapewnia większe bezpieczeństwo i łatwość odnalezienia zagubionych dzieci na plaży.

Opaski z nowatorską technologią RFID można bezpłatnie otrzymać w wybranych lokalizacjach na terenie Sopotu, takich jak punkty Informacji Turystycznej, restauracje na plaży, a od połowy czerwca także u ratowników Sopockiego WOPR. Aby skorzystać z opaski, należy ją zakodować (pełna instrukcja znajduje się na stronie internetowej projektu), czyli zarejestrować na swoim numerze telefonu, a następnie założyć na rękę dziecka.

Technologia, na której oparta jest funkcjonalność opaski, opiera się na powszechnie dostępnej technologii NFC (komunikacja bliskiego zasięgu), która jest obecna w większości smartfonów. Dzięki niej możliwe jest realizowanie różnych zadań, takich jak płacenie telefonem zbliżeniowo. Dzięki wykorzystaniu tej technologii, opaski umożliwiają łatwe i szybkie nawiązanie kontaktu z rodzicami lub opiekunami zagubionego dziecka przez każdą osobę, która je znajdzie, wystarczy tylko przyłożyć swój telefon do opaski. To innowacyjne rozwiązanie zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa i ułatwia odnalezienie zagubionych dzieci na terenie Sopotu.
 



Na stronie internetowej projektu czytamy: – Potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa na plaży najmłodszym oraz osobom starszym stała nam się bardzo bliska, kiedy jeden z pomysłodawców projektu sam zetknął się z tym problemem, spotykając zagubione dziecko. Maluch błąkał się przez ponad 3 kilometry szukając rodziców, był zapłakany i zdezorientowany. To właśnie ta sytuacja była dla nas i Miasta Sopot impulsem, by działać tu i teraz i wykorzystać najnowszą technologię, aby każda osoba, która oddaliła się od swoich opiekunów na plaży otrzymała pomoc jak najszybciej. Połączyliśmy siły i z myślą o bezpieczeństwie i trosce o to, co najważniejsze powstał projekt Sopot Bezpieczna Plaża MIYA.

Opaska wyposażona w numer telefonu jest aktywna przez okres 72 godzin, po czym konieczne jest jej ponowne zakodowanie lub wymiana na nową w przypadku uszkodzenia. W pamięci opaski zapisywany jest jedynie (czasowo) numer telefonu rodzica lub opiekuna. Marka MIYA Cosmetics zwraca również uwagę na konieczność edukacji osób, które nie planują samodzielnie korzystać z opaski. Nawet jeśli nie mamy dzieci ani nikogo, kto mógłby z niej skorzystać, warto wiedzieć, jak postępować, gdy napotkamy dziecko noszące taką opaskę. Kluczem jest tu uważność – jeśli mamy wrażenie, że maluch pozostaje bez opieki dorosłego, musimy podjąć działania. Ważne jest, aby reagować w takiej sytuacji i zapewnić bezpieczeństwo dziecku.

– Zaginięcia dzieci na plażach to niestety problem, który powraca każdego lata. Sama pomagałam kiedyś takiemu zagubionemu i zdezorientowanemu maluchowi w odnalezieniu rodziców. Akcja zakończyła się wówczas szczęśliwie, ale z opaską przebiegłaby o wiele szybciej, oszczędzając nerwów dorosłym, a przede wszystkim stresu dziecku – powiedziała Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydentka Sopotu, portalowi Sopot.pl.

Czytaj także: Miya Cosmetics wsparła Fundację Rak‘n‘Roll

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 11:23
Aflofarm ponownie liderem Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w województwie łódzkim
Nagrodę podczas gali Forum Firm Rodzinnych „Forbesa” w Łodzi odebrał Kacper Furman, wnuk Andrzeja Furmana — twórcy firmy.Aflofarm

Aflofarm Farmacja Polska po raz kolejny zdobył pierwsze miejsce w Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w kategorii przedsiębiorstw z przychodami przekraczającymi 100 mln zł w województwie łódzkim. Wyróżnienie to stanowi podsumowanie ponad 35 lat działalności na rzecz farmacji, profilaktyki oraz ochrony zdrowia i życia Polaków.

Firma, założona w Pabianicach przez Andrzeja Furmana, po raz pierwszy zdobyła pierwsze miejsce w tym rankingu sześć lat temu. Obecnie Aflofarm jest prowadzony przez jego synów: Jacka, Wojciecha i Tomasza, kontynuując rozwój organizacji zarówno na rynku krajowym, jak i na ponad 30 zagranicznych rynkach. Przedsiębiorstwo zatrudnia około 1500 osób, co czyni je jednym z największych pracodawców w regionie łódzkim.

W imieniu zarządu nagrodę odebrał Kacper Furman, wnuk założyciela, podkreślając, że Aflofarm wkracza w etap aktywnego udziału trzeciego pokolenia w zarządzaniu firmą. Jak zaznaczył, dorastał wraz z firmą i obserwował jej rozwój, a dziś z entuzjazmem patrzy na możliwości dalszego wzmacniania pozycji przedsiębiorstwa w kolejnych dekadach. To symboliczny moment dla rodzinnego biznesu, który opiera się na ciągłości i międzypokoleniowej współpracy.

W swojej wypowiedzi prezes zarządu Jacek Furman zwrócił uwagę na znaczenie rodzinnego charakteru przedsiębiorstwa. Podkreślił, że Aflofarm to nie tylko biznes, ale środowisko pracy, w którym część zespołu jest związana z firmą od dekad. Zatrudnione są tu całe rodziny, a wielu pracowników zaczynało w Aflofarmie swoją karierę — co wzmacnia kulturę organizacyjną opartą na lojalności, stabilności i wzajemnym szacunku.

Aflofarm angażuje się również w działania społeczne realizowane poprzez Fundację Aflofarm oraz fundację My Kochamy Pabianice. Inicjatywy te obejmują promocję zdrowia, edukację prozdrowotną oraz projekty podnoszące jakość życia mieszkańców Pabianic i okolic. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 11:06