StoryEditor
Producenci
08.01.2020 00:00

NIL: Suplementy diety nie działają, bo ich skład często odbiega od deklaracji

Jedna czwarta tego typu produktów ma skład niezgodny z deklaracjami producentów – wynika z badań Narodowego Instytutu Leków. W efekcie są bezużyteczne – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Narodowy Instytutu Leków (NIL) przeanalizował 50 najbardziej popularnych wyrobów sprzedawanych w aptekach. W żadnym z nich nie wykryto zanieczyszczeń czy związków szkodliwych, za to poważnym problemem okazał się deficyt lub wręcz brak deklarowanych na opakowaniach witamin czy składników roślinnych. Przykładowo w preparacie zawierającym ostryż długi, który reklamowany jest jako remedium na przypadłości wątrobowe, było zaledwie 3 proc. wyciągu z tej rośliny. Z kolei preparaty polecane w walce z objawami menopauzy zawierały zaledwie 18 proc. deklarowanej przez producenta dawki izoflawonów soi czy 38 proc. izoflawonów kończyny czerwonej – podaje „Dziennik Gazeta Prawna” (DGP).

Zgodnie ze standardami zawartość składników aktywnych w produkcie nie powinna być niższa niż 90 proc. – komentuje Anna Kowalczuk, dyrektor Narodowego Instytutu Leków, cytowana przez DGP. Tymczasem w przypadku niektórych suplemetów zawierających witaminy B2 i B6 ich rzeczywista zawartość w produkcie wynosiła zaledwie ok. 30 proc. tego, co przeczytać można było w ulotce. Lepiej wypadła witamina D, choć i tak było jej mniej – 80 proc. tego, co deklarował producent preparatu. Ze składnikami mineralnymi, takimi jak żelazo, magnez czy wapń, problemów nie odnotowano.

Z analizy rynku przeprowadzonej przez firmę Iqvia wynika, że Polacy od stycznia do listopada zeszłego roku wydali na suplementy niemal 3,4 mld zł – o 200 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Podobne badanie NIL przeprowadził w 2017 r. Wtedy sprawdził probiotyki, czyli preparaty zawierające kultury bakteryjne lub drożdże. Z 30 przebadanych tylko pięć spełniało normy. Reszta była właściwie bezużyteczna.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2024 19:14
Dax Cosmetics tworzy nowe stanowisko w strukturze firmy. Tomasz Klicki dyrektorem generalnym
Tomasz Klicki, dyrektor generalny Dax Cosmeticsfot. Dax Cosmetics

Tomasz Klicki objął stanowisko dyrektora generalnego w firmie Dax Cosmetics należącej do Rohto Pharmaceuticals Group. Jest to nowe stanowisko utworzone w strukturze organizacji.

W strukturze organizacyjnej Dax Cosmetics zaszły zmiany. Utworzone zostało nowe stanowisko dyrektora generalnego, które objął Tomasz Klicki.

Dyrektor generalny raportuje do prezes zarządu – Ewy Blocher. Będzie odpowiedzialny za dalszy rozwój Dax Cosmetics i umacnianie pozycji firmy w Polsce i na rynkach zagranicznych.   

Tomasz Klicki wnosi do Dax Cosmetics ponad 20-letnie doświadczenie, które zdobył na stanowiskach dyrektorskich i menadżerskich, zarówno w firmach lokalnych, jak i międzynarodowych, głównie w branży dóbr konsumenckich.

Przez ostatnie trzy lata jako Commercial Director pracował w firmie Oceanic. Swoją karierę rozpoczął w firmie Soraya, a w kolejnych latach pełnił kluczowe funkcje w Reckitt Benckiser oraz L’Oréal. Ma doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą, marketingiem oraz strategicznymi kanałami dystrybucji.

– To dla mnie zaszczyt dołączyć do zespołu Dax Cosmetics, zwłaszcza w roku jubileuszu 40-lecia istnienia firmy. Cieszę się, że mogę być częścią organizacji, która dynamicznie się rozwija i ma przed sobą ambitne plany na przyszłość. Moim priorytetem jest dalsze umacnianie marek Dax Cosmetics oraz wprowadzanie innowacji, które sprostają oczekiwaniom zarówno klientów, jak i partnerów biznesowych – mówi Tomasz Klicki.

Prezes Ewa Blocher, odpowiedzialna za nadzór nad całokształtem działalności organizacji, będzie mogła dzięki tej zmianie skupić się także na nowych obszarach rozwoju biznesu oraz strategicznych projektach akwizycyjnych wzmacniających pozycję Dax Cosmetics w regionie.

Jak czytamy w komunikacie prasowym: „Dax Cosmetics osiągnęła w ostatnich latach dynamiczny wzrost przychodów. Przed firmą stoją nowe, ambitne cele”.    

Dax Cosmetics to firma o polskich korzeniach. Od 2014 roku jest częścią Rohto Pharmaceuticals Group. W portfolio firmy znajduje się siedem marek – Perfecta, Yoskine, Hada Labo Tokyo, Dax Sun, Cashmere, Celia i Dax Men. Kosmetyki są  sprzedawane w ponad 30 krajach na świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2024 08:27
Marka Paese otworzyła showroom w centrum Rygi
Otwarcie sklepu Paese w Rydze, stolicy Łotwyfot. LinkedIn Paese Cosmetics Poland

Marka Paese otworzyła swój sklep w stolicy Łotwy – Rydze i planuje otwierać kolejne. W ten sposób wzmacnia swoją rozpoznawalność na świecie. Polska marka jest obecnie dostępna w ponad 50 krajach na świecie.

W Łotwie, w centrum Rygi, polska marka Paese należąca do spółki Euphora Paese, otworzyła na początku września br. swój własny pokazowy sklep. Klienci mogą tu kupić kosmetyki marki, są informowani o produktach i ich zastosowaniu. Mogą także je przetestować i skorzystać z usługi makijażu u makijażystek marki.

image
Sklep polskiej marki Paese w Rydze na Łotwie
fot. LinkedIn Paese Cosmetics Poland
W ofercie sklepu jest dostępna pełna gama kosmetyków Paese. Marka informuje, że priorytetem jest dla niej promocja filozofii #slowmakeup i #healthymakeup i „wsparcie  konsumentów w podkreślaniu ich naturalnego piękna oraz wyrażaniu osobowości poprzez makijaż”. 

Takich pokazowych sklepów ma powstać więcej.

– Otwarcie showroomu w Rydze to element naszej szerszej strategii międzynarodowego rozwoju marki w sprzedaży on-line oraz off-line. Marka znana jest już w ponad 50 krajach, a naszą ambicją jest kreacja showroomów Paese na całym świecie, w których klienci będą mogli odkrywać nasze produkty, czerpać doświadczenia z naszej filozofii i korzystać z profesjonalnej obsługi  – informuje Marzena Flaga, Head of Export Department w firmie Euphora Paese.

Euphora od 2011 roku rozwija swoją sprzedaż zagraniczną. Obecnie marka Paese jest dostępna w ponad 50 krajach na świecie w sprzedaży internetowej lub stacjonarnej. Promuje się na najważniejszych międzynarodowych targach, takich jak Cosmoprof w Bolonii, Beauty Expo w Mongolii, Turcji czy Dubaju. Rozwija partnerstwa z multibrandowymi sklepami, salonami kosmetycznymi i aptekami.

Czytaj także: Magdalena Kuś, Paese: Ekologia i opakowania refill to trendy dla branży na przyszłość [Cosmoprof Bolonia 2024]

– Najnowsze badania, takie jak raport WiseEuropa i Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, potwierdzają, że Polska umacnia swoją pozycję na światowej mapie eksportu kosmetyków. Nie jest to dla nas zaskoczeniem. Z optymizmem patrzymy w przyszłość, planując dalszą, dynamiczną ekspansję na nowe rynki – zapowiada Marzena Flaga.

W 2023 r. Polska wyeksportowała kosmetyki za 5,7 mld euro, głównie do Unii Europejskiej, gdzie jest piątym największym eksporterem. W światowym handlu kosmetykami Polska zajmuje 9 miejsce.

Czytaj więcej: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polska jest coraz ważniejszym graczem w światowym handlu kosmetykami

Euphora Paese jest polską firmą. Specjalizuje się w produkcji kosmetyków do makijażu, których uzupełnieniem są wybrane produkty pielęgnacyjne i akcesoria kosmetyczne. Spółka działa w Krakowie, gdzie ma własne laboratoria i zaplecze laboratoryjne. Produkuje także na zlecenie sieci handlowych, m.in. dla Hebe oraz dla innych podmiotów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. wrzesień 2024 12:38