StoryEditor
Producenci
08.06.2018 00:00

Natura Siberica rusza z konkursem konsumenckim

Marka Natura Siberica organizuje największy w swojej historii konkurs konsumencki.  Jest to kolejny etap akcji #OddajeSieNaturze.  Schemat jest prosty – by wygrać weekend w luksusowym SPA wystarczy opublikować na Instagramie zdjęcie z ulubionym kosmetykiem marki Natura Siberica.

Marka Natura Siberica przygotowała  3 podwójne zaproszenia na weekend w luksusowym SPA - Głęboczek Vine Resort & SPA, który otrzymał wyróżnienie Travellers’ Choice 2018 od Tripadvisor i znajduje się w gronie najlepszych hoteli w Polsce.  Kolejnych 1000 osób otrzyma w nagrodę naturalny, certyfikowany, oczyszczający fluid do twarzy Natura Siberica. 

Zadanie konkursowe opiera się na prostym schemacie: do 30 czerwca 2018 roku należy opublikować na Instagramie zdjęcie ze swoim ulubionym kosmetykiem Natura Siberica i oznaczyć je hashtagiem #oddajesienaturze.

Konkurs jest kolejnym etapem akcji #OddajeSieNaturze. Jest to wielokanałowa kampania marki Natura Siberica, która ma na celu promowanie świadomych wyborów kobiet w kwestii dbania o siebie i swoje ciało. Kampanię rozpoczęła akcja teaserowa, podczas której Paulina Krupińska, Kamila Szczawińska i Karolina Malinowska pojawiły się na swoich profilach instagramowych z kartką opatrzoną tajemniczym hashtagiem #OddajeSieNaturze. Równolegle podobne posty opublikowała grupa wybranych blogerek. Po kilku dniach nastąpiło odsłonięcie kart. W ramach akcji powstał dedykowany landing page oraz profile w mediach społecznościowych. Równolegle prowadzone są działania media relations oraz reklamowe. Kampania potrwa do końca czerwca.

Promocję konkursu marka Natura Siberica opiera głównie na własnych kanałach komunikacji – Instagramie i Facebooku, na współpracy z gwiazdami i influencerkami. Silnym wsparciem będą kampanie GDN w sieci reklamowej Google, Programmatic oraz GSP. Akcja skierowana jest do kobiet w wieku 18-54 lat.

Natura Siberica to marka kosmetyków organicznych produkowanych w Unii Europejskiej z naturalnych składników roślinnych pochodzących z Syberii. Formuła produktów oparta jest na starannie wyselekcjonowanych i przygotowanych ekstraktach organicznych i rezygnacji z substancji syntetycznych – silikonów, parabenów, barwników chemicznych, produktów przerobu ropy naftowej, BHT – BHA oraz mineralnych olejów. Rośliny syberyjskie wykorzystywane do produkcji kosmetyków Natura Siberica hodowane są na certyfikowanych farmach (UE 834/07).  Posiadają również certyfikaty głównych europejskich stowarzyszeń ekologicznych: ICEA (Włochy), Ecocert (Francja), BDIH (Niemcy) i Soil Association (Anglia).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2025 10:21
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue za 48,7 mld dolarów – powstaje globalny Lewiatan beauty
Ten mariaż stworzy jedną z największych biznesowych grup na świecie.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent m.in. marek Huggies i Kleenex, ogłosił przejęcie spółki Kenvue Inc., należącej do segmentu zdrowia konsumenckiego, w transakcji gotówkowo-akcyjnej o wartości około 48,7 mld dolarów. Fuzja połączy dwóch światowych liderów w dziedzinie higieny osobistej i produktów zdrowotnych, tworząc jedną z największych grup w branży, z portfelem obejmującym 10 marek o rocznych przychodach przekraczających miliard dolarów.

Zgodnie z warunkami porozumienia, jednogłośnie zatwierdzonego przez rady nadzorcze obu firm, akcjonariusze Kenvue otrzymają 3,50 dolara w gotówce oraz 0,14625 akcji Kimberly-Clark za każdą posiadaną akcję Kenvue, co odpowiada łącznej wycenie 21,01 dolara za akcję. Po połączeniu nowy podmiot ma generować 32 mld dolarów rocznych przychodów oraz 7 mld dolarów skorygowanego EBITDA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Kimberly-Clark szacuje, że fuzja przyniesie 2,1 mld dolarów rocznych synergii operacyjnych, z czego 1,9 mld dolarów pochodzić ma z oszczędności kosztowych, a 500 mln dolarów z dodatkowych przychodów. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Kimberly-Clark będą posiadać 54 proc. udziałów, a akcjonariusze Kenvue 46 proc. w nowym, zintegrowanym koncernie.

Nowa struktura połączy doświadczenie Kimberly-Clark w segmencie dóbr higieny osobistej z naukowo opracowanym portfolio Kenvue w zakresie zdrowia konsumenckiego, obejmującym takie marki jak Neutrogena, Tylenol i Aveeno. Siedziba główna pozostanie w Irving w Teksasie, natomiast Kenvue zachowa znaczącą obecność operacyjną, w tym zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne.

Przejęcie ma wzmocnić strategiczne przesunięcie Kimberly-Clark w kierunku kategorii o wyższej marży i szybszym wzroście, integrując kompetencje w zakresie innowacji, marketingu i R&D. Połączenie potencjału obu firm pozwoli stworzyć jednego z największych światowych graczy na rynku zdrowia i pielęgnacji osobistej, o silnej pozycji konkurencyjnej zarówno w Ameryce Północnej, jak i na kluczowych rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 15:36