StoryEditor
Producenci
31.10.2022 00:00

Nivea dodaje fusy z kawy z recyklingu do najnowszego kremu do twarzy

Nivea, niemiecka marka produktów do pielęgnacji skóry, dołączyła do ruchu upcyklingu: po raz pierwszy w swojej historii składnik z recyklingu, fusy z kawy, został użyty w kremie do twarzy z linii Naturally Good.

Firma stara się podkreślić swój status gracza zaangażowanego w ochronę naszej planety na rynku kosmetycznym, czyniąc kolejny krok w świecie gospodarki o obiegu zamkniętym. Jeden kilogram kawy generuje 1,2 kilograma odpadów w postaci fusów, a każdego roku na świecie konsumujemy miliardy kilogramów kawy, której pozostałości trafiają na wysypisko śmieci lub w najlepszym wypadku do kompostu. Ponadto w trakcie rozkładu fusy z kawy uwalniają metan, gaz szkodliwy dla środowiska.

Dzięki partnerstwu z Kaffe Bueno, firmą, która przekształca kawę z branży hotelarskiej i gastronomicznej w aktywne kosmetyki, Nivea daje fusom z kawy drugie życie. Wyekstrahowany z odpadku olejek znajduje się w nowym energetyzującym kremie do twarzy z serii Naturally Good, dostępnym w supermarketach od jesieni 2022 roku. Kawa jest powszechnie znana jako doskonały przeciwutleniacz, zwłaszcza w kosmetyce, dzięki zawartej w niej kofeinie i kwasowi chlorogenowemu. Pomagają one uspokoić skórę, chronić ją przed zewnętrznymi agresorami i zapobiegać zaczerwienieniom.

Aby pójść jeszcze dalej, Nivea zapakowała ten krem ​​do twarzy, formułę wyprodukowaną w 100 proc. z energii odnawialnej, do słoika wykonanego z materiałów z certyfikatem ISCC. Tektura z certyfikatem FSC pochodzi z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony.

Czytaj także: Zbiórka aluminiowych tubek w salonach fryzjerskich

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 09:23
Givaudan poinformował o strategii firmy do 2030 oraz zmianie na stanowisku CEO

Givaudan, producent perfum i aromatów ze Szwajcarii, podał informację o przyjętych celach rozwoju firmy na najbliższe pięć lat. Firma przedstawiła również plan sukcesji, dotyczący długoletniego CEO Gillesa Andriera, który uda się na emeryturę w marcu 2026 roku – po 20 latach spędzonych za sterami firmy.

Następcą Andriera zostanie Christian Stammkoetter, dyrektor wykonawczy Danone. Firma poinformowała również, że prezes Calvin Grieder ustąpi ze stanowiska w 2026 roku, a Andrier zastąpi go po uzyskaniu akceptacji przez akcjonariuszy.

Givaudan przedstawił również nową strategię na lata 2026-2030. Zakłada ona średni wzrost sprzedaży porównywalnej na poziomie 4-6 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z obecnym celem (4-5 proc.). 

image

Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc.

Nowa strategia Givaudan zakłada m.in. rozszerzenie zasięgu klientów i pogłębienie globalnej obecności, a ponadto wejście w segmenty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki i karmy dla zwierząt.

Dyrektor finansowy Stewart Harris dodał, że nakłady inwestycyjne wzrosną do 4-5 proc. – w planie jest finansowanie rozwoju i modernizacji produkcji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 14:27
Beiersdorf inwestuje 350 milionów euro w rozbudowę zakładu w Meksyku
Siedziba Beiersdorf w HamburguBeiersdorf

Beiersdorf, niemiecki koncern kosmetyczny znany z marek takich jak Nivea czy Eucerin, ogłosił inwestycję o wartości 350 milionów euro w rozbudowę swojej fabryki w Silao, w stanie Guanajuato. Informację potwierdziło Ministerstwo Gospodarki Meksyku, wskazując, że projekt wzmocni rolę kraju jako kluczowego centrum produkcyjnego i eksportowego w regionie.

Obecnie około 70 proc. produkcji z zakładu w Silao trafia na rynki zagraniczne, co czyni go istotnym elementem globalnego łańcucha dostaw Beiersdorf. Rozbudowa pozwoli zwiększyć moce produkcyjne i wdrożyć zaawansowane technologie wytwórcze, co ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie międzynarodowe na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Według władz Meksyku, inwestycja przyniesie również znaczące efekty lokalne – stworzenie nowych, wysokiej jakości miejsc pracy oraz transfer know-how w zakresie nowoczesnych procesów przemysłowych. Projekt wpisuje się także w strategię długoterminową firmy, zakładającą osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 roku, poprzez m.in. ograniczanie emisji i wdrażanie rozwiązań zrównoważonej produkcji.

Rozbudowa fabryki w Silao podkreśla rosnące znaczenie Meksyku w globalnej strategii Beiersdorf. Kraj, dzięki swojemu położeniu i rozwiniętej infrastrukturze, staje się nie tylko ważnym ośrodkiem zaopatrzeniowym dla Ameryki Łacińskiej, ale także istotnym punktem eksportowym na inne rynki światowe. Inwestycja w wysokości 350 milionów euro stanowi jedną z największych w historii działalności firmy w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 14:18