StoryEditor
Producenci
03.08.2023 10:43

Nivea i Eucerin ratują sprzedaż Beiersdorf

Na imponujący wynik Grupy Beiersdorf w dużej mierze wpłynął globalny sukces podstawowej marki Nivea, ktorej sprzedaż  na wszytkich rynkach wzrosła o niemal 18 proc.  / Shutterstock
Sprzedaż Beiersdorf w pierwszych sześciu miesiącach 2023 r. wyniosła niemal 5 mld euro co oznacza wzrost o 12,3 proc. r/r. Na ten wynik w dużej mierze wpłynęły wzrosty sprzedaży marki Nivea, a zwłaszcza jej produktów ochrony przeciwsłonecznej i pielęgnacji ust, oraz dermatologicznej marki Eucerin, głównie z linii Aquaphor.

Beiersdorf utrzymuje dobrą dynamikę wzrostu i osiągnął silny wzrost sprzedaży oraz wysoką rentowność w pierwszych sześciu miesiącach 2023 r. Sprzedaż Grupy osiągnęła 4,9 mld euro (rok poprzedni: 4,5 mld euro) i wzrosła w ujęciu organicznym o 12,3 proc. Grupa znacząco poprawiła również swój wynik operacyjny (EBIT) do 852 mln euro w pierwszej połowie roku (rok poprzedni: 710 mln euro). Odpowiada to marży EBIT w wysokości 17,3 proc. (rok poprzedni: 15,9 proc.). Na imponujący wynik w dużej mierze wpłynął globalny sukces podstawowej marki Nivea (+17,9 proc.) oraz marek dermatologicznych Eucerin i Aquaphor (+26,1 proc.).

Vincent Warnery, CEO Beiersdorf komentuje:

Nie tylko kontynuowaliśmy naszą ścieżkę wzrostu, ale także znacznie zwiększyliśmy naszą rentowność w pierwszej połowie roku. Nasz Dział Konsumencki osiągnął lepsze wyniki niż rynek pod względem wzrostu. Zarówno marka Nivea, jak i kosmetyki dermatologiczne odnotowały silny wzrost we wszystkich regionach i kategoriach, co z nawiązką zrekompensowało słabsze wyniki naszych marek luksusowych. Te pozytywne wyniki dają nam pewność na najbliższe miesiące, mimo że w niektórych obszarach nadal spodziewamy się przeciwności

Nivea i Eucerin rekompensują spadki La Prairie

Sprzedaż organiczna w segmencie Consumer Business wzrosła w pierwszym półroczu o 14,9 proc. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła zatem o 12,9 proc. do 4,1 mld euro (rok poprzedni: 3,6 mld euro). EBIT w pierwszej połowie roku wyniósł 700 mln euro (rok poprzedni: 550 mln euro). Marża EBIT to 17 proc. (rok poprzedni: 15,1 proc.).

Podstawowa marka Nivea wzrosła we wszystkich regionach i kategoriach o 18,4 proc. rok do roku w ujęciu organicznym. Nominalna sprzedaż w Nivea wzrosła o 15,1 proc. do 2,7 mld euro (rok poprzedni: 2,3 mld euro). Wszystkie kategorie produktów do pielęgnacji skóry odnotowały dwucyfrowy wzrost w pierwszej połowie roku. Było to szczególnie wiodące w branży ochrony przeciwsłonecznej i pielęgnacji ust. Nivea z powodzeniem zakończyła również wszystkie negocjacje cenowe w Europie, zapewniając tym samym stabilne warunki dla marki.

Marki Derma, Eucerin i Aquaphor, kontynuowały swoją historię sukcesu, notując organiczny wzrost sprzedaży o 26,1 proc. W wartościach nominalnych sprzedaż Dermy wzrosła o 26 proc. do 663 mln euro (rok poprzedni: 526 mln euro). Popyt na ochronę przeciwsłoneczną był wyjątkowo wysoki, szczególnie w Ameryce Północnej i Łacińskiej. Beiersdorf zwiększył również swój udział w rynku marek Derma, zwłaszcza w kategoriach przeciwstarzeniowych, do pielęgnacji ciała i ochrony przeciwsłonecznej.

Luksusowa marka La Prairie odnotowała spadek sprzedaży o niemal 10 proc. w ciągu pierwszych sześciu miesięcy. Sprzedaż nominalna spadła o 10,5 proc. do 294 mln euro (rok poprzedni: 328 mln euro). Spadek wynikał przede wszystkim ze znacznych zakłóceń na azjatyckich rynkach w sklepach wolnocłowych.

Prognozowany wzrost sprzedaży rocznej

Biorąc pod uwagę ponadrynkowy wzrost sprzedaży w pierwszej połowie roku, Beiersdorf nieznacznie podwyższył swoją prognozę sprzedaży na cały 2023 rok. W branży konsumenckiej spodziewa się organicznego wzrostu sprzedaży w zakresie od wysokiego jednocyfrowego do niskiego dwucyfrowego. Istnieje szansa na osiągnięcie wzrostów w górnej części tego przedziału, jeśli poprawią się warunki na rynku towarów luksusowych.

Osiągnięcie tego zakresu wzrostu będzie wymagało zwiększenia inwestycji na rynku w drugiej połowie roku w porównaniu z pierwszą połową. Nie ma zatem zmiany dotychczasowej prognozy marży EBIT z działalności bieżącej (z wyłączeniem czynników szczególnych) na cały rok. Oczekuje się, że w Segmencie Biznesu Konsumenckiego będzie to wzrost do 50 punktów bazowych w stosunku do roku poprzedniego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.07.2024 11:12
Grzegorz Inglot: Będziemy umacniać się w Europie i rozszerzać zasięg w USA i Azji
Milena Inglot, dyrektor marketingu, doradca zarządu i Grzegorz Inglot prezes zarządu - drugie pokolenie zarządzające firmą, którą stworzyli Wojciech, Elżbieta i Zbigniew Inglotmateriały prasowe
Priorytetem jest dla nas wzmocnienie naszej obecności na rynkach europejskich, ale także rozszerzenie obecności na największych rynkach kosmetycznych USA i Azji – powiedział Grzegorz Inglot, prezes polskiej firmy Inglot w wywiadzie dla Business of Fashion.

Grzegorz Inglot, prezes polskiej firmy kosmetycznej Inglot, w wywiadzie dla Business of Fashion mówił m.in. o międzynarodowej ekspansji firmy.

Podkreślił, że priorytetem dla niego jest wzmocnienie marki na rynkach europejskich, ponieważ modele sprzedaży są na nich bardzo dobrze ugruntowane. Za strategiczne uważa jednak także największe rynki USA i Azji  - tu firma chce rozszerzyć swoją obecność.

Natomiast rynki Bliskiego Wschodu stanowią według niego atrakcyjną szansę z największym potencjałem wzrostu w nadchodzących latach.  

– Mamy szczęście, że jesteśmy już obecni na wielu z tych rynków, dlatego wykorzystujemy naszą własną wiedzę na temat lokalnych operacji, trendów, potrzeb konsumentów, a także lokalnego handlu elektronicznego, a nawet kanałów wolnocłowych – powiedział Grzegorz Inglot dla BoF.

Czytaj także: Inglot otwiera trzeci sklep w Kuwejcie

Na zagranicznych rynkach Inglot współpracuje z partnerami, dystrybutorami, mającymi duże doświadczenie w lokalnym handlu detalicznym. Jako przykład podał Apparel Group z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

– Naprawdę doceniamy pracę, jaką z nami wykonują, ponieważ wnosi ona unikalne spostrzeżenia, które pomagają w kształtowaniu naszej strategii dystrybucyjnej w regionie – dodał Grzegorz Inglot.

Podkreślił, że produkcja 95 procent asortymentu firmy odbywa się w jej zakładach w Polsce, co gwarantuje kontrolę na każdym etapie rozwoju produktu.

Pytany o komunikację marketingową marki na rynkach zagranicznych odpowiedział:

– Komunikacja jest kluczowa, ale najważniejszy jest tutaj produkt, ponieważ asortyment, który mamy w ofercie, musi różnić się w zależności od rynku i regionu. Zawsze wychodzimy z założenia, że ​​80 procent naszego asortymentu będzie dostępne na całym świecie, a pozostałe 20 procent zostanie dostosowane do potrzeb konkretnego rynku. To samo dotyczy komunikacji oraz wszelkich działań marketingowych i promocyjnych materiałów – oczywiście zawsze chcemy, aby przekaz marki był jak najbardziej spójny, ale doceniamy, że musimy go nieco zróżnicować, aby odpowiadał potrzebom rynku. Co ciekawe, odkryliśmy, że w zależności od rynku możemy nawet zmienić nazwę niektórych produktów.

Polska firma kosmetyczna Inglot powstała w 1983 r. w Przemyślu, gdzie ma swoją siedzibę. Jest obecnie firmą o zasięgu globalnym. Pierwszy zagraniczny salon marki został otwarty w 2006 roku w Montrealu w Kanadzie. Już w 2013 r. było ich 400, w tym w tak prestiżowych lokalizacjach jak nowojorski Broadway, Mall of the Emirates w Dubaju czy Caesars Palace w Las Vegas.

Czytaj także: Milena Inglot: Wciąż jesteśmy wierni naszej strategii sprzedaży poprzez markowe sklepy stacjonarne. Jednak równocześnie mocno stawiamy na e-commerce

Po ataku Rosji na Ukrainę Inglot wycofał się ze współpracy z rosyjskim franczyzobiorcą, który prowadził ok. 50 salonów. Firma urosła za to na innych zagranicznych rynkach, jak np. w Irlandii. Produkty marki można kupić w 90 krajach. W Polsce firma ma około 120 salonów firmowych zlokalizowanych głownie w centrach handlowych. Szafy Inglot znajdziemy także w drogeriach sieci Hebe oraz w e-sklepach Douglas, E-zebra, Primavera i Baxtan, a także stacjonarnie na lotniskach (Warszawa, Gdańsk, Kraków, Modlin, Świdnik).

Za granicą marka jest obecna w sklepach i na stoiskach franczyzowych oraz w gondolach w sklepach multibrandowych. W sumie takich punktów sprzedaży jest 479. Równocześnie rozwija swoją obecność na platformach online. Te ważniejsze to: Zalando, Douglas Rumunia, Douglas Germany, Douglas Bulgaria, Douglas Lotwa i Douglas Litwa (online + dodatkowo 8 lokacji offline) oraz Feelunique.

Od niedawna marka otwiera swoje salony w zmienionej aranżacji, odchodząc do charakterystycznej dla niej do niedawna czerni.

Czytaj także: Inglot otworzył kolejny sklep w nowym koncepcie. Tym razem w Poznaniu

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2024 09:36
Hugo Boss obniża prognozy sprzedaży na 2024 rok
Hugo Boss ma w portfolio produktowym m.in. zapachy.Hugo Boss
Znana niemiecka marka modowa Hugo Boss, w obliczu niższego popytu na rynkach takich jak Chiny i Wielka Brytania, zmniejszyła swoje prognozy tegorocznej sprzedaży. Nowe szacunki mówią o przychodach w wysokości 4,2 – 4,35 miliarda euro, co jest niższym wynikiem w porównaniu do wcześniejszych prognoz sięgających 4,45 miliarda euro.

Firma Hugo Boss poinformowała również o przewidywanym zysku operacyjnym (EBIT) na poziomie od 350 do 430 milionów euro, w porównaniu do wcześniejszych oczekiwań wynoszących 430 do 475 milionów euro. Jest to już drugi raz w tym roku, kiedy marka obniżyła swoje prognozy sprzedażowe. Przedstawiciele firmy podkreślają, że spadek popytu i niepewna sytuacja ekonomiczna mają znaczący wpływ na osiągane wyniki finansowe.

Wyniki za pierwszy kwartał już wcześniej wskazywały na słabszy popyt w Chinach oraz obawy konsumentów w USA związane z nadchodzącymi wyborami prezydenckimi. Wstępne dane za drugi kwartał wykazują spadek sprzedaży o 1 proc. do 1,02 mld euro, a zysk operacyjny (EBIT) wyniósł około 70 milionów euro. Daniel Grieder, dyrektor generalny Hugo Boss, zauważył, że globalna niepewność makroekonomiczna miała wpływ na wyniki drugiego kwartału, ale firma nadal wierzy w swoją strategię:

Nie wiemy, kiedy na rynku nastąpi ożywienie, ale dzięki naszej strategii i konsekwentnym inwestycjom w nasze marki mamy przekonanie, że jesteśmy w stanie przezwyciężyć te niekorzystne trendy i zdobyć kolejne udziały w rynku. Musimy jeszcze bardziej skoncentrować się na efektywności operacyjnej, dzięki czemu mamy możliwość powrotu do rentownego wzrostu w drugiej połowie roku.

Obecnie Hugo Boss sprzedaje swoje produkty w 128 krajach poprzez sieć 451 sklepów stacjonarnych oraz w punktach sprzedaży typu shop-in-shop i outletach. Sprzedaż hurtowa obejmuje około 5600 punktów sprzedaży, a na stronach internetowych boss.com i hugo.com klienci mogą dokonywać zakupów w 59 krajach. Pomimo wyzwań, firma pozostaje skoncentrowana na efektywności operacyjnej i zdobywaniu nowych udziałów rynkowych.

Czytaj także: Hugo Boss i Coty odnawiają umowę licencyjną

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. lipiec 2024 09:56