StoryEditor
Producenci
15.12.2023 10:48

Niemiecka fabryka Global Cosmed rozszerza produkcję o kosmetyki

Grupa Kapitałowa Global Cosmed dąży do zbudowania silnej pozycji swoich produktów kosmetycznych pod markami Apart oraz Bobini na rynku niemieckim. W związku z tym zarząd zdecydował o rozszerzeniu portfolio produkowanego w fabryce w Stadtilm (specjalizującego się w chemii domowej) o kosmetyki myjące do ciała i włosów. Pozwoli to również na poszerzenie oferty produktów kosmetycznych produkowanych pod markami sieci handlowych.

Firma Global Cosmed zakończyła 2023 rok pozytywnym wynikiem audytu potwierdzającym zdolności do produkcji mydeł w płynie, żeli i szamponów w fabryce Stadtilm w Niemczech. Zakład do tej pory specjalizował się w produkcji artykułów chemii domowej.  

image

Magdalena Miele, prezeska Global Cosmed

mat. prasowe Global Cosmed
Magdalena Miele, prezeska Global Cosmed komentuje:

"To tegoroczna przysłowiowa „kropka nad i” w procesie optymalizacji produkcji w Grupie. Po rozbudowie i modernizacji parku maszynowego, relaunch naszych marek: Bobini, Kret, Apart, Sofin oraz optymalizacja naszych struktur zarządczych to kolejny zakończony sukcesem proces płynący z długoterminowej strategii firmy. Gratulujemy całemu zespołowi – połączone siły, doświadczenie, zaangażowanie pracowników z Polski i z Niemiec przynosi rewelacyjne rezultaty. To ogromny powód do dumy".

Przeprowadzony przez firmę TÜV SÜD audyt potwierdził, że niemiecka fabryka Stadtilm należąca do Global Cosmed spełnia założenia normy ISO 22716 będącej międzynarodową podstawą do zapewnienia jakości i bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw produktów kosmetycznych. Zakład w Stadtilm posiada już certyfikaty IFS HPC, ISO 9001 dla produkcji chemii gospodarczej.

Jednak produkcja kosmetyków rządzi się swoimi prawami, jest bardziej restrykcyjna. Audyt zgodności dla GMP wymagał od nas dostosowania infrastruktury do wymagań normy, szkolenia pracowników, dostosowania i przygotowania procedur i instrukcji związanych z dobrą praktyką produkcyjną. Audytorzy wewnętrzni będą czuwali nad codziennym utrzymaniem wymagań normy, podobnie jak każdy z pracowników, dla których to szansa na rozwój i stabilność zatrudnienia przy nowych kontraktach na kosmetyki – dodała Magdalena Miele.

Rozszerzenie portfolio w niemieckim zakładzie łączy się z alokacją linii produkcyjnych, a także z elementami optymalizacji organizacyjnej, logistycznej oraz zacieśnieniem współpracy między zespołami z obu krajów.

 

Grupa Global Cosmed koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Bobini, Kret, Apart i Sofin, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie upatrywany jest potencjał skokowego wzrostu przychodów ze sprzedaży. Spółka duże nadzieje wiąże z rozwojem swojej aktywności na rynku niemieckim, a także na terenie Azji.

Równolegle Global Cosmed nadal rozwija swoją aktywność w segmencie private label. Firma dostarcza wyroby do praktycznie wszystkich liczących się na terenie kraju i regionu graczy rynkowych, takich jak sieć Lidl czy Rossmann. Dzięki zaangażowaniu zespołu niemieckiej spółki Global Cosmed oraz dzięki potencjałowi przejętego w 2014 roku zakładu produkcyjnego Global Cosmed Domal, realizuje też zamówienia na rzecz najważniejszych sieci handlowych na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Również w tym segmencie upatrywany jest zasadniczy potencjał wzrostu w ekspansji zagranicznej. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.10.2025 15:30
Kimberly-Clark inwestuje 28,7 mln dolarów w programy wspierające kobiety i dziewczęta
W ramach akcji kobiety i dziewczynki na całym globie otrzymają pomoc materialną.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark Corporation ogłosiła nowy etap globalnego zaangażowania społecznego, którego celem jest poprawa dostępu do podstawowej opieki zdrowotnej dla kobiet i dziewcząt. W ramach czteroletnich partnerstw z organizacjami Baby2Baby, Plan International, Project HOPE oraz UNICEF, firma planuje wesprzeć około 24 miliony kobiet i dziewcząt w siedmiu krajach – Brazylii, Peru, Chinach, Indiach, Indonezji, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych – w ciągu najbliższych trzech lat.

Nowe programy są finansowane przez Kimberly-Clark Foundation, która przeznaczy na ten cel 28,7 mln USD. Fundacja skoncentrowała swoją działalność na wspieraniu kobiet i dziewcząt w kluczowych etapach życia – od okresu dojrzewania po macierzyństwo. Projekty obejmą m.in. programy dotyczące higieny menstruacyjnej, edukacji zdrowotnej i przełamywania tabu wokół miesiączki, a także inicjatywy zwiększające dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych oraz kompleksowej opieki okołoporodowej i poporodowej.

Znacząca część środków trafi do regionów i społeczności o ograniczonym dostępie do opieki zdrowotnej. Projekty realizowane z partnerami będą obejmować m.in. działania z zakresu wsparcia zdrowia psychicznego matek oraz wzmocnienia lokalnych systemów ochrony zdrowia, by poprawić wyniki zdrowotne w najbardziej wrażliwych grupach społecznych.

Kimberly-Clark od lat współpracuje z organizacją Baby2Baby, która wspiera rodziny żyjące w ubóstwie w Stanach Zjednoczonych. Partnerstwo rozpoczęte w 2011 roku stało się jednym z filarów społecznego zaangażowania firmy. W 2024 roku marka Huggies zacieśniła współpracę, wspierając inicjatywę mającą na celu przeciwdziałanie rosnącej śmiertelności matek w USA, realizowaną wspólnie z Departamentem Zdrowia i Opieki Społecznej USA.

Jednym z kluczowych elementów tego projektu jest dystrybucja Maternal Health & Newborn Supply Kits – zestawów wspierających zdrowie matek i noworodków. Program łączy kwestie niedoboru pieluch, zdrowia noworodków i psychicznego dobrostanu matek, tworząc spójny model pomocy o wymiernym znaczeniu społecznym. Dzięki nowym inwestycjom Kimberly-Clark zamierza rozszerzyć ten model również na inne regiony świata, by skutecznie odpowiadać na globalne wyzwania w zakresie opieki nad kobietami i dziećmi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.10.2025 13:58
Coty pozyskuje 900 mln dolarów z emisji obligacji do 2031 roku
Nowa emisja obligacji wspiera strategię zarządzania bilansem Coty.Coty

Coty Inc. ogłosiło emisję obligacji o łącznej wartości nominalnej 900 mln dolarów z oprocentowaniem 5,600 proc., zapadających w 2031 roku. Zakończenie oferty planowane jest na około 15 października 2025 r., pod warunkiem spełnienia standardowych wymogów formalnych.

Nowe papiery dłużne zostaną wyemitowane wspólnie przez Coty oraz jej spółki zależne HFC Prestige Products, Inc. i HFC Prestige International U.S. LLC. Obligacje będą stanowić niezabezpieczone zobowiązania senioralne, o ile utrzymają ocenę inwestycyjną przynajmniej od dwóch z trzech głównych agencji ratingowych. W przypadku spadku ratingu poniżej poziomu inwestycyjnego staną się one obligacjami zabezpieczonymi i w pełni gwarantowanymi przez spółki zależne Coty, z pierwszeństwem zabezpieczenia na tych samych aktywach, które stanowią podstawę istniejących linii kredytowych.

Środki netto z emisji, wraz z istniejącą płynnością, zostaną przeznaczone na wykup 5,000 proc. obligacji zabezpieczonych zapadających w 2026 roku oraz częściowo 3,875 proc. obligacji z tego samego terminu zapadalności – w obu przypadkach po wartości nominalnej powiększonej o naliczone odsetki. Transakcja wpisuje się w długofalową strategię Coty dotyczącą optymalizacji struktury kapitałowej i wydłużenia terminów zapadalności zadłużenia.

Nowe papiery wartościowe są oferowane w trybie prywatnym wyłącznie kwalifikowanym inwestorom instytucjonalnym w Stanach Zjednoczonych (zgodnie z zasadą Rule 144A) oraz inwestorom spoza USA na podstawie Regulation S. Emisja nie będzie rejestrowana w ramach amerykańskiej ustawy o papierach wartościowych (U.S. Securities Act).

Nowa emisja wspiera strategię zarządzania bilansem Coty, zmniejszając presję na refinansowanie w krótkim terminie i zabezpieczając finansowanie długoterminowe po stałej stopie procentowej. Spółka kontynuuje działania na rzecz redukcji zadłużenia i utrzymania elastyczności finansowej w warunkach zmiennego otoczenia makroekonomicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 09:17