StoryEditor
Producenci
16.01.2020 00:00

Najlepszy Produkt 2020 - Wybór Konsumentów - znamy zwycięzców rankingu!

176 produktów w 58 kategoriach zostało nagrodzonych w 9. edycji ogólnopolskiego badania konsumenckiego NAJLEPSZY PRODUKT 2020 – Wybór Konsumentów®. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 16 stycznia w hotelu Polonia Palace w Warszawie. Badanie przeprowadził renomowany instytut badawczy GfK Polonia na zlecenie Wydawnictwa Gospodarczego, dostawcy kompleksowych rozwiązań biznesowych w branży FMCG.

Celem badania było wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych nowych (lub odświeżonych) produktów FMCG wprowadzonych na rynek w okresie od 1 września 2018 roku do 1 września 2019 roku. Badanie przeprowadził instytut GfK Polonia.

W tym roku o tytuł Najlepszego Produktu zabiegało łącznie 305 artykułów kosmetycznych, spożywczych, chemicznych. Ankietowani przez GfK Polonia konsumenci wybrali 176 produktów w ramach 58 kategorii.

W uroczystości, którą poprowadził prezenter Tomasz Kammel, wzięli udział prezesi zarządu, szefowie marketingu, sprzedaży oraz brand managerowie reprezentujący firmy branży FMCG.

Metodologię konkursu przedstawił Artur Czajka, Strategic Insights Manager z instytutu GfK Polonia. Podkreślił, że blisko 60 proc. konsumentów zwraca uwagę podczas zakupów na oznaczenia na opakowaniach produktów informujące o wyróżnieniu produktu w badaniach konsumenckich, zaś tego typu komunikacja pomaga w podejmowaniu decyzji o wyborze produktów w sklepach. Zaznaczył, że 72 proc. konsumentów deklaruje, że znak Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów® zachęca ich do dokonania zakupu nagrodzonego tym wyróżnieniem produktu.  

Po raz pierwszy w historii badania eksperci GfK Polonia zapytali konsumentów o to, jakie cechy produktu zdecydowały w ich opinii o tym, że jest on najlepszy. Konsumenci uzasadniali swój wybór, wskazując m.in. na dobrą jakość, przystępną cenę w stosunku do jakości, atrakcyjne opakowanie, gramaturę czy polskie pochodzenie produktu.

Znak Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów® można zobaczyć na etykietach wielu produktów dostępnych w szerokiej dystrybucji.

Metodologia

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) z wykorzystaniem GfK Access Panelu. Zastosowano w nim reprezentatywną próbę N=1000 respondentów (losowo-kwotową), uwzględniającą rzeczywistą populację Polaków w wieku 18-65 lat. Głosowali konsumenci, którzy decydują lub istotnie współdecydują o zakupach dla swojego gospodarstwa domowego oraz używają objętych badaniem kategorii produktowych.

Organizator badania

Wydawnictwo Gospodarcze – firma specjalizująca się w dostarczaniu kompleksowych usług dla rozwoju biznesu w branży FMCG – wydawca znanych i cenionych tytułów „Wiadomości Handlowe”, i „Wiadomości Kosmetyczne”, organizator prestiżowych kongresów, jak np.: „Retail & FMCG Congress”, „Forum Branży Kosmetycznej”, „Kongres Słodycze i Przekąski Sweets & Snacks”, „Kongres Mięsny” czy „Kongres Alkohole i Napoje”, właściciel fachowych portali: wiadomocihandlowe.pl oraz wiadomoscikosmetyczne.pl oraz organizator uznanych badań rynkowych, wyłaniających najlepsze nowości i marki rynku FMCG: Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów; Perły Rynku FMCG; Perły Rynku Kosmetycznego; Ulubiona Marka Polaków, a także rankingów wyłaniających najlepsze sklepy i sieci handlowe "Market Roku” i "Drogeria Roku".

Ogólnopolskie tytuły – „Wiadomości Handlowe” i „Wiadomości Kosmetyczne” – zajmują wiodącą pozycję w swoich segmentach, a konferencje m.in.: „Retail & FMCG Congress”, „Forum Branży Kosmetycznej”, „Kongres Mięsny”, „Kongres Słodycze i Przekąski Sweets & Snacks” czy „Kongres Alkohole i Napoje” są źródłem wiedzy oraz miejscem nawiązywania i podtrzymywania cennych relacji biznesowych. Profesjonaliści cenią Wydawnictwo Gospodarcze za wiarygodność, rzetelność oraz wysoki poziom merytoryczny czasopism i konferencji.

Wydawnictwo Gospodarcze jest ponadto organizatorem badań rynkowych wskazujących detalistom i konsumentom najlepsze nowości rynku spożywczego i kosmetycznego. Wśród tego typu projektów znajdują się: Perły Rynku FMCG, „Perły Rynku Kosmetycznego”, Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów oraz Ulubiona Marka Polaków.

Wydawnictwo Gospodarcze jest także właścicielem portali branżowych wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl. W serwisach działających w formule B2B można znaleźć bogatą kolekcję treści o zróżnicowanym charakterze – od informacji typowo newsowych, poprzez analizy i raporty aż po teksty poradnikowo‑edukacyjne – których wspólnym mianownikiem jest wspomaganie rozwoju biznesu. W gronie czytelników serwisów internetowych są osoby związane bezpośrednio z branżą handlową na każdym jej szczeblu, ale również producenci i przetwórcy żywności, kosmetyków, chemii gospodarczej, dostawcy usług dla firm, analitycy rynkowi, ekonomiści i inni eksperci.

Realizator badania

Instytut GfK jest zaufanym źródłem rzetelnych informacji o rynku i konsumentach. Umożliwia podejmowanie trafnych decyzji. Łączy pasję badawczą 13 000 ekspertów. Ma ponad 80 lat doświadczeń w analizowaniu i interpretowaniu danych. Dostarcza analiz, zarówno na poziomie globalnym, jak i rynków lokalnych, w ponad 100 krajach. Dzięki stosowaniu innowacyjnych rozwiązań łączących technologię i naukę zmienia „big data” w „smart data”, zwiększając przewagę konkurencyjną swoich klientów i jednocześnie wzbogacając doświadczenia i decyzje konsumentów.

LAUREACI BADANIA NAJLEPSZY PRODUKT 2020 – WYBÓR KONSUMENTÓW W KATEGORIACH KOSMETYCZNYCH

KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE DO TWARZY DLA KOBIET
Złoto: Linia Bielenda Japan Lift, Bielenda
Srebro: Linia Yoskine Okinawa Green Caviar, Dax Cosmetics
Brąz: Linia Delia Cosmetics Botanical Flow, Delia Cosmetics

KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE DO TWARZY – SKONCENTROWANE FORMUŁY
Złoto: Bioliq PRO: intensywne serum nawilżające i serum pod oczy, Aflofarm Farmacja Polska
Srebro: Żel rozpuszczający naskórek z witaminą C SunewMed+, SunewMed+
Brąz: Wygładzające i nawilżające sera do twarzy Marion Love Holo, Marion

MASECZKI PIELĘGNACYJNE DO TWARZY
Złoto: Maseczki do twarzy Herbal Care, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona
Srebro: Prebiotyczne maseczki Bielenda Smoothie Mask, Bielenda
Brąz: Linia masek Mediheal Circle Point, Eurus

PRODUKTY I AKCESORIA DO PIELĘGNACJI JAMY USTNEJ
Złoto: Wielofunkcyjna pasta do zębów z olejkiem konopnym Ecodenta, ELEVITA Poland
Srebro: Naturalna wybielająca czarna pasta do zębów Natura Siberica Polar Night, Eurus
Brąz: Szczoteczka soniczna do zębów z lampą UV ION-Sei, Beauty Planet

KOSMETYKI DLA MĘŻCZYZN
Złoto: Linia antyperspirantów STR8 w sprayu, w sztyfcie oraz w kulce, Sarantis Polska
Srebro: Linia AA Men: Smooth face serum, matt face spray i BB face cream, Oceanic
Brąz: Linia do pielęgnacji stóp Nivelazione For Men, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

WODY TOALETOWE I PERFUMOWANE MĘSKIE
Złoto: Woda toaletowa Bi-Es XX Black Pour Homme, Uroda Polska
Srebro: Woda perfumowana Chatler Veron Hero Fire, Chatler Parfume
Brąz: Woda perfumowana Chatler Good Men, Chatler Parfume

KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI CIAŁA
Złoto: Linia kosmetyków do ciała Bielenda Exotic Paradise, Bielenda
Srebro: Linia Jantar DNA Repair – kremy do ciała i kremy do rąk, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona
Brąz: Masło, balsam i peeling Flora Siberica, Eurus

WODY TOALETOWE I PERFUMOWANE DAMSKIE
Złoto: Linia wód perfumowanych Bi-Es Vegan Collection, Uroda Polska
Srebro: Woda perfumowana JFenzi YES Women, JFENZI Perfume Professional
Brąz: Linia wód perfumowanych Bi-es Ready to Wear, Uroda Polska

KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI WŁOSÓW
Złoto: Linia do pielęgnacji włosów Flora Siberica: szampony, odżywki i maski, Eurus
Srebro: Linia do pielęgnacji włosów Marion Ejoy Coco, Marion
Brąz: Szampony, odżywki i maski Tuva Siberica, Eurus

TUSZE I ODŻYWKI DO RZĘS
Złoto: Wodoodporny tusz do rzęs Bell Hypoallergenic Amazing Lash Mascara, Bell
Srebro: Tusz do rzęs Oriflame The One Tremendous Big Volume, Oriflame
Brąz: Modelujący tusz do rzęs Neo Make Up Model Me!, Cosmo Group

BAZY, FLUIDY, PUDRY I KREMY BB
Złoto: Linia Bell Hypoallergenic Dermatologist ApprovedL Perfectionist Powder, Fresh Mat Pocket Powder, Full Cover Foundation, Bell
Srebro: Wypiekany puder do twarzy Golden Rose Nude Look, Golden Rose
Brąz: Baza matująco-wygładzająca Neo Make Up Matte Perfecting Primer, Cosmo Group

PRODUKTY I AKCESORIA DO KONTUROWANIA TWARZY
Złoto: Linia rozświetlaczy Bell Hypoallergenic Dermatologist Approved: Fresh Glow Powder, Liquid Glow Highlighter, Bell
Srebro: Linia profesjonalnych pędzli do makijażu Auri, Inter-Vion
Brąz: Paleta do konturowania Hean Shape & Glow, Hean Fabryka Kosmetyków

KOSMETYKI DO UST
Złoto: Sztyft do pielęgnacji ust Carmex Pineapple Mint, Bachleda Grupa Inwestycyjna
Srebro: Hypoalergiczna nawilżająca pomadka do ust Bell Hypoallergenic, Bell
Brąz: Linia pomadek w płynie Neo Make Up Creamy Matte Lip Colour, Cosmo Group

LAKIERY HYBRYDOWE
Złoto: Linia baz proteinowych NeoNail Cover Base Protein, Cosmo Group
Srebro: Linia lakierów hybrydowych Indigo Lipstick 3.0, Indigo
Brąz: Baza pod lakier hybrydowy NeoNail Base 6 in 1 Silk Protein, Cosmo Group

KOSMETYKI W TRENDZIE EKO
Złoto: Linia żeli pod prysznic Flora Siberica, Eurus
Srebro: Linia do mycia ciała i włosów Tuva Siberica, Eurus
Brąz: Linia kosmetyków odświeżających Oriflame Love Nature z organicznym aloesem i wodą kokosową, Oriflame

KOSMETYCZNA INNOWACJA ROKU
Złoto: Linia kosmetyków Polka Len, Oceanic
Srebro: Linia kosmetyków Polka Bursztyn, Oceanic
Brąz: Baza pod lakier hybrydowy NeoNail Base 6 in 1 Silk Protein, Cosmo Group

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 18:32