StoryEditor
Producenci
10.10.2022 00:00

NIELSEN: 80 proc. użytkowników mediów społecznościowych w Azji chętniej kupi produkt polecany przez influencera

Globalne marki planują zwiększyć swoje wydatki na media społecznościowe o 53 proc. w przyszłym roku i będzie to największy wzrost wśród wszystkich kanałów reklamowych. 64 proc. z nich twierdzi bowiem, że jest to najskuteczniejszy sposób na ulokowanie budżetu przeznaczonego na promocję. Powiązanie sprzedaży z influencer marketingiem najbardziej widoczne jest w Azji. Spostrzeżenia dotyczące tego rynku opublikował właśnie Nielsen.

Influencerzy w coraz większym stopniu wpływają na zachowania zakupowe swoich obserwatorów. Nic wiec dziwnego, że marki są coraz bardziej zainteresowane współpracą z twórcami w mediach społecznościowych. Nielsen opublikował nowe spostrzeżenia dotyczące Azji oparte na badaniu przeprowadzonym we współpracy z Rakuten Insight Global, analizując 6 tys. odpowiedzi respondentów z 12 azjatyckich rynków. 

Wynika z nich, że 80  proc. użytkowników mediów społecznościowych w Azji, którzy śledzą wpływowe osoby w mediach społecznościowych, jest bardziej i znacznie bardziej skłonnych do kupowania produktów, gdy są polecane przez inflencerów.

Analitycy Nielsena zwracają jednak uwagę, że na każdym z azjatyckich rynków marki powinny mieć inną strategię. Najbardziej wpływowi na oddziaływanie influencerów są bowiem użytkownicy mediów społecznościowych w Indonezji (61 proc.), Indiach (60 proc.) i Filipinach (60 proc.). Dla porównania, zakupy produktów polecanych przez influencerów wydają się najmniej prawdopodobne w Hongkongu i Japonii (po 16 proc.).

W dodatku każda grupa docelowa na każdym rynku zachowuje się inaczej. W Chinach i Tajwanie użytkownicy mediów społecznościowych chętnie rozdają „lajki”. Natomiast w Indiach, Tajlandii i Wietnamie przywiązują się wagę do wiarygodności i autentyczności przekazu. Nielsen radzi więc na tych rynkach angażować się we współpracę z influencerami, którzy specjalizują się w danej tematyce.

Analitycy firmy badawczej zwracają też uwagę, by w kampaniach w mediach społecznościowych nie zaniedbywać starszych grup wiekowych. Na Filipinach, w Chinach, w Indiach i Korei Południowej istnieje znaczna liczba osób obserwujących influencerów w grupie wiekowej 50+. Tacy dojrzali obserwujący mogą być tak samo podatni na ich wpływ, jak młodsi, którzy masowo klikają „Lubię to” i udostępnią posty.

Raport Nielsena wykazał, że osoby w średnim wieku najbardziej angażują się w posty w mediach społecznościowych poprzez komentowanie, publikowanie i udostępnianie. Dlatego interaktywna kampania może działać lepiej wśród tej grupy docelowej.

Recenzje produktów to najbardziej atrakcyjny rodzaj treści markowych na rynkach azjatyckich, z wyjątkiem osób obserwujących influencerów w Chinach, którzy preferują prezentacje produktów. Angażowanie influencerów, którzy uczciwie ocenią produkt, odbije się szerokim echem w większości krajów Azji. Jednak marki, które chcą wyróżnić się na zatłoczonym chińskim rynku konsumenckim, mogą rozważyć współpracę z influencerami w celu stworzenia oryginalnych i pomysłowych prezentacji produktów.

– Rynki w Azji są bardzo rozwojowe nie tylko pod względem rosnącej liczby influencerów, ale także pod względem liczby obserwujących w różnych grupach wiekowych. W tym bardzo dynamicznym krajobrazie marki muszą dobrze wychwytywać zmieniające się trendy rynkowe. Influencerzy mogą być potężnym narzędziem zwiększania świadomości marki pod warunkiem właściwego doboru osoby, treści i rodzaju zaangażowania – uważa Arnaud Frade, dyrektor ds. rozwoju komercyjnego, Nielsen APAC.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.05.2024 15:24
Augustinus Bader wchodzi we współpracę z Sofią Coppolą
Augustinus Bader
Augustinus Bader nawiązał współpracę z reżyserką filmową Sofią Coppolą, aby wprowadzić na rynek linię barwionych balsamów do ust, stanowiącą pierwsze przedsięwzięcie marki w dziedzinie produktów do koloryzacji ust. Tinted Balm, jak nazwano gamę, jest dostępny w trzech odcieniach.

Według informacji opublikowanych przez WWD, odcień 1, głęboki róż, ma być inspirowany wycofaną z produkcji szminką, dawną ulubienicą Coppoli. Odcień 2 to ciepły koral, a 3 - odcień śliwkowy. Augustinus Bader od dawna współpracuje także z Victoria Beckham Beauty w zakresie pielęgnacji skóry – ich wspólne przedsięwzięcie obejmuje serum i dwa kremy nawilżające, z których jeden zawiera pigment. Nowe balsamy do ust to kolejny krok marki w stronę kosmetyki kolorowej.

Współpraca z popularnymi nazwiskami również „przyciąga do marki nowych ludzi i zawsze miło jest podzielić się czymś ze swoimi społecznościami” – powiedział Charles Rosier, dyrektor generalny i współzałożyciel marki Augustinus Bader, portalowi WWD.

Augustinus Bader to marka luksusowych kosmetyków, której założycielem jest niemiecki naukowiec i profesor Augustinus Bader. Marka specjalizuje się w opracowywaniu innowacyjnych produktów do pielęgnacji skóry, opartych na zaawansowanych badaniach nad regeneracją komórek. Jej flagowe produkty zawierają technologię TFC8®, która wspiera naturalne procesy naprawcze skóry, dostarczając jej niezbędnych składników odżywczych.

Sofia Coppola to uznana amerykańska reżyserka, scenarzystka i producentka filmowa. Urodziła się 14 maja 1971 roku i jest córką legendarnego reżysera Francisa Forda Coppoli. Sofia Coppola zdobyła uznanie za swoje subtelne i artystyczne podejście do filmowania, które widoczne jest w jej charakterystycznym stylu narracji i estetyki wizualnej. Jej debiutancki film, „Przekleństwa niewinności” (1999), zapewnił jej uznanie krytyków, a kolejny, „Między słowami” (2003), przyniósł jej Oscara za najlepszy scenariusz oryginalny. Jej filmy często badają tematy samotności, tożsamości i relacji międzyludzkich w kontekście współczesnego społeczeństwa.

Czytaj także: Dom mody Celine wkracza na rynek kosmetyczny z linią makijażową

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.05.2024 14:29
Greenpeace oprotestowało doroczne walne zgromadzenie Unilever
Organizacja proekologiczna Greenpeace oprotestowała spotkanie walne Unilevera w Londynie.Greenpeace
Greenpeace UK znacznie nasiliło swoją kampanię przeciwko Unileverowi, wycelowaną w politykę konglomeratu dotyczącą wykorzystania tworzyw sztucznych. Podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które odbyło się w hotelu Hilton London Bankside, dramatyczna demonstracja grupy proekologicznej zbiegła się z publikacją nowych danych sondażowych wskazujących na szerokie poparcie dla Unilever w walce z zanieczyszczeniem tworzywami sztucznymi.

Gdy rozpoczęło się walne zgromadzenie Unilevera, aktywiści Greenpeace przerwali wydarzenie, używając armaty konfetti, która obsypała salę czarnymi papierowymi gołąbkami, co symbolizowało 140 000 sygnatariuszy listu otwartego wzywającego markę Dove należącą do Unilever do wyeliminowania jednorazowego plastiku. Ta surowa grafika stanowiła odmianę tradycyjnego logo Dove, przedstawiając czarnego ptaka wyglądającego na zmarłego. Aktywiści odsłonili także baner z napisem „Dove Ditch Plastic” i wyrazili żądanie, aby Unilever porzucił plastikowe opakowania, co doprowadziło do ich usunięcia przez ochronę.

Walne zgromadzenie spotkało się z dodatkowymi naciskami ze strony różnych grup w związku z twierdzeniami i wpływem Unilever na środowisko. Friends of the Earth Indonezja i społeczność Sulawesi podniosły kwestie dotyczące destrukcyjnych konsekwencji stosowania oleju palmowego przez firmę Unilever. Tymczasem 100 holenderskich działaczy młodzieżowych nalegało na znaczną redukcję gazów cieplarnianych zgodnie z paryskim porozumieniem klimatycznym.

Sondaż przeprowadzony przez Censuswide dla Greenpeace w 19 krajach wykazał, że 63 proc. respondentów czuło się bardziej negatywnie wobec firmy, gdy dowiedziało się, że jest największym producentem plastikowych saszetek na świecie, 65 proc. stwierdziło, że zaczęło unikać produktów Unilever, gdy dowiedziało się, że firma znalazła się wśród pięciu największych zaśmiecaczy środowiska tworzywami sztucznymi i że jest największym producentem plastikowych saszetek na świecie. 78 proc. zgodziło się, że będzie wspierać wysiłki Unilever w zaprzestaniu stosowania jednorazowych tworzyw sztucznych, a 80 proc. stwierdziło, że będzie wspierać Unilever w oferowaniu opakowań wielokrotnego użytku.

Czytaj także: Unilever zapłaci 2 miliony dolarów za ugodę w sprawie benzenu w aerozolach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. maj 2024 02:15