StoryEditor
Producenci
30.11.2017 00:00

Nesperta chce rozszerzyć grono użykowniczek hybryd: Hi Hybrid – młodsza siostra Semilaka

Firma Nesperta zaprezentowała nowa markę lakierów hybrydowych. Od jej flagowego brandu, którym jest Semilac, Hi Hybrid różni się m.in. grupą docelową, ceną i dostępnością produktów. Lakiery przeznaczone są dla młodych dziewczyn, które same chcą sobie robić manicure hybrydowy w domu, lubią eksperymenty, częste zmiany, a w doborze kosmetyków istotna jest dla nich cena.

Hybrydowe lakiery do paznokci Hi Hybrid są przeznaczone dla młodych dziewczyn w wieku 16-25 lat. – Radosnych, autentycznych, pewnych siebie, z pasją i poczuciem humoru – wyjaśniała podczas ich premiery Paulina Piątek, PR manager Nesperta.

Młodą markę od swojej starszej  siostry – profesjonalnych lakierów hybrydowych Semilac –  odróżnia nie tylko grupa docelowa. Lakiery Hi Hybrid są przeznaczone do odważnych eksperymentów w domu (w odróżnieniu od lakierów Semilac, które w swoim założeniu stworzone zostały do wykonywania perfekcyjnego manicure’u w salonie kosmetycznym). Są łatwiejsze w stosowaniu, mają mniejszą pojemność i bardziej przystępna cenę. Mają być także szeroko dostępne – w e-sklepie oraz w licznych drogeriach.

Manicure hybrydowy staje się coraz bardziej popularny. – Już co czwarta Polka używa lakieru hybrydowego. A rok wcześniej było to zaledwie 9 proc. Dzięki naszej propozycji dynamika wzrostu może jeszcze bardziej przyspieszyć, bowiem tworząc nowa markę zidentyfikowaliśmy bariery, które powodowały, że część kobiet – głównie tych najmłodszych – nie była zainteresowana tego typu manicure’m – mówi Krzysztof Gamański, brand manager Hi Hybrid. Według jego słów te najważniejsze bariery to cena wykonania usługi w salonie, skomplikowane stosowanie (aplikacja i zdejmowanie), a także trwałość (dla młodych osób lubiących zmiany trzy tygodnie z jednym kolorem na paznokciach nie jest zaletą).

Lakiery Hi Hybrid są przeznaczone do stosowania w domu, a komunikacja marki stawia na rytuał stylizacji paznokci podczas wieczoru z przyjaciółkami. Na stronie marki oraz w kanałach w mediach społecznościowych prezentowane są tutoriale wyjaśniające jak zrobić manicure hybrydowy i pokazujące, że nie musi się on kojarzyć się z drogimi, skomplikowanymi i niedostępnymi narzędziami. Starter Hi Hybrid, w którym oferowane są niezbędne akcesoria wraz lampą UV/LED oraz jednym lakierem w kolorze intensywnej czerwieni kosztuje 169,99 zł. Pojedyncze lakiery o pojemności 5 ml to koszt 19,99 zł. Oferowane są w czterech seriach kolorystycznych – Party, Sport, Travel oraz Date. Każda zawiera po 12 odcieni – od stonowanych barw natury i pasteli po odważne brokaty i neony.

Hasłem nowych lakierów jest: Say hi to hybrid! W sprzedaży dostępne są od początku grudnia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 15:04