W pierwszym etapie Naturativ do aptek wprowadził naturalne linie produktów do hipoalergicznej pielęgnacji ciała, wyspecjalizowane kosmetyki odpowiadające na różne potrzeby cery oraz kosmetyki dla dzieci, możliwe do stosowania od pierwszych dni życia. Firma planuje już poszerzenie swojej oferty zgodnie ze wzrastającymi potrzebami klientów aptek. W realizacji są też wejścia do kolejnych placówek aptecznych w całej Polsce.
Naturativ oferuje wegańskie, hipoalergiczne kosmetyki. W produkcji stosuje blisko 300 naturalnych składników, wszystkie pochodzą z certyfikowanych, sprawdzonych źródeł. – Mamy w ofercie m.in. linię kosmetyków przeznaczoną dla dzieci oraz linię hipoalergiczną do kompleksowej pielęgnacji ciała. Apteki są więc naturalnym kanałem dystrybucji naszych produktów. Wiemy, że osoby świadome, które czytają etykiety, selektywnie podchodzą do wyboru kosmetyków pielęgnacyjnych, często podejmują decyzję o zakupie danego kosmetyku właśnie w aptekach. Bo to kanał, który budzi ich zaufanie. Wychodzimy więc naprzeciw potrzebom naszych potencjalnych klientów – informuje Magda Hajduk, prezes firmy.
Kosmetyki naturalne to obecnie najszybciej rozwijający się segment rynku kosmetycznego. Według szacunków BZ WBK polska branża kosmetyczna będzie rosła w tempie 4-5 proc. rocznie pod względem wartościowym do 2020 roku. Podczas gdy, jak wynika z danych Allied Market Research, globalnie segment kosmetyków naturalnych ma rosnąć ok 9,8 proc. rocznie w latach 2014-2020. Według danych z Organic Monitor z 2016 roku to właśnie wzrost świadomości konsumentów odpowiada za pierwszy zakup organicznego bądź naturalnego kosmetyku (31 proc. wskazań). Główne trendy konsumenckie związane z kosmetykami naturalnymi, jakie podaje Organic Monitor to także troska o ich chemiczny skład, naturalne przenikanie slow life od żywności po produkty do pielęgnacji urody, a także wzrost etycznego konsumpcjonizmu.