StoryEditor
Producenci
14.10.2020 00:00

Najważniejsze nagrody polskiego handlu wręczone! Poznaj laureatów konkursów Drogeria Roku i Market Roku 2020 oraz Retail Busines

Nagrody Retail Business Awards, przyznawane wspólnie przez Business Centre Club i Wydawnictwo Gospodarcze oraz nagrody w konkursie Drogeria Roku i Market Roku trafiły do laureatów. 12 października br. najbardziej zasłużeni dla polskiego handlu odebrali statuetki.

- W sposób szczególny chciałbym powitać wszystkich finalistów i laureatów naszych plebiscytów, którzy będą się dziś pojawiać na tej scenie. Dzisiejsza gala to jest przede wszystkim Państwa święto! – podkreślił Grzegorz Szafraniec, dyrektor wydawniczy Wydawnictwa Gospodarczego i redaktor naczelny Wiadomości Handlowych.

Iwona Szwan, dyrektor generalna Wydawnictwa Gospodarczego powiedziała, że nagrody Retail Business Awards powstały, aby budować wizerunku sektora handlu adekwatny do ważnego wkładu, jaki od lat wnosi on w rozwój polskiej gospodarki i jej innowacyjności. - Wyróżnienia mają także podkreślić zaangażowanie przedsiębiorstw handlowych w kreowanie dobrych praktyk i wysokich standardów biznesowych w obszarze rynku pracy i społecznej odpowiedzialności biznesu – mówiła podczas gali Iwona Szwan. 

Inicjatywa powstała przy współpracy z Business Centre Club. Statuetkami zostały nagrodzone firmy i ich menadżerowie za realnie podejmowane działania, które kreują rzeczywistą wartość dla partnerów biznesowych, dostawców, pracowników, lokalnych społeczności i konsumentów, a także gospodarki i środowiska. Wskazując laureatów poprzez ich przykłady Wydawnictwo Gospodarcze chce promować wartości, bez których niemożliwe jest budowanie zdrowego, efektywnego i zrównoważonego środowiska, przyjaznego nie tylko dla przedsiębiorców i ich partnerów, ale także dla konsumentów.

Oto laureaci Retail Business Awards:

Osobowość Handlu - Luis Amaral, Prezes Zarządu Grupy Eurocash
Inwestor Roku - Jeronimo Martins Polska
Architekt Rynku - Lidl Polska
Kreator Trendów Rynkowych - Żabka Polska
Sukces Rynkowy - Allegro
Lider Transformacji - Grupa Eurocash i Polomarket
Motor E-Gospodarki - Super-Pharm
Innowator Rynkowy - DOZ – właściciel aptek Dbam o Zdrowie!
Anioł Biznesu - Grupa Kapitałowa Specjał
Odpowiedzialny Biznes - Kaufland Polska Markety
Wizjoner Handlu 2020 - Michel-Edouard Leclerc

Jury wybrało również laureatów konkursów Drogerie Roku i Market Roku. Poznajmy wyłonionych spośród 33 finalistów.

Laureaci konkursu Drogeria Roku 2020: 

Kategoria: Najlepsza polska sieć drogeryjna

Drogerie Jasmin, drogeria w Mosinie, Galeria Familijna, ul. Nektarowa

Kategoria: Najlepsza zagraniczna sieć drogeryjna

Rossmann, drogeria w Łodzi, CH Manufaktura, ul. Karskiego

Kategoria: Najlepsza franczyzowa sieć drogeryjna

Drogerie Laboo, drogeria w Siedlcach, Galeria Siedlce, ul. Piłsudskiego

Laureaci konkursu Market Roku 2020: 

Nazwa kategorii: Najlepsza polska sieć handlowa –  sklep Topaz, Sokołów Podlaski, ul. Węgrowska
Wyróżnieni: sklep Chorten, Krupniki, ul. Kruszewska i sklep Delikatesy Centrum, Bobowa ul. Grunwaldzka
Nazwa kategorii: Najlepsza zagraniczna sieć handlowa – sklep Lidl, Zakopane ul. Zborowskiego
Wyróżnieni: sklep Biedronka, Warszawa, ul. Modlińska i sklep Netto, Szczecin, ul. Metalowa
Nazwa kategorii: Najlepsza franczyzowa sieć handlowa – sklep Delikatesy Centrum, Koszyce, Tarnowska
Wyróżnieni: sklep Intermarche, Pabianice, ul. Myśliwska i sklep Żabka, Warszawa, ul. Hoża
Nazwa kategorii: Najlepsza spółdzielcza sieć handlowa – sklep Mieszko – Społem Kielce, Kielce, ul. Zagnańska
Wyróżnieni: sklep Lux Arenda – sklep Społem Biała Podlaska, Biała Podlaska, ul. Piłsudskiego i  sklep Floris „S” – Społem Bochnia, Bochnia, Plac Piłsudskiego
 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.12.2025 15:32
Velvet Care uruchamia nową maszynę papierniczą i zwiększa moce produkcyjne o ponad 40 proc.
W czwartek 18 grudnia 2025 roku w kluczewskiej fabryce Velvet CARE została uruchomiona kolejna supernowoczesna maszyna papiernicza.Velvet Care

W czwartek 18 grudnia 2025 roku w fabryce w Kluczach należącej do Velvet Care uruchomiono nową maszynę papierniczą, co istotnie zwiększyło potencjał produkcyjny zakładu. Dzięki tej inwestycji moce wytwórcze fabryki wzrosły o ponad 40 proc. Obecnie zakład w Kluczach dysponuje czterema wysoko wydajnymi maszynami do produkcji bibułki, które łącznie są w stanie wytwarzać ponad 210 tys. ton surowca rocznie.

Nowa maszyna papiernicza ma szerokość 5,6 metra i wykorzystuje technologię shoe press. Została wyprodukowana przez szwedzką firmę Valmet, jednego z wiodących światowych dostawców technologii dla przemysłu papierniczego. Budowa obiektu oraz instalacja urządzenia były realizowane przy udziale firmy ENKI, a sam projekt nadzorował inwestor. Do wzniesienia konstrukcji zużyto 1 320 ton stali oraz ponad 15 tys. m³ betonu. 

Z punktu widzenia parametrów operacyjnych maszyna umożliwia nawinięcie na jeden tambor – o wadze 4,5 tony – nawet 120 km bibułki. Produkowany surowiec trafia następnie do wydziału przetwórstwa, gdzie powstają papiery toaletowe, ręczniki papierowe oraz chusteczki higieniczne, zarówno suche, jak i nawilżane. Skala produkcji plasuje kluczewski zakład wśród największych i najbardziej nowoczesnych producentów papierowych wyrobów higienicznych w Europie. 

Inwestycja została zrealizowana w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego, przy współudziale konsorcjum instytucji finansowych. Nowa linia spełnia wysokie normy środowiskowe i jakościowe, zapewniając wysoką produktywność przy relatywnie niskim zużyciu energii elektrycznej, gazu i wody. Według spółki zastosowana technologia należy obecnie do najbardziej zaawansowanych, sprawdzonych operacyjnie rozwiązań dostępnych na rynku. 

Velvet Care sprzedaje swoje wyroby w Polsce oraz na około 30 rynkach zagranicznych i zatrudnia łącznie ponad 1 270 osób w Polsce i Czechach. Od marca 2024 roku większościowym udziałowcem spółki jest Partners Group. W ostatnich latach grupa konsekwentnie rozwija się poprzez przejęcia oraz nowe inwestycje – w 2025 roku dołączyły do niej m.in. spółki Private Label Tissue i Italian Paper, a w czerwcu tego samego roku powołano Velvet West, odpowiedzialną za rozwój działalności w zachodniej Polsce i na rynku niemieckim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. grudzień 2025 04:35